Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jag har varit endast aktiv en kort stund här på sonen.
Har blivit förundrad över reaktioner på vissa inlägg. Tex den om tiden och den om dikter, och det slutar likadant hela tiden. Någon väljer att gå ur sonen för att de får konstig negativ kritik och påhopp pga deras åsikter.
Jag har en konstig känsla här. Antingen ska man klappa i händerna eller så hålla käft. Men det är varken utvecklande eller inspirerande. Konstruktiv kritik är ju bra. Läsaren läser dock in sina egna erfarenheter mellan raderna inklusive rädslor, glädje eller misstankar i texter, det är ju bra att komma ihåg.
Är det bara jag som har en magkänsla att här ska man passa sig för vad man skriver. och då menar jag helt vanligt acceptabla ämnen... Har jag fel?
GjenopprettetMedlem
Forstår veldig godt hva du mener, det kan nemlig føles slik ut! Og en oppfordring til alle. INGEN må være redde for å skrive hva de har på hjertet!
Jeg reagerte også på tråden om klokka. Et enkelt spørsmål, og en masse svadasvar!
Et enkelt spørsmål kan være viktig for noen, og INGEN spørsmål er for dumme! Jeg syns det kreves av oss som sonemedlemmer og ta alle spørsmål seriøst!
Vel...jeg har ikke tenkt meg noen steder...selv om jeg kan være en av de som starter disse trådene! Om ting jeg mener er viktige. Og det kommer jeg til å fortsette med! Men jeg prøver iallefall å svare høflig, noe som jeg mener er viktig uansett hva det blir spurt om!!
Klem Silva!

GjenopprettetMedlem
"Silva":
Forstår veldig godt hva du mener, det kan nemlig føles slik ut! Og en oppfordring til alle. INGEN må være redde for å skrive hva de har på hjertet!
Et enkelt spørsmål kan være viktig for noen, og INGEN spørsmål er for dumme! Jeg syns det kreves av oss som sonemedlemmer og ta alle spørsmål seriøst!
Klem Silva! 
Veldig viktig tema dette her. Ingen bør være redde for å skrive hva de har på hjertet. Vi må ha respekt for hverandre uansett hvilket tema det skrives om. Men vi må også tåle at våre innlegg blir besvart forskjellig - kanskje tar debatten en annen vei enn vi selv hadde tenkt. Så lenge vi kommuniserer med hverandre kun gjennom et tastatur uten at vi ser kroppspråk , mimikk og fakter til de vi "snakker" med, så er det lett for at det kan oppstå missforståelser. Gjennom denne kommunikasjonsformen som dette er, kan det oppstå misstolkninger, og paradokse er da at dette verktøyet ikke er spesielt godt egnet til å løse opp i slike misstolkninger. Derfor stilles det krav til oss deltagere at vi ser dette. Vi mennesker er forskjellig "laget" og vi reagerer veldig forskjellig.
RITA

GjenopprettetMedlem
Enig Rita! Med at vi er forskjellige og at det kan ta en helt annen vei enn det opprinnelige temaet! Jeg personlig syns ikke noe om det, at tråden plutselig handler om helt andre ting enn utgangspunktet, såfremt det ikke selv er trådeier som skifter retning. Men dersom andre *tar over* og lager andre temaer, syns jeg det kan være en smule respektløst! Da er det bedre å lage egne tråder!

Men det er min personlige mening da!
Men dette med at vi har forskjellige svar er naturlig. Men et spørsmål bør bli svart med høflighet og respekt!

GjenopprettetMedlem
Alt bør svares høflig på. Jeg synes heller ikke noe om at tråden plutselig handler om helt andre ting enn utgangspunktet. Men noen ganger dukker det opp assosiasjoner som avviker fra temaet og kanskje vi alle bør bli flinkere til å holde den opprinnelige tråden.
Jeg synes som deg at alle temaer bør behandles med respekt og at vi alle har et ansvar som deltagere her inne.
Kommunikasjon gjennom tastaturet ligger mellom muntlig og skriftlig. Personlig synes jeg at det er en spennende kommunikasjon. Noen er veldig korte når de snakker og noen blir aldri ferdige med det som skal sies, men poenget er at så lenge vi kommuniserer gjennom et slikt forum så oppstår det lett mistolkninger.
Er enig med dere jeg
RITA
Anonymous
Helt klart skal vi alle ha respekt for oss selv å andre,det er lett å spore av til tider,vi er her for å lære av hverandre og som sagt så mange ganger før, vi er så forskjellige,det er jo det som er så fint.
Alle følelser ute går til tider

mye kommer opp fra det indre,det er jo her lærdommen ligger.
En gang jeg skrev om at kraften hadde tatt tak å løfta å kasta ei i veggen flere meter fra der jeg stod,dette hadde jeg selvsagt tatt lærdom av,men det viste jo ikke de som svarte. fikk jeg et svar fra en som ved navn løken tente på alle plugga å spurte hvor mange skall har du i din løk...................
dette har jeg angret på

forde løken trakk seg fra sona,så jeg var vel en av grunnene til det.
jeg har tatt det inn på meg,men har jeg lært,ikke helt tenker ikke altid på det jeg skriver er veldig inpulsiv,kan man vel kalle det,samtidig som jeg lever litt i mitt eget hode å tror andre skjønner det jeg tenker

en ting er klart når det gjelder meg jeg ønsker ikke å tråkke-såre-eller få folk forbanna jeg er bare meg klem bast

GLAD I DERE

Bing [Bot]
Jeg er glad for allle farger og dufter og materialer og temaer og levende sjeler som her på sonen viser hva de tenker hva de vinner hva de dikter hva de drømmer hva de strever alle vever fyller soneveven

Anonymous
Öppenheten verkar finnas här... FIIINT. Att några drar sig ur kan förstås ha många orsaker. En är kanske den som gör att jag troligen inte fortsätter.
Jag är en sårad varg som just nu inte kan yla i grupp. Jag behöver en tid ännu att lära känna mitt eget läte, liggandes ensam i vargagrottan. Tids nog kanske jag är stark nog att finna en plats i en flock.
men kanske jag inte är varg längre då, kanske jag är en räv, örn eller en björn eller...
...måste stanna till, sakta av och lyssna ännu en gång...djupare....
Ha det så bra på sonen, och hälsningar från Finland, välkomna på besök
P.S jag finns i grottan.

Bing [Bot]
wind of changes, om du leser dette vet jeg ikke, men jeg håper jo det. Jeg har en kalender med ord for dagen, og i dag, 26.11, sier den:
"Jeg er skaperen av mitt liv. I mitt indre er jeg en leder og har alle muligheter tilgjengelig. Når jeg vet hvem jeg er og hva jeg vil kan alt skje."
Kanskje kommer noen og stryker deg forsiktig på ryggen i grotten. Varm sonekraft finnes.

tiriltoril
GjenopprettetMedlem
Hei Lotta,du er ein interessant ulv.
"Läten" din passer veldig godt inn i et ikkje altfor samstemt ulvekor(nett som det skal vere!!),og eg sakner den allerede.
Kom attende når du føler deg sterkare,eller helst før.
Anonymous
Skriver under på Final Tribes ord.
Velkommen tilbake, når det passer DEG.
hilsen shrisiri