Forum /
tilbake / Same gander norge. Så vi vinner mot tyrkia i fotball??? rett-galt??
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg satt og leste litt nyheter da jeg plutselig ser at samen(eller som de sier): Den samiske trollmannen Nils Mikkel Sara gander norge positivt så vi(norge) skal vinne fotball kampen.. Vel og bra om vi vinner. Men er det riktig og bruke slike metoder for og hjelpe et fotball lag???

Jeg og håper norge vinner, Men ble litt satt ut når jeg leste det..
Helt greit og bruke gand for og hjelpe folk osv. som når snøstormen raser for andre-tredje uka, og ingen kommer til eller fra den avsides bygda for eksempel. Så kan man lage en gand som gjør været bedre og hjelpe folket der. Og i hele tatt for og hjelpe folk da.. Men et fotball lag burde da vel kunne trene og spille så godt de kan, og er de ikke gode nok, så taper de. Sånn er det. Sport skal da være lek..
Så jeg må bare spør andre her på sonen om jeg er litt dum nå. Eller om det er og dra den litt langt og gande fotball-laget sitt til seier :-)
Jeg sier hverken det er rett eller galt. Vil bare vite hva folk syns. (men syns kanskje det var og dra den litt langt,Jeg vet ikke. Kanskje er det vanlig og gjør sånn uten jeg er klar over det)
Her er linken til siden det står på
http://www.abcnyheter.no/node/55618
Jeg hørte en historie om gand fra gården til besteforeldra til forloveden min. Der var så utrolig mye hoggorm, nesten ikke mulig og oppholde seg der, å det er jo vanskelig når man driver gårdsbruk. Dette er for 50 år siden. De fikk tak i en sjaman som laget en gand, sjaman brukte en stor stein som fundament for ganden slik jeg forsto, og hoggormen ble borte etterpå.. Etterpå sa sjamanen at om noen skader/flytter denne steinen(det var en stoor stein) så ville det føre ulykke over plassen.. På 90-tallet så ble det laget ny vei der, og veivesenet sprengte vekk steinen, en eldre kar advarte, men ble ikke hørt. 1 mann omkom umidelbart i sprengningen og 1 ble skadet. Og en av de fastboende ble syk og døde etterhvert.. Dette er en sann historie som besteforeldra til dama fortalte ho, som ho fortalte meg igjen..
Så gand kan være heftige greier og ikke til og leke med..
Hva da med og gande et fotball lag til og vinne??? bare lurer.
Kjærlighet og gode energier til alle
klem fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Jeg ser final tribe har skrevet om samme mannen på en annen lenke.. der han gandet brann, å nå landslaget, så flere som har sett det ja. men er dette rett?????
psbot [Picsearch]
av og til hjelper det bare at man sier at man ganne noen.....
vær med på leken
alt trenger vel ikke være så jævlig alvorlig bestandig
ganning virker bare dersom noen tror på det
hvis Tyrkia hører at de er gannet, ja..., da e de psyket ut allerede.........

GjenopprettetMedlem
Min mening er at "fotball-industrien" ikke henger sammen med hverken spae eller greip. Det er en stor gand hele sulamitten. Hehe

SEO Crawler
"ædni":
av og til hjelper det bare at man sier at man ganne noen.....
vær med på leken
alt trenger vel ikke være så jævlig alvorlig bestandig 
ganning virker bare dersom noen tror på det
hvis Tyrkia hører at de er gannet, ja..., da e de psyket ut allerede......... 
Jeg håper jo selvfølgelig Norge vinner (

)
Men jeg er ikke enig i at ganning bare virker om man tror på det. Hvis vedkommende er kyndig virker det uansett.
Jeg ser også mannen spår at utfallet blir 2-0 til Norge, det blir jo igrunn interessant å se om det stemmer.
Hvis det stemmer som Ædni sier, at man må tro på det for at det skal virke, kan det bortforklares som suggesjon.
Noen mener også healing er suggesjon.
Selv mener jeg både healing og ganding virker uansett tro eller evt avstand, hvis den som utøver dette er tilstrekkelig dyktig.
Et annet spørsmål er hvor dypt kunnskapen stikker når man bruker tid på slike ting....(har alltid følt det var noe suspekt med de mest lidenskapelige fotballtilhengerne

)
Selv om jeg tror ganding kan virke om ganderen kan sine saker, så mener jeg at frykten for gand er overdreven siden de som aktivt utøver sånt hverken kan ha særlig kunnskap eller være i balanse.
Den som har kunnskap og er i harmoni driver ikke med gand.
Den som mangler forståelse og er disharmonisk har svekkede sjanser for å sette et sterkt gand på noen (men vil selv bli skadelidende når tid og rom ligger til rette for det.)
Således er altså frykten for gand det verste ondet.
Anonymous
Hvordan Nils Mikkel Sara gander,er jeg ikke sikker på men det står positivt for Norge.
hvis han ikke gander skade- på det andre laget synes jeg det er helt greit. Skulle han ha andre hensikter synes jeg synd på han da er det noe som heter: sånn man så reder så ligger man.
Når jeg ser på hopprenn er jeg reine Arne scheie jeg reiser meg å sender energi til de Norske utøverne å detta fra de setter utfor følger hele svevet til de lander, godt ikke tvn har slått sprekker

for å si det sånn min kjæreste har mange ganger måtte skru opp lyden på tv
jeg liker når Norge er i aksjon !
Det er lov å være patriot.

psbot [Picsearch]
Således er altså frykten for gand det verste ondet, sier Torstein.
Det e æ enig i. Mange tror de e gannet, dermed ganner de seg sjøl.
Æ vet at ganning og healing virke, selv om man ikke tror
(f...., æ vingle som en premenstruell høne....e æ premenstruell mon tro....)
Æ håpe nu NORGE vinner uansett ganning eller ikke...............

HEIAAAA NOOOORGE............
SEO Crawler
ehe, ja det hadde jo vært artig om dem vant...(og gjerne 2-0)
Å styrke sin egen gjeng må vel være ok...han leker seg litt, muligens i grenseland...men det handler forhåpentligvis ikke om død og fordervelse (men om fotball, altså noe
langt viktigere...)
(farsken eg vingle visstt sjøl her...av uidentifiserte grunner (ug) ...jaja

)
Forresten tror jeg tyrkerne gandet på Norge sist...nærmere bestemt Thomas Myhre, som var helt håpløs og gjorde noen alvorlige keepertabber ( 2 stk). Slikt kan ikke forklares med annet enn tvilsomme krefter (lån kampen på video og se selv...plutselig får en ung veltrent fotballspiller cerebral parese i noen sekunder, og det to ganger i samme kampen...helt snodig..)
EM - sluttspill

psbot [Picsearch]

EM SLUTTSPIIIIIIIL

GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med deg Torstein, om suggesjon. at healing og gand virker selv om man ikke tror på det. Det mener jeg da hvertfall. Jeg vet/tror hjelpere og kraftdyr finnes i min verden, men hva når en som ikke tror på det da, finnes det ikke i hans verden da??? så vidt jeg vet er vi i samme verden, selv om vi kanskje er litt mer opplyst her på sonen som interesserer oss for det, enn de som ikke bryr seg om det, så er det da samme verden

Eller er jeg i min egen verden
Og EM-sluttspill YES
i morgen bli det kamp og en
Og skal bli spennende og se om det bli 2-0 som vår fotball-sjaman sier

Og la oss sende litt energi til vår Petter Solberg som sliter med subaruen sin, og kanskje begynne å miste litt tro på seg selv. Tror det er det som gjør han ikke lykkes når bilen innimellom endelig virker..
Ha en fin helg kjære brødre og søstre av moder jord
Klem hans
GjenopprettetMedlem
"Hans og Monica":
Jeg ser final tribe har skrevet om samme mannen på en annen lenke.. der han gandet brann, å nå landslaget, så flere som har sett det ja. men er dette rett?????
http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,6058
Vi er tilbake til debatten om gand, om det er bare negativt, eller om en kan snakke om "hvit" gand i motsetning til "svart", eller mer alment: hvit/svart magi ....
Gå til hovedsiden her:
http://sjaman.com/component/option,com_smf/Itemid,113
— og søk på "gand", så ser du at det er skrevet en del før om det. Hvilket ikke forhindrer at spørsmålet kan/bør/må stilles på nytt hver gang fenomenet dukker opp!
GjenopprettetMedlem
Tusen takk.. Ja, det er det spørsmålet om hva man skal/bør/kan/må og åssen man skal bruke gand...
Jeg mener man bør bruke det lit forsiktig hvertfall. Men jeg skal sette meg og lese mer om det, og sette meg litt mer inni det. Så er det lettere og uttale seg også..
Og det skal nå uansett bli spennede og se om det blir 2-0 for norge idag da.. Håper jo det, EM-Sluttspill here we come

fra hans og monica
psbot [Picsearch]
Det e godt vi har en same med på landslaget
http://www.sagat.no/Anonymous
"ædni":
Det e godt vi har en same med på landslaget 
http://www.sagat.no/

GjenopprettetMedlem
Ganningen slo feil vei gitt. Norge tapte..
Anonymous
Bosnia slår Tyrkia og Norge slår Malta å vi er i EM

Heia Norge. bast

GjenopprettetMedlem
Tror vi får stole på at landslaget klarer det selv ja.. Med litt hjelp fra bosnia.
men vi klarer EM
Gøy å se rise brødrene gjør det så bra samtidig der, siden jeg er fra ålesund da
Og at vi har en same der og ja, gamsten er god han.
http://www.sagat.no/
gode energier fra hans