Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det har vært pratet en del om mørke krefter på sonen. Noen erkjenner og tror på slike krefter mens kanskje andre forkaster slike påstander.

Uansett så ønsker jeg å fortelle om min opplevelse av krefter som jeg velger å kalle mørke krefter.

Episoden jeg skriver om skjedde for snart 20 år siden, da jeg var 18 år ( :o hvad tiden flyr). Jeg var som sagt 18 år, bodde på internatskole og var i lag med en jente. Jenten hadde alt sitt liv vært frisk og rask, hadde hatt god helse med andre ord. Men plutselig fikk hun flere fysiske problemer, falt i koma, tilstand som lignet på eplepsianfall og mer. Etter x antall utredninger hos leger og spesialister konkluderte de med at ingen ting feilet jenta. De fant ingen fysiske feil hos henne som tilsa at slike ting kunne oppstå.
Til slutt tok hennes foreldre kontakt med synsk dame. Jenten oppsøkte damen og fikk hjelp over tid hos henne. Resultatet av disse besøken ble det at jenten ble frisk og er det enda den dag i dag.

Forklaringen som synske damen ga var at når jenten var ung, ca. 10 år så falt hun av hest når hun var ute og rei. I dette fallet fikk hun en viss skade i auraen som igjen gjorde henne mer utsatt for påvirkning fra det hinsidige. Når jeg sier påvirkning fra det hinsidige, så er det sannhet med modifikasjoner. Det som plaget henne var at ånder/sjeler som hadde forsvunnet fra vår verden, men ikke kommet seg over til lyset, dvs. som klamrer/et seg fast til vår verden. Gjennom jentens svakhet i auraen, klaret/prøvde  ånder/sjeler å manifestere seg og få tilgang til livet i vår verden igjen, livet som de enten elsket og eller livet som de ikke hadde gjort opp for.

Så til min oppleveles av disse mørke kreftene. En mørk vinternatt når vi sov i rommet vårt falt jenten i koma og ristet voldsomt. Det var mørkt i rommet, stoler falt om, bilder svinget på veggene og plakater falt ned. En slik opplevelse kan best beskrives som en voldsom vinterstorm inne i et rom, en mektig følelse. For å være helt ærlig så skremmte denne opplevelsen livet ut av meg, samtidig som den gav meg enorm respekt for det hinsidige, respekt som jeg har enda den dag i dag. På daværende tidspunkt viste jeg ingen ting om åndelighet og hvilke krefter som finnes der. Men opplevelsen gjorde det at jeg bevist begynte å oppsøke kunnskap om åndelighet.

For ikke så lenge siden hadde jeg en drøm, hvor jeg befant meg inne i et rom hvor vinterstormen herjet. Den reiv i håret, pisket ansiktet, men jeg følte meg levendes. Har vært ute i storm før jeg  :lol:
Barna som var inne i rommet fikk jeg ut og i sikkerhet, alt gikk med andre ord vel for seg. Helt til ånden/sjelen gikk mot meg og jeg gikk mot den. Ånden, i sin overlegenhet, med selvsikkert, arrogant smil, gav meg bekreftelse på at jeg har en lang vei å gå før jeg kan møte slike krefter og hjelpe de det gjelder, over til lysets side.

Men kanskje mørke krefter ikker er så mørke allikevel, kanskje det er bare forvirrede ånder/sjeler som trenger hjelp til å komme seg hjem. De er ikke onde, de bare vet ikke bedre.
GjenopprettetMedlem
  Litt av en historie , hannes....
  Fint at du forteller . Det er et viktig poeng.
  jeg menr også at mørke krefter ikke er onde, men at de/vi ikke vet bedre.
  Det mørke i oss, er sider av personligheter som noen har bestemt , ikke er gode.
  Men faktisk, er det mye bra med mørke sider, det har hvertfall gitt meg mye styrke.
  Jeg må bare passe på at de mørke sider ikke tar overhånd, og utvikler seg til noe som kan skade/såre meg
  eller andre.
SEO Crawler
Jeg synes dette er spennende og godt fortalt!  :respect:

En ting jeg undres på, er om denne kvinnen (som falt av hesten som 10-åring)
har interesse for slike usynlige ting idag?
Kan hun leve uten det, det virker som hun hadde en sterk legning for slikt (mediumistisk anlagt)?
Anonymous
spennende og godt fortalt helt enig torstein  :respect:
jeg hadde så lyst til å svare men fant ikke de riktige ord tok gud taler å slo opp svaret bled  :wub:

Når Troen svikter !
Dette rop fra dypet av et menneskes hjerte er i dag som dengang et utrykk for menneskenes nød.
Men det gir også utrykk for en sjel i vekst.
Når et menneske erkjenner min eksistens og min makt, når det skjønner at jeg er den eneste som kan hjelpe  begynner det seg smertelig bevist at det ikke stoler på meg som det skulle.
Jeg tror, hjelp min vantro. sjelelig vekst - en øket tro - en bønn om mer tro -
er ærlig forsøk på å bekjempe all vanntro, all mangel på tillit.
Ropet blir hørt. Bønnen blir besvart.
En sterkere tro er resultatet, og på samme tid evnen til å se hvor der er en brist i tiliten.
Denne veien vil mine barn gå, og den fører dem nærmere og nærmere meg. 
kjærlighetskraften  :wub:
klem bast
GjenopprettetMedlem
Hei.

Omtalt hendelse satte selvfølgelig sine spor på jenten. Men utover det å erkjenne eksistens av en verden som ligger utefor vår verden, tror jeg ikke hun har engasjert seg noe særlig mer i ånelighet. Jeg har erfart at en stor andel av befolkningen i mitt hjemland, erkjenner og tror på videre liv etter vår fysiske død i denne verden. Den erkjennelsen kan bestå, uten å måtte engasjere seg så mye i åndelige spørsmål.

Hilsen
Hannes
GjenopprettetMedlem
Eg observerer at Du Hannes  var den mest mottakelege for dei omtalte hendelsane.
Kanskje var du  på sidelinja den so "såg" tydlegast,kanskje var du ein katalysator? 8)