Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Avisene har skrevet mye dritt om Marta Louises engleskole og om troen på engler,men hva mener de samme jorunalister når de skriver om personer som har overlevd de mest utrolige ulykker,med ordene han/hun/de/dem hadde Englevakt? :exclaim:
GjenopprettetMedlem
"ørnen":

Avisene har skrevet mye dritt om Marta Louises engleskole og om troen på engler,men hva mener de samme jorunalister når de skriver om personer som har overlevd de mest utrolige ulykker,med ordene han/hun/de/dem hadde Englevakt? :exclaim:

Vi kan vel egentlig ikke si hva de journalistene mener,vel? 8)

Men om du vil ha min mening så er det ingen konflikt mellom engleskoler (det finnes jo flere av dem,da) og det at noen sier de har hatt englevakt.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Media skriver vel hva som helst for å selge??
GjenopprettetMedlem
Det er blitt et begrep å si at man har englevakt når man ikke kan forklare
at det gikk så bra, når forutsetningene i en ulykke skulle tilsi noe annet.

Det sto senest i dag:
http://www.smp.no/default.asp?page=1024 ... 1,1&lang=1

Men det virkelige er at vi har englevakt, men det er ikke alltid en skytsengel
gjør jobben sin. Dem kan jo være uoppmerksom engelene også.

Engleklem fra
Samin  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Det er blitt et begrep å si at man har englevakt når man ikke kan forklare
at det gikk så bra, når forutsetningene i en ulykke skulle tilsi noe annet.

Det sto senest i dag:
http://www.smp.no/default.asp?page=1024 ... 1,1&lang=1

Men det virkelige er at vi har englevakt, men det er ikke alltid en skytsengel
gjør jobben sin. Dem kan jo være uoppmerksom engelene også.

Engleklem fra
Samin   :wub:

Ja ikke sant Sami :)
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner hva du mener, ørnen. Det er mye inkonsekvens å finne i journalistikken og mediene generelt, når det kommer til slike ting (sikkert ellers og).  :wink:

I mine øyne er det et skille mellom gammel religiøs tro, og den nye spiritualiteten, som Märtha bl.a. representerer.
Sånn er det bare. ;D
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

I mine øyne er det et skille mellom gammel religiøs tro, og den nye spiritualiteten, som Märtha bl.a. representerer.
Sånn er det bare. ;D

I en annen tråd her inne har vi nettopp diskutert respekt  :respect: Dette utsagnet her er jo et godt eksempel på å ikke ha respekt?! Etter min mening stammer alt fra den samme, gamle kilden, og vi kan ikke være nedsettende å si at den måten du jobber på er en ny måte og den "teller" ikke :w00t:

Vi skal alle fram til det samme målet,men vi har valgt forskjellige veier å nå dit. Noen går på engleskole (ikke bare Märtha som arrangerer det,da), noen går inn i ulike religioner,noen blir paganister,noen sjamaner osv. Men vi kan ikke si at din vei er dårligere enn min vei! Skal det liksom bety at mine engler er bedre enn dine engler fordi vi går ulik vei?  Det er da faktisk de samme englene :wub:
GjenopprettetMedlem
Ok, jeg sa vel ikke nok herover for å bli forstått. Jeg mener ikke at den ene måten ikke teller, eller er dårligere enn den andre. Derimot er det gjeldende holdninger i samfunnet vårt jeg siktet til, som grunn til at Märthas engleskole har blitt kritisert i media. Det er et skille i bevissthet.
Jeg støtter henne fullt ut!  :biggrin:

Og bare for å ha det sagt, så respekterer jeg enhver sin tro, om den avviker fra min egen. Og jeg deler ditt syn om at alt er fra samme kilde.
Derimot viser de mer tradisjonelle tenkende og troende, være seg kristne eller ateister, ikke særlig respekt for det jeg kaller den nye spiritualiteten. Hvor jeg selv hører til.
Visst er det de samme englene! men ifølge kritikerne så er det ikke mulig for oss å snakke med dem.
Det er det jeg sikter til.

Jeg syns kanskje du trakk slutningen litt langt her ja. ::)
GjenopprettetMedlem
Så sant Så sant :respect:
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

Ok, jeg sa vel ikke nok herover for å bli forstått. Jeg mener ikke at den ene måten ikke teller, eller er dårligere enn den andre. Derimot er det gjeldende holdninger i samfunnet vårt jeg siktet til, som grunn til at Märthas engleskole har blitt kritisert i media. Det er et skille i bevissthet.
Jeg støtter henne fullt ut!  :biggrin:

Og bare for å ha det sagt, så respekterer jeg enhver sin tro, om den avviker fra min egen. Og jeg deler ditt syn om at alt er fra samme kilde.
Derimot viser de mer tradisjonelle tenkende og troende, være seg kristne eller ateister, ikke særlig respekt for det jeg kaller den nye spiritualiteten. Hvor jeg selv hører til.
Visst er det de samme englene! men ifølge kritikerne så er det ikke mulig for oss å snakke med dem.
Det er det jeg sikter til.

Jeg syns kanskje du trakk slutningen litt langt her ja. ::)

Takk skal du ha! Det var godt å høre :wub: