Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har med forundring lest tråden om å gi faen og det har gjort meg tankefull. Hva er det som gjør at akkurat dette behovet er så stort?
I utgangspunktet så liker jeg ikke ordet "faen". Jeg synes at det vitner om dårlig ordforråd rett og slett. Så tenker jeg : "har jeg misforstått - var denne tråden ment å være morsom?" I såfall så ser ikke jeg det morsomme i det. For meg er det negativ energi. Noe jeg ikke trenger - og ikke vil bruke tid på.

Det å gi faen i noen - er i min verden - ensbetydende med at man faktisk dømmer den som man gir faen i - mennesker som dømmer anderledes tenkene - og da er man på feil spor - et negativt spor. Det er ikke min oppgave her i verden å dømme - så jeg prøver å la det være. Klarer det ikke alltid - for jeg er jo en menneske jeg og, men det har blitt lettere å ikke gjøre det ettersom bevisstheten om at vi alle er sjeler på reise - under utvikling - og at vi er på forskjellig nivå - eller klassetrinn på LHS (Livets Harde Skole) - har vokst.

Det at jeg tydeligvis provoserer enkelte fordi jeg er alternativt tenkene - det tar jeg med knusende ro - og jeg sender lys og kjærlighet isteden for å forbanne - eller gi faen. Jeg vet at jeg skremmer folk til tider - med min klare tale - min evne til å kalle en spade for en spade - og noen ganger skremmer jeg folk jeg kjenner bare med mitt blotte nærvær. Det kan jeg ikke gi faen i, men jeg kan gi slipp - og jeg kan ta hensyn.

Når min gode venninne gjennom mange år - som til alt overmål er pastorfrue i en pinsemenighet - er bekymret fordi jeg praktiserer sjamanisme i hverdagen og sier "Det kan være satan som lurer deg vet du" - da kan jeg smile - gi henne en klem å svare "Ja, jeg skal ta høyde for det Torhild - takk for at du bekymrer deg for meg". Og jeg gjør det med lett hjerte - fordi jeg vet at hun og jeg - vi går i hvert vårt klassetrinn ved LHS - og det er ikke min oppgave å dømme henne eller gi faen i henne fordi hun ikke er på samme ståsted som meg. Så da kan jeg be for henne isteden og sende lys og kjærlighet på hennes vei.

Jeg tror nemlig at vi trenger "alle folkeslag" her på jorden - vi er alle en del av et stort hele - og vi er alle her av en grunn.
Hvis jeg skal gå rundt å gi faen i alle som ikke mener det samme som meg så er det for meg det samme som å sende ut negativ energi i bøtter og spann - negativ energi som bare vil slå tilbake til meg på et tidspunkt - noe jeg fint kan klare meg uten.

Så derfor prøver jeg - etter beste evne - å ikke dømme - ikke gi faen i folk - og er heller litt ydmyk i.f.t. at vi har forskjellig ståsted - går i forskjellige klassetrinn - og jeg vil heller bruke tiden min - og energien min på det som er positivt - for meg - og for de som jeg reiser sammen med på denne "The road less travelled".

Blondie.... c",)
GjenopprettetMedlem
Jeg liker dette innlegget!

Kjenner meg selv i det du skriver.
I mitt hode er det stor forskjell på  det å "gi faen" og det at la ting flyte forbi uten å bli affisert.

Hannes
GjenopprettetMedlem
  Det er en befrielse å ikke dømme

det er en befrielse å gi faen

la det flyte forbi
GjenopprettetMedlem
Du fant ordene jeg ikke fant, Malaika.
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

Det er en befrielse å ikke dømme

det er en befrielse å gi faen

la det flyte forbi

Du fikk sagt det Malaika :eusa_clap:

RITA
GjenopprettetMedlem
Den dagen du ikke gir faen i deg  selv,men respekter og godtar ditt liv du har valgt  og leve, da gir du ikke faen i andre,men godtar og respekterer også de som ikke er komplett i ditt eget bilde.

Ønsker alle et Spirituelt og spennende Nyttår.