Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Det som fremstår som enkelt, kan du banne på at ikke virker.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg liker å tro at det enkle funker.

Alt er egentlig meget enkelt, det  er bare vi som gjør alt så komplisert.

Vi har alltid et valg, når aggresjon/mørke sider kommer opp.

Vi velger å handle etter det - eller ikke .

Meget enkelt.

(Sorry, nå ble det kanskje litt avsporing fra tråden, men hva var egentlig tråden igjen... ::)  )
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Det er også min mening at det er grenser for hva man skal få servert på et nettsted som Sjamansonen. Det er mye skrevet her inne som jeg har vanskeligheter med å linke til sjamanisme. Det kan finnes noen likheter, men det stopper fort opp, ihvertfall for meg. Jeg tror at vi kanskje må bli mer bevisste på hva som passer inn her og hva som man kanskje burde ta med seg til et annet og bedre egnet forum.

Eg kom til å tenke på noko når eg les dette.
Kva rolle har medlemmene på eit forum som dette?
Er det eit forum utelukkande for dei balanserte og valide ,eller eit forum også for dei (av oss) som treng ein form for healing og "korrektur"?
Er "skrivefeltet" som jomfruelege og blanke vegger på det allereie innflytningsklare Sixtinske Kapell?
Eller som ein nedskribla og stadig overskribla, ru grottevegg for den som treng healing og erfarer(og erfarer på ny)?
Megalomania kan med tid og stunder virke vakkert,det er også ei fare..  :)

(ser ei open eikelund,kan det vere ein galge eg skimtar?...)
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

"torstein":

Det som fremstår som enkelt, kan du banne på at ikke virker.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg liker å tro at det enkle funker.

Alt er egentlig meget enkelt, det  er bare vi som gjør alt så komplisert.

Vi har alltid et valg, når aggresjon/mørke sider kommer opp.

Vi velger å handle etter det - eller ikke .

Meget enkelt.

:respect: :wub:Ja!!!
GjenopprettetMedlem
Godt spørsmål, Final Tribe.

Det skal være stor takhøyde her inne, med rom for alle som ønsker å være her og som føler de har funnet noe viktig og riktig.

Dessuten skal dette også være et forum som i hovedsak skal omhandle sjamanisme.

Den vanskelige balansegangen mellom det å gi rom for alle til å utrykke sine meninger, følelser, tanker og ideer, kontra det å holde seg rimelig, noenlunde, nesten i nærheten av et hovedtema.

Mye blir jo da basert på skjønn, og man lar tråder som i utgangspunktet kan se helt ville ut, få utfolde seg, for å se hva som vokser fram. Og det er lærerikt, ja i aller høyeste grad! Det er det som er så flott med dette forumet, at ting vokser fram som man ikke så komme i utgangspunktet  :biggrin:

Kanskje er alt sjamanisme?
Uansett hvilket tema som blir tatt opp?
Fordi det nettopp blir tatt opp her inne og debattert, ironisert, personifisert, mystifisert, bejublet, kritisert, avsporet, torpedert, løftet, idolisert, hermetisert eller karamellisert, og ikke minst "sjamanisert"...så omhandler det hele tiden myter, lærer, doktriner, drømmer,  våre egne eller andres, som vi utforsker sammen og som vi alle lærer noe av...på godt eller vondt. Vi gjør oss erfaringer. Og det er jo en hovedsak i sjamanismen.

Hva mener dere?
GjenopprettetMedlem
For det første....igjen....takk Passopp for ditt fantastiske engasjemang her på sonen!  :wub:

Jeg er ikke så mye på sonen lengre, for jeg kjenner meg ikke igjen. Er innom å leser en gang i blandt, å kommenterer/leser det jeg føler er riktig. Men som en ihuga sonemedlem ønsker jeg også å være ærlig å si min mening.

Å lage en tråd som dette er for meg helt på vidda! Dette er bare ètt eksempel på utviklingen her inne når det gjelder personangrep! Men det er nå min mening.

For meg var sjamansonen et tryggt sted å gå inn å lese andres erfaringer. Det har gitt meg mye lærdom og innblikk i sjamansimens verden. For meg var sonen et sted hvor man ble respektert for sine meninger. For meg har sonen blitt en sone med personangrep, kritikk av verste sort, og noe som minner meg om *viktigheten av opphøyde ting/personer/meninger*.... :o

Her inne kunne jeg komme å lese andres erfaringer. Nå får jeg dem tredd nedover øra som om akkurat de eller de erfaringene er de som er mest riktig.

Vel, ikke for meg!! Jeg har min egen sannhet. Og den er min. Jeg deler den gjerne. Men jeg trer den da ikke nedover andres ører!

Man ser fort her inne nå, hvem som tar et steg av gangen, og hvem som tar tre steg av gangen.

Jeg er enig i mye av det passopp sier. Som at vi her inne har faktisk et ansvar! Vi har mange gjester her inne. Og vi aner ikke alderen på dem. De kan være alt fra 10 år og oppover. Og det er IKKE heldig at de i så ung alder skal havne *øverst på stigen fortest mulig* fordi noen mener det er helt ok!

Og til Inger-Lise....et fantastisk innlegg (#24)!  :wub:

Man spøker ikke med åndeverden. Man skal ha respekt....ganske stor respekt.....for denne verden dersom man ikke vet hva det er eller hva man går til! Mange har faktisk blitt gale av å gå for fort frem!

Jeg kaller ikke mye av det som foregår på sonen nå for sjamansisme. For sjamanisme for meg innebærer å gå erfaringens vei, i ett tempo som er forbeholdt akkurat den vi er. Sjamanismen handler om RESPEKT!! Man dømmer ingen. Men sjamanismen handler også om healing og omsorg. Å da syns jeg det er på sin plass å si....at omsorg er også å sette foten ned å fortelle ærlig hva man syns er på viddene når det gjelder å lære bort ting som kan være direkte farlig!
SEO Crawler
Jeg er enig at det enkle er det beste.

Men kun når det er gratis eller billig, og krever noe av personen.

Det som er enkelt, men ikke virker, er de tilfellene hvor det loves mye,
det koster, og skal ta lite tid.
(Quick fix. Oftest et grundig salgstricks, sier denne desillusjonerte alternativforbrukeren  >:( :-X :innocent2:)

Oppmerksomhet, meditasjon, årvåkenhet rundt valg av gjerninger og tanker
er en enkel god medisin. Enkel oppskrift.

Who feels it, nows it.

Når man kan se og føle noe med hele sitt vesen, er det transformasjon

Dette er vel også målet med meditasjon. Bli ett med noe, slik at det kan forløses.

....skal innrømme at jeg ikke alltid (  :innocent2: ) lykkes med dette, og må bruke tid, forsøke mange ganger...noen ganger tar det år...men det får ta den tid det trenger, til slutt løses det opp. Alt er forgjengelig.  :eusa_pray:
Også "den" som prøver (  :badgrin: )

Tilbake til tråden, jeg synes Inger Lise sier det som det er.
Det er for lett å angripe personer, fordi man identifiserer dem med
visse typer meninger.
Så - bedre å skille mellom person og sak.

:wub:
GjenopprettetMedlem
"Man ser fort her inne nå, hvem som tar et steg av gangen, og hvem som tar tre steg av gangen."

Den setningen kan misforståast grusomt.Berre så det er sagt.
GjenopprettetMedlem
Den setningen var min egen personlige mening....å jeg har ikke sagt noe om hvem eller hva det gjelder!

Jeg sier bare att det ikke lønner seg å ta mer enn ett steg av gangen, å siden vi er forskjellige individer her inne....vil også denne setningen bli tatt opp forskjellig!

Å jeg tror ikke denne setningen er verre enn andre opptatte temaer her inne!

Men jeg redigerer den gjerne dersom det er ønskelig!
GjenopprettetMedlem
Nei,nei!,for all del,berre la den stå. Men den har fleire fasettar enn dei villaste draumar. :wub:
Anonymous
Hmm, jeg synes å ha lest noe lignende det her før... Går vi i sirkler eller går vi ikke i sirkler!!!
GjenopprettetMedlem
"Magnus Vandremann":

Hmm, jeg synes å ha lest noe lignende det her før... Går vi i sirkler eller går vi ikke i sirkler!!!

Joda, sjamansirkler, trommesirkler, sirkelsirkler....

....det blir til et digert medisinhjul tilslutt....

:razz:  :P  :innocent2:

:wub:
GjenopprettetMedlem
Fra Silva
For meg var sjamansonen et tryggt sted å gå inn å lese andres erfaringer. Det har gitt meg mye lærdom og innblikk i sjamansimens verden. For meg var sonen et sted hvor man ble respektert for sine meninger. For meg har sonen blitt en sone med personangrep, kritikk av verste sort, og noe som minner meg om *viktigheten av opphøyde ting/personer/meninger*.... Shocked
Her inne kunne jeg komme å lese andres erfaringer. Nå får jeg dem tredd nedover øra som om akkurat de eller de erfaringene er de som er mest riktig.

Den skriver jeg under på!
Skal vi skrive innlegg her som også egner seg til 12åringer.... blir det svært mye vi ikke bør nevne av den tradisjonelle sjamanismen...
Helt greit å legge inn linker om nettsider, vi bør være obs på.... men måten det blir gjort på her... er motbydelig!
Det sprer så dårlige vibber.... Og at flere her applåderer dette, får meg til å vurdere en lang pause herfra.... 

Tenk over hvorfor vi mister medlemmer.... og jeg tror ikke det er på grunn av David!

Dette var nok for idag... fikk vondt i magen....
GjenopprettetMedlem
Samd m/Aventura her.
(Må forresten på eit møte no. Såkalla kvardagsholisme)
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Fra Silva
For meg var sjamansonen et tryggt sted å gå inn å lese andres erfaringer. Det har gitt meg mye lærdom og innblikk i sjamansimens verden. For meg var sonen et sted hvor man ble respektert for sine meninger. For meg har sonen blitt en sone med personangrep, kritikk av verste sort, og noe som minner meg om *viktigheten av opphøyde ting/personer/meninger*.... Shocked

Den skriver jeg under på!
Skal vi skrive innlegg her som også egner seg til 12åringer.... blir det svært mye vi ikke bør nevne av den tradisjonelle sjamanismen...
Helt greit å legge inn linker om nettsider, vi bør være obs på.... men måten det blir gjort på her... er motbydelig!
Det sprer så dårlige vibber.... Og at flere her applåderer dette, får meg til å vurdere en lang pause herfra.... 

Tenk over hvorfor vi mister medlemmer.... og jeg tror ikke det er på grunn av David!

Dette var nok for idag... fikk vondt i magen....

Takk Aventura!

Fikk bare lyst til å ta opp dette med aldersgrense! Det er jo ikke mulig!

Derfor mener jeg at det er litt forskjell på å dele erfaringer. Klart det er emner som kan virke veldig skremmende innen sjamanisme. Men det syns jeg egentlig kan være greit! For det kan nemlig være skremmende. Det kanskje bidrar til at de som er veldig unge der ute bremser ned litt.

I forhold til innlegg som nesten glamoriøser åndeverden, linker til hvordan komme seg opp og frem på hurtigst mulig måte. Det er det som jeg anser som farlig. For åndeverden er ikke glamor og bare glede. Det er mye som må jobbes med FØR man er klar for å se hva den kan innebære av både de gode og negative energiene.
GjenopprettetMedlem
For oss som ikkje har tid å finlese alt som skjer dagen lang her inne,kva linkar og farlege ting er det snakk om akkurat her??
Kva med å setje opp ei slags samla svarteliste over linkar som Sjamansonen finn useriøse eller betenkelege med
ein sakleg forklaring attåt?
Eit samla og einrøystig "Slippery when wet-skilt"?
GjenopprettetMedlem
Jeg har holdt meg unna denne tråden, da jeg har funnet det vanskelig å ha tunga rett i munnen her. Og det er svært viktig å bevare en balanse nettopp i slike tråder. Ikke blande person og sak.

Jeg er enig med Aventura i det hun sier herover.

Jeg har det inntrykk at denne tråden nærmest ble kuppet av passopp og det jeg opplever som hans misjon. Sorry passopp! Jeg finner ikke noe klart skille mellom sak og person i denne heksejakten. Og hvorfor har Passopp immunitet mot å kaste ut nedsettende gloser, mens alle vi andre skal besinne oss? Det er noe jeg ikke forstår her.
Det gjelder både Davids 'misjonering' og passopps heksejakt. Melkisedecks tråder kunne vel vært stanset for lenge siden, men sannheten er jo at de får masse oppmerksomhet, og får blomstre uavlatelig.

Hvis kritikken av dette hadde vært fremført på en saklig måte, og med saklig informasjon vedr. linkene, ville jeg vært mer velvillig til det hele. Men altså, slik det er, så får jeg også vondt i magen, og skumleser bare for å se hva som foregår.

Dette er vanskelig, fordi vi er mennesker, og det er vanskelig skille person og sak. Særlig når man kjenner de det gjelder. (jeg har ikke møtt noen av disse to)

Likevel burde noe gjøres med dette, fra moderator eller administrator. Det er min mening.
GjenopprettetMedlem
Det innlegget jeg skrev, gjelder for alle, også for Passopp...det trodde jeg var innlysende.

Når det gjelder å stenge tråder. Ja, det kan man gjøre. Men er ikke det litt vel diktatorisk? Særlig med tanke på at mange finner dem interessante?

Og det er vel ingen som lærer noe av at moderator og admin står og henger over trådene som bøse øvrighetspersoner, klare til å stenge enhver tråd som ikke er "akseptabel"?

Hvis vi skal lære oss å skille mellom sak og person, må vi også bli gitt rom og mulighet til dette. Men det er klart at innimellom blir det stillingskrig, og man må bare innse at kombattantene ikke kommer til enighet.

Som du sier bluestorm...det er en balansegang.

Derfor sier jeg nå, at dersom denne tråden ikke blir tilført noe nytt, noe usagt nå, vil den bli avsluttet.

IL
Anonymous
Jeg synes også Passopp gjør en utmerket jobb her på sonen. Og jeg er helt enig i at noe av det som blir servert her er smakløst. Men det får være slik, for det er opp til oss selv hva vi ønsker å bite på og holde fast ved.
Og jeg synes det er helt greit med kritikk når det rettes mot selve saken. På den måten får man jo en større innsikt i hva det dreier seg om.
Når det gjelder David, ville jeg heller spørre ham:-Tror du virkelig på alt dette du skriver om? Tror du virkelig det er slik?
Og om det er din sannhet nå, respekterer jeg det og deg som person uansett. selv om jeg synes dette blir litt drøyt. Vel, det var min mening, ikke noe å lage oppstyr av.
Jeg har fått lov å bli kjent med deg og du er et fantastisk flott menneske. Du er stadig på søken, som mange av oss andre her, og det finnes mange "stikkveier" som skal utforskes. Om det nå er sånn eller sånn, blir vi stadig klokere og rikere av de erfaringer vi høster.
Ønsker dere alt godt, både David, Passopp og alle dere andre.
Anonymous
"Kira":

Jeg synes også Passopp gjør en utmerket jobb her på sonen. Og jeg er helt enig i at noe av det som blir servert her er smakløst. Men det får være slik, for det er opp til oss selv hva vi ønsker å bite på og holde fast ved.
Og jeg synes det er helt greit med kritikk når det rettes mot selve saken. På den måten får man jo en større innsikt i hva det dreier seg om.
Når det gjelder David, ville jeg heller spørre ham:-Tror du virkelig på alt dette du skriver om? Tror du virkelig det er slik?
Og om det er din sannhet nå, respekterer jeg det og deg som person uansett. selv om jeg synes dette blir litt drøyt. Vel, det var min mening, ikke noe å lage oppstyr av.
Jeg har fått lov å bli kjent med deg og du er et fantastisk flott menneske. Du er stadig på søken, som mange av oss andre her, og det finnes mange "stikkveier" som skal utforskes. Om det nå er sånn eller sånn, blir vi stadig klokere og rikere av de erfaringer vi høster.
Ønsker dere alt godt, både David, Passopp og alle dere andre.

Jeg fikk inspirasjon til å skrive om "Min Indre Kritiker" angående denne tråden. Og se på hvordan vårt negative ego har flere tråder ute i denne verden i vår bevissthet som vår indre kritiker.

Og javisst tror jeg på det jeg skriver om og har en del visshet om det(snakker om de siste 2 årene hvor jeg har aktivert flere koder i bevisstheten fra tidligere liv - flere som gjør det nå - vanlig det nå) - det er en del av meg som har veldig bra dialog med Universets Store Sinn,fordi jeg er inne i perioder nå hvor jeg aktiverer endel nå i min bevissthet angående koder. Hvis man skal få en viss forståelse hvilken vei jeg er på ifm Melchizedek og den multidimensjonale veien så er det ingen tvil om "Ørnen og Kondoren" av hun Crowley er en flott bok å studere. Fordi hun har mye av de samme elementene i seg som jeg er opptatt av og hun har endel erfaringer som går i samme spor og som jeg følger. Og jeg forsto endel av de tingene hun tok opp der fordi mitt sinn er vant med å være på høye bevissthetsnivåer og gjenaktivere koder fra Universet - og dermed så ble det mye nikking og verifisering via mitt sinn om det jeg står for. Det var flott å se at noen kan skrive en slik bok om sine erfaringer og hun er ikke akkurat alene. Det er tusenvis verden over som også åpner seg opp for det samme.

Les den boka om du vil forstå hva Melchizedek-ordenen innebærer og spesielt der hun nevner om emnet interdimensjonale ting. Hun nevner blant annet Sanat Kumara, som er en del av Melchizedek-ordenen. Det er så mye elementer som henger sammen om man skal virkelig "forstå" hvor jeg vil hen og hva jeg egentlig erfarer. Og jeg er glad jeg kom over boka "Ørnen og Kondoren" nå nylig,fordi hun forfatteren går i samme spor som jeg er opptatt av å gjøre. Nå har hun mer minner om ting og tang enn jeg har - men det går i samme sporet. Hun er uhyre allsidig. Ser på alle religioner og åndelige retninger som "samme" vei og hun har aktivert endel koder i sin bevissthet pga reiser til kraftsteder verden over som er av Universell art. Jeg skal fortelle mer dyptgående rundt emnet "Min Indre Kritiker",som er veldig viktig å ta opp i denne tråden.
Anonymous
Tråden har fått meg virkelig til å gå i dybden av å se på "Min Indre Kritiker". Alle har det i seg. Det er en forlenget arm til vår Negative Ego blant annet. Jeg ser frem til å forklare mer utgående her uten at jeg forventer noe fra dere. Men det jeg sier er så krystallklart det jeg har fått opp via min bevissthet at jeg ser veldig frem til å gå i dybden.

Min Indre Kritiker frykter høyere bevissthetsnivåer. Det innebærer alt som har med det åndelige og andre dimensjoner å gjøre. Når jeg sier noe eller gjør noe så kommer den indre kritikeren i meg og jeg kjenner på frykt blant annet. Men min indre kritiker har mer og mer fått lite å si for meg og det er fordi jeg mer og mer tar styring selv og følger min indre veileder til det fulle. Å skille mellom Min Indre Kritiker og Indre Veileder i mitt sinn har jeg trent mye på spesielt de siste 1,5 årene etter første Peru-tur. Å verifisere all informasjon i min bevissthet uansett om det kommer fra min bevissthet eller andre kilder.

Jeg har fått klar beskjed fra min veileder/intuisjon - som er en forlenget arm for vårt Høyere Selv - om å reise endel til kraftsteder for å laste ned endel koder i min bevissthet fra våre forfedre som hadde forbindelser til "stjernene" og andre dimensjoner. Det har jeg fått siden Peru-turen i 2006. Jeg har aktivert flere koder på 1,5 år via reiser,seremonier med planter og meditasjoner.
Min indre kritiker er ikke åpen for andre dimensjoner og det åndelige og prøver å si ifra til meg ved hjelp av frykt og andre negative ego-mønstre, som jeg ikke har bearbeidet. Men den klarer ikke å få sånn tak i meg som før og dermed kan jeg lettere skille mellom det ene og det andre. Jeg følger min indre veileder og min indre kritiker har ikke noe den skulle ha sagt på det området.

Jeg har sett disse kodene iform av "stjerner",gullørn og andre spesielle koder som har passert i min bevissthet. Jeg har våknet elementer fra tidligere liv og det er spesielt på steder hvor det var sivilisasjoner som var vant med høyere bevissthetsnivåer. Min sjelsbevissthet har mer og mer fått plass i mitt liv og Min Indre Kritiker har fått mindre og mindre rom - jeg har vært livredd for å gå i dybden av ting og tang fordi jeg har vært redd for å se dypt i mitt mørket. Jeg mediterte i flere år ved bare å se "MØRKET" i mitt indre fordi jeg var redd for å ta tak i mørke sidene - akseptere/erkjenne - tilgi og gi slipp som fører til at den blir en del av meg.
Min Indre Kritiker er ikke åpen for tidligere liv - den prøver ved hjelp av former for frykt å holde nede energiene og det kjente jeg virkelig til gagns nå nylig at det er noe som også jordas kollektive underbevissthet har i seg.

Dess mer jeg gjenaktiverer koder i bevisstheten ang å få mer tilgang til høyere bevissthetsnivåer så merker jeg hvor VANT jeg er til å være i de tilstandene - i de bevissthetsnivåene. Den elsker det. Og jeg har også merket at sinnet mitt er mer og mer synkronisert med Høyere Selvet og Universets Supersinn. Verifisering av informasjon er en sterk egenskap i meg selv fordi jeg har så bra forbindelse til Universets Supersinn - som innebærer endel informasjon via eteriske biblioteker rundt om kring i Universet inkl flere galakser og Jorden.
Min Indre Kritiker er som sagt ikke åpen for tidligere liv - og ei heller multidimensjonelle sfærer - så den latterliggjør alt jeg sier til punkt og prikke. Den lurer på om jeg er gal og har dårlig jording.

Dess bedre jordet jeg er så har disse tingene og flere koder kommet i bevisstheten - mer klarere. Jeg har gjenaktivert kunnskapen om krystaller og det er en av de beste jordingsverktøy man kan ha fordi Jordas indre består av spesielle krystaller. Det har bevisst foregått endel frekvenskontroller av informasjon via vår bevissthet her på Jorden,som mørke krefter har benyttet seg av. Ved å skape mer frykt i våre sinn i mange liv på forskjellige måter.
Min Indre Kritiker sier dette er bare fantasier og tull - men den er som sagt ikke åpen for andre dimensjoner og det åndelige. Og den ønsker bare at jeg skal holde meg innenfor 3D tid og rom tilstander.

Det har foregått en voldsom aktivering på diverse kraftsteder Jorden over som alle har forbindelser til hverandre,som vi kan erfare ved å være i høyere bevissthetsnivåer. Og flere og flere er modnen for å gjenaktivere dette i sine liv. Min Indre Kritiker er fortsatt sta - det er jo bare VRØVL alt sammen. Ikke noe mer å si på det sier Min Indre Kritiker.

Når en sjel er veldig vant med å jobbe med høyere bevissthetsnivåer så får den mer tilgang til renere former for informasjon på mange områder. Inkludert klare forbindelser til Høyere Selvet. Mitt problem har ikke vært den Spirituelle Kroppen min som er veldig vant med å erfare høyere bevissthetsnivåer. Men min emosjonelle og fysiske kropp. Og ved å integrere alle sider i meg inkl hva den Spirituelle Kroppen VET - fordi det er en del visshet. Forskjellen på meg i dag og for 5-6 år siden er at jeg har aktivert endel koder i min bevissthet og gjort meg klar for å få tilgang til renere informasjon enn noengang på alle plan. Min indre Kritiker ler rått..hjerterått....tror ikke på noe av det og ønsker å jekke meg ned. Mitt sinn er en av mine sterkeste sider fordi jeg forstår endel sammenhenger pga aktiveringer med kontakten til Universets Supersinn. Men hjertet mitt har vært underernært og sammen med den emosjonelle kroppen og fysiske kroppen har den vært ganske underernært.

Så dess mer kjærlighet og jording så får jeg mer tilgang til det fullkomne potensialet vi har i oss. Og har tillit til Mor/Far Gud-kraften. Mer enn noengang. Jeg tar ting lettere som det kommer uten å stresse for mye. Har mye mer å gå på visse områder enn andre. Min Indre Kritiker bare fnyser over at jeg kan si noe så høytsvevende om at jeg har så bra kontakt med Universets Supersinn - men det er fordi den ikke ønsker at vi skal følge vårt fullkomne potensialet. Jeg er vant med å jobbe med høyere bevissthetsnivåer i mange liv og gjenaktiverer flere elementer nå. Det går i det tempoet det er ment å være. Min Indre kritiker bare ler og rakker ned på det mitt Supersinn sier - Høyere Selv/Indre Veileder. Jeg programmerer mitt sinn til å følge det fullkomne menneske - fullkomne gudommelige potensialet. Og det innebærer å løse opp all karma inkl alle negative ego-mønstre. Min indre kritiker fnyser videre og sier alt er bare tull. Hvem tror du jeg stoler på?Jeg kan lettere skille nå enn før og jeg tør og våger mer å se på mine mørke sider - akseptere - erkjenne dvs omfavne og så gi slipp små elementer her og der. Går et steg fram og så et par tilbake noen ganger. Hvem er det som ikke tror på disse ordene jeg nevner?Det er min indre kritiker.........Mitt Høyere Selv applauderer - fordi den har forbindelser til andre dimensjoner og vet at jeg går riktig vei.

Takk for at du lyttet. Nå sier Min Indre kritiker - er det så enkelt som jeg har forklart det?Er det virkelig så? Mitt Høyere Selv sier - Ja, men det krever som sagt endel å skille mellom det ene og det andre. Jeg programmerer å følge en slags "Integrated Ascended Master"-vei. Jeg skal forklare litt mer i neste posting og mine forbindelser til I AM - Universitet og Joshua David Stone,som har programmeringer iform av informasjon som passer meg perfekt nå fordi han var veldig veldig vant med å jobbe med bevissthetsnivåer som endel mennesker kan drømme om - fordi de stoler mer på sin indre kritiker og ikke jobber med å løse opp endel negative ego. Alle tanker og følelser SPEILER alt i oss selv. Hver fragment. Det handler om å skille ut og når en er vant med å jobbe med høyere former for bevissthet - så vil man lettere slippe tak og være bevisst på ting som ikke gavner en. Det kan være så mangt. Jeg har nevnt flere ting i denne NEGATIVE EGO-tråden - som jeg kan gi link til om du vil. Det er opp til deg selv å skille mellom Høyere Selvet/Indre veileder/intuisjon som er av Lys og kjærlighet eller din Indre Kritiker/Negative ego-mønstre av Mørke og frykt.
Anonymous
Joshua David Stone skal jeg fortelle mer om. Min Melchizedek-utdannelse har naturlig gått innom hans lære. Han var et unikt menneske fordi han fulgte sitt Høyere Selv 100 % og er en av de siste såkalte "Oppstegne Mestre" som har forlatt Jordeplanet - ferdig med all læring på det jordiske planet. Han hadde et utrolig UNIKT sinn - som fulgte Universets Supersinn til punkt og prikke - han har endel kunnskap om det ene og det andre. Jeg ser ikke opp til han - jeg tilber han heller ikke - jeg vet at jeg kan gjøre det samme fordi min indre veileder har ført meg til hans lære - han har endel programmeringer angående å integrere hva sjelen VET - og at man vil aktivere endel koder i ens bevissthet når man er klar for det og gjennomgå såkalte innvielser. Han hadde solid kunnskap og forståelse om Melchizedek-ordenen, som er en orden som utdanner sjeler ikke bare i vår galakse - men i mange andre galakser i dette Universet.
En tiltrekker seg informasjon som man er åpen for utifra det nivået man er vant med å operere i. Min bevissthet har vært vant med å jobbe i veldig høye bevissthetsnivåer og det eneste som kan ta kvelertak på den krystallklare og ærlige informasjon er min indre kritiker. En av flere hovedemner i livet jeg lever i nå er å åpne hjertet og integrere - og aktivere endel koder i bevisstheten til det daglige liv.

Min Indre kritiker vil for enhver pris finne negative sider om alt mulig til fingerspissene. Det er naturlig. Og vi lever i en verden hvor det foregår endel programmeringer ikke av Universell Lys og Kjærlighet - mye negative ego-mønstreprogrammeringer på alle plan. Det handler om å "se" hva og skille klinten fra hveten. Jeg har fått en gave fra Universet om å klare å skille det. Og ser fragmenter av det allerede og er takknemlig for dette. Min Indre Kritiker bare hånler fortsatt......VRØVL! :badgrin: :lol: Jaja, den vet jo ikke bedre siden den er slave for negative ego-mønstre. Den vil bare følge den programmeringen.

En velger selv å programmere utifra Universell Lys og Kjærlighet eller Universell Mørke(indre kritiker - negativ ego) og frykt.
Anonymous
Når man følger en slik vei jeg gjør som flere andre gjør nå og som jeg vil tiltrekke meg mer og mer av - så sier "min indre kritiker" med god porsjon frykt....nå tar du av og hjelpe meg nå mister du fotfeste.....det ikke min indre kritiker vet er at man kan IKKE få tilgang til andre dimensjoner noe særlig om man er altfor dårlig jordet....dess bedre jordet jeg er - dess mer tilgang får jeg.....det er det min indre kritiker - negativ ego ikke vet. Like greit.  :biggrin:
Anonymous
Å følge en åndelig retning kan føre til man låser seg fast i negative ego-mønstre etter min mening og man kan også si at den veien er en bedre vei enn andre osv....som er også endel av negative ego-sporet. Alle som følger en "Integrated Ascended Master"-vei som det kalles for i regi av Order of Melchizedek - universell utdanning i lys og kjærlighet - har vært innom endel åndelige retninger i tidligere liv og flere av mesterguidene,engler,erkeengler m/flere kommer fra "hele verden". Og viser seg i skikkelser som de levde i når de var på Jorden i kontinent som Asia,Australia,Amerika,Europa og Afrika. Jeg er inne på en vei hvor allsidighet lønner seg. Skal man løse opp alle former for negativ ego og løse opp all karma så er faktisk det ikke så dumt å ha mange strenger å spille på i ens vei i livet. Derfor hoppet jeg av på en måte i sjamanisme-karusellen. Min vei var ikke å følge den sjamanistiske vei slavisk, men å følge en vei som går bakenfor alt - alt som har med eksistensen av mennesket og alle åndelige retninger her på Jorden.

Min indre kritiker rister oppgitt på hodet - ER DET MULIG?? Ja,sier jeg. Det er mulig. Men det var å tørre og våge - å følge den veien sjelen tiltrekkes av. Og for meg handler det bare om å vise det mer og mer i livet og være det til det fulle. Og ikke la Min Indre kritiker,mørke sider og negative ego fortsatt formørke den veien - men omfavne(akseptere og tilgi) disse sidene som en større helhet i min bevissthet - i meg selv. Jeg våger å vise gudommelig storhet. Det er det jeg vil. Enkelt og greit. Ingen kan velge det for meg. Å skille mellom hva som er Høyere Selv-identiten eller Negative Ego-identiten er ikke lett i mange sammenhenger. Men det er en treningssak og nøkkelen er å tørre å hengi seg til høyere bevissthetsnivåer - så vil man lettere "se" sammenhenger og skille mellom det ene og det andre og tiltrekke seg den utdanningsvei man er moden og klar for. Det er jo et evig Universelt mantra det. Og det blir også lettere når man gjenaktiverer koder i ens bevissthet fra tidligere liv.

Jeg takker alle involverte i denne tråden og andre tråder som involverer min indre kritiker og negative ego-mønstre blant annet. Jeg klarer å se mer for meg og skille disse tingene. Fordi jeg har trent på det intenst i noen år nå. Og klarer også å omfavne de mørke sidene og negative ego-mønstre mer nå - og så viser min indre veileder veien videre og for meg handler det bare om å ha tillit til det videre og tillit til Mor/Gud kraften. Så får andre følge de sidene i seg selv som man vil.
Anonymous
En av mine svakheter er å misjonere... :lol: :badgrin: Men det vitner enormt og dypt engasjement iallefall. Jeg føler at jeg kunne ha skrevet annerledes og vist informasjon annerledes. Men jeg lærer av ting og tang her og det fikk meg virkelig til å gå i dybden av Min Indre Kritiker her i denne tråden. Og har man vilje til å bli mer bevisst og lære av det en sier og gjør - så er det fint. Min Indre Kritiker snakker om stormanngalskap og sånt - men den frykter høyere bevissthetsnivåer og prøver med nebb og klør å holde meg tilbake. Uansett så er jeg glad for at jeg takler Karamelliserte Kakerlakk-skjit helt greit.  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Du kan selvfølgelig tro hva du vil, og det gjør du. Om akkurat dette vet jeg annen beskjed. Og så finnes det eksempler man kan undres på. Hvorfor ga Lie meg full støtte og applaus i min kritikk av det David-formidlete stoffet, rett før hun sa adjø i dag? Kan det ha noe med at også hun har fått nok av David S. sine innlegg? Jeg blir kanskje den neste (kanskje fordi andre kan rekke å rømme fra denne grisebingen (uten noen røkter som daglig bærer ut møkka), før jeg også gjør det. Og da vil det være av den grunnen som du Aventura ikke tror på. Tro meg!