Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tar det aldri slutt å gi slipp?

Dagens meditasjon brakte meg videre på "slippen" - nå gjelder det å gi slipp på å ta ansvar for andre sitt liv; såvel mor, som ektemake, barn, barnebarn, venner, bekjente, dere på sjamansonen, klienter, kunder..... you name it!

"Mor Hubro" kommer på banen og spør: er det slik at du får eller tar ansvaret for alle andre? Hvordan skal du da få plass til å ta ansvar for ditt eget liv?

Jeg blir stum, kanskje i forfjamselsen - jeg hadde jo gitt slipp på.... også tomheten, tar det aldri slutt?

Nå skal jeg slippe dere løs.....

Moskus :razz: :exclaim: >:(
GjenopprettetMedlem
Hei Moskus :)
Dette tror jeg nok er en ganske vanlig erfaring,ja.
Og litt av det å være menneske.
Utrolig slitsomt og frustrerende til tider,men hva annet kan man gjøre enn å stå på videre? :wub:
Anonymous
Ja, ikke sant!
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,2694.0

Flere måter å gi slipp på...
GjenopprettetMedlem
Kanskje vi må slippe oss selv....

*Sukk*
GjenopprettetMedlem
Ja... Kanskje skal vi bare glemme oss selv litt, innimellom....
Ikke ta seg selv så høytidelig...  :innocent2:  Det pleier å hjelpe...  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk for gode råd. Jeg har sluppet..........

moskus
GjenopprettetMedlem
Når man tror man har gitt slipp, så dukker det pinadø opp noe fra et annet lag - det er lag på lag - så da er det bare å gi slipp igjen og igjen.

Som Aventura sier; kanskje vi bare skal glemme oss selv litt av og til.

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
DU er den viktigste personen i DITT liv.  :respect: Første gangen jeg hørte denne protesterte jeg heftig, men nå i dag må jeg bare innse at den personen som sa det til meg hadde helt riktig. En må, som du sier, gi slipp på ansvaret for andres liv, for i likhet med deg, det er de, og de alene som har ansvar for sitt liv. Det å gi slipp er en viktig del av prosessen, men veien fram kan være lang. Det kan se ut som det hele tiden dukker opp nye ting man må gi slipp på. Belønningen som venter der framme gjør det imidlertid vel verdt jobben, det å kunne være et helt menneske. Og i mellomtiden lærer en, det er noe av det fine med prosessen. :respect: En lærer ting om seg selv, på godt og vondt. :respect:

Stå på videre, for hvert lille skritt du tar kommer du litt lenger framover :wub: