Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg skriver og debatterer,provoserer og blir provosert,tenker og formulerer.Samme hva jeg gjør ,så vet jeg at det er jo ikke så viktig i bunn å grunn.Alt dette er som et elv som rener fra munnen min ,noen fisker får seg et napp ,noen ikke,noen er ikke fiskere i det hele tatt,noen er bro byggere,noen bygger en damb . Hva er viktig da? Jo jeg vet(ikke tror eller teker),at viktig er kraften,kraften som får eerener til å danse,kraften som får vinden til å blåse,himmelen til å regne,syke til å friske,sjelen til å fly. KRAFTen ER VIKTIG.

GjenopprettetMedlem
Blir nysgjerrig.. hva finner du her inne da?
GjenopprettetMedlem
Tro skal man gjøre på Gud.
Alt annet skal man vite.
Å vite at kraften er viktig
- det er viktig.

GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
Tro skal man gjøre på Gud.
Alt annet skal man vite.
Denne påstanden fikk meg til å stusse.
Skal man?
Det er sikkert ikke så påståelig som det kan virke, Hexedoktor

men det virker som det er ment å være en slags almengyldig sannhet.
Det eneste jeg vet, er at jeg intet vet. Jeg tror en masse forskjellig om forskjellig.
Hva Gud angår, eller Kraften....dét vet jeg ER.
I beste mening og tro på det gode.

GjenopprettetMedlem
Godmorgen...
Det er "bare" et uttrykk/ordtak - basert på at det er så mange som går rundt å "tror" alt mulig hele tiden.

Var på et kurs bl.a. - i rapportskrivning - jobbet for barnevernet - og det er mange rare rapporter hvor man tror & syns.
Ellers så er det vel kanskje en "påstand" også - "en almengyldig sannhet".

Hvertfall i "min verden" - jeg har desverre en "vanvittig" Gudstro.

Som du sier det selv - du vet at kraften er - og jeg vet som deg - og vi har mange med oss - heldigvis.
For meg så kan du kalle det hva du vil - Gud, Vår Herre, Store Ånd, Den Ene - eller Petter for den del - og jeg mener det med min aller høyeste respekt.

Så lenge man erkjenner at kraften ER - og at den er viktig - det er det viktigste - for meg.
Med ærbødigst hilsen fra en som også gjør ting i beste mening og tror på det gode.
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
viktig å sette seg utenfor alle forestillinger,dagen,teorier,bla,bla.Sette seg utenfor hele oppfatelsen av sjamanisme eller new age og sitte i det som man har gjenn,kraften. Når en forstår med sitt hjerte, at umulige kan bli mulig og at det som teller bare er din indre kraft og ikke noe som du har lest eller innsett,da er du i sin kraft. Etter det kan en komme tilbake og prøve å finne innsikt. kan hende du finner ut at innsikten er ikke for deg lenger,FORDI DU HAR FUNNET DEN.

GjenopprettetMedlem
Når du ser det usynlige - eier du det umulige.
Veldig bra - "fordi du har funnet den"

GjenopprettetMedlem
"dimi":
viktig å sette seg utenfor alle forestillinger,dagen,teorier,bla,bla.Sette seg utenfor hele oppfatelsen av sjamanisme eller new age og sitte i det som man har gjenn,kraften. Når en forstår med sitt hjerte, at umulige kan bli mulig og at det som teller bare er din indre kraft og ikke noe som du har lest eller innsett,da er du i sin kraft. Etter det kan en komme tilbake og prøve å finne innsikt. kan hende du finner ut at innsikten er ikke for deg lenger,FORDI DU HAR FUNNET DEN. 
Det er en god stilling og ha.. Sliter til tider med det.
God lesing