Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg var hjemme hos mine foreldra i går og kikket igjennom fotoalbumene til min avdøde farmor. Det var noe som sa til meg at jeg skulle studere bildene nøye, så da gjore jeg det. Det er noe med farmoren min, på hvert bilde står hun med nesa litt i sky og smiler et nesten arrogant smil. Jeg studerer også min oldemors ansikt. Hun minner meg om ei venninne jeg har. Ei som jeg tror med relativt stor sikkerhet er lesbisk. Det slår meg at det muligens ligger noe idet her. Men jeg tenker først at farmoren min kanskje var den lesbiske. Men så er det noe som sier til meg, "ikke hun, men moren hennes". Jeg blir litt satt ut og legger fra meg albumene. Men når jeg skal legge meg om kvelden, så fortsetter bildene av min farmor å spille lysbildeshow for mitt indre øye.
Jeg har et forslag til hva det kan bety, jeg tror kanskje det er en slags familieforbannelse her. Familien min på fars side er forferdelig homofobe og det skal være sagt at da jeg begynte å innse min egne litt skeive(som i bifil) legning, så var det tøft. Men jeg trodde jeg hadde vært igjennom det, jeg har fortalt det til et par mennesker. Ikke familien naturlig nok...
Foresten så drømta jeg i natt at jeg var på en messe for bi/homofile og jeg oppdager en brosjyre om homofobi. Der sto det at et av symptomene var psykose. Utenpå brosjyre er at bilde av ei jente med et helt vannvittig blikk. Jeg bare tar det som et tegn på at jeg må gå dypere inn i dette.