Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En venn av meg har en katt boende i leiligheten hans,fysisk katten døde for lenge siden,men ånden hans bor fortsatt i leiligheten.

Jeg har sett den katten i åndelig forstand og det er ikke noe spesielt med det.
Men i går har jeg vært på besøk hos han og han stillte meg en spørsmål som jeg kunne ikke svare på.

Han merker ,at katten beveger gardiner av og til ,som om gardinen henger seg på ryggen hans , bøyer seg og går tilbake når katten går videre.
Det har sikkert alle sett med de fysiske katter.

Her er spørsmålet : Hvordan kan en spøkelses katt bevege gardiner eller annen materie når han kan gå gjennom vegen ,det vil si har ikke fysisk kropp?
GjenopprettetMedlem
Det er nok noe den onsker aa formidle, eller kanskje den bare onsker oppmerksomhet..?!

Det at den beveger paa fysiske gjenstander betyr at den vil det.. den onsker som sagt oppmerksomhet av en eller annen grunn...

Tankens kraft kan flytt fjell!!  og dode katter tenker ogsaa....

mvh jim
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med jim, katten vil formidle noe. Kanskje den vil ha hjelp over?

Jeg har opplevd det samme med døde mennesker som vil formidle noe. I en leilighet jeg bodde i syntes de som "bodde" der (de var jo døde) at det ble litt for trangt når vi kom draksende inn i boligen. Møbler ble flyttet rundt og søppelbøtten beveget seg. Det var stort sett på kjøkkenet det var bevegelse, men det skjedde også at det ble flyttet rundt på ting på soverommet. Vi fikk renset leiligheten og etter på ble det rolig for oss.

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
kansje den vil ha litt melk, nam,nam.

Nå har jeg aldrig ført noen dyr opp i lyset.

Han har en husvert ånd i leiligheten som kona hans har tatt med seg fra tidligere leilighet.

så de beveger påtin og tang med tanker?
GjenopprettetMedlem
Du spør hvor logikken er i det? Da får jeg bare lyst til å kaste tilbake et spørsmål til deg: hvorfor skal alt nødvendigvis være så logisk? Nå har jeg en mistanke om at du startet denne tråden fordi du ville få fram andres synspunkt, men i min verden er dette helt klart mulig. Jeg ser faktisk ikke noe rart i det heller. Katten ville vise at den var der, den ville ha oppmerksomhet. Selv hadde jeg bestefar her i huset som drev å flyttet på ting fordi han ville ha det litt gøy med meg. Blant annet flyttet han en serveringsskje fra kjøkkenet oppe på loftet, der de bodde, til min bestikkskuff. Så da jeg skulle lete etter den oppe på loftet var den selvfølgelig ikke der... Han forsto at dette ikke var stedet for han da jeg tok en reise og hjalp han over til det stedet han skulle være. Saken er at han døde i 2001, og logisk sett skulle det ikke være mulig for ham å flytte på ting rent fysisk. Men han gjorde det altså likevel  :lol: Jeg slenger meg på jimango i den om at alt er energi, eller kraft om du vil. Min bestefar ville ha oppmerksomhet på den måten han var vant til å få det da han levde, ved å gjøre små rampestreker.

Kanskje katten vil hjelpes over til den andre siden? At den har forstått at den ikke kan henge igjen i denne dimensjonen? Mulig trer den inn i rekkene over hjelpere som din venn har, det har jeg sett flere eksempler på. I alle fall,

Kjekt med slike tråder som får folk til å tenke selv  :respect:
GjenopprettetMedlem
He, he, Ja, kanskje den vil ha litt melk. Du får be vennen din sette frem en skål med melk.

Hvordan de beveger på ting og tang vet jeg ikke. Etter episodene i leiligheten har jeg blitt mer oppmerksom og jeg vet f.eks når min farmor (hun døde i 1985 og er en veldig sterk hjelper) er tilstede. Det hender at jeg ikke er oppmerksom nok på det hun vil fortelle og da krever hun min oppmerksomhet - en gang falt bildet av henne ned fra hylla det står på og ned i en stol som står nedenfor (noe som for øvrig er fysisk umulig så fremt ingen løfter det fra hylla og slipper det ned i stolen). En annen gang kjente jeg at noen strøk meg over kinnet og en tredje gang falt noen bøker ned - akkurat som om noen skjøv det ned.

Når det gjelder å hjelpe dyr over i lyset så vil jeg gå ut fra at det kan gjøres på samme måte. Kanskje katten tilhører husvert ånden og da kan jo katten føres over sammen med husvertånden.

Jeg er enig med Viljesterk i at alt ikke nødvendigvis trenger en logisk forklaring. I min verden foregår også dette hele tiden. Ikke noe rart i det hele tatt.

Nei, gi katten melk og hjelp den over i lyset.

RITA
GjenopprettetMedlem
Tillater meg å sitere Kenneth Meadows - han skriver bl.a.:

"De av oss som er vokst opp i et moderne samfunn under innflytelse av materalistisk vitenskap og monoteistisk religion, har blitt indoktrinert til å akseptere at vi lever i en tredimensjonal verden. Vår oppfattelse av virkeligheten er basert på hva vi oppfatter gjennom de fem fysiske sanser - hva som kan "bevises" eller påvirkes gjennom observasjon, og hva som kan konkluderes gjennom lateral tekning, som vi kaller logikk.

I denne innpodede tekning må alt ha en begynnelse og en slutt, og enhver virkning må ha en årsak. Den vestlige kultur er materialistisk orientert på tross av dens religiøse undertoner. Den antar at menneske lever i et uvennlig miljø som skal kontrolleres og undertvinges, og at jorden selv eksisterer i et fjerntliggende univers, langt fra intellegent liv - som måtte eksistere annensteds. Dets guddom er av hankjønn, som enten er utenfor og adskilt fra sin skapelse, eller som har antatt en menneskelig form."

;)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
En venn av meg har en katt boende i leiligheten hans,fysisk katten døde for lenge siden,men ånden hans bor fortsatt i leiligheten.

Jeg har sett den katten i åndelig forstand og det er ikke noe spesielt med det.
Men i går har jeg vært på besøk hos han og han stillte meg en spørsmål som jeg kunne ikke svare på.

Han merker ,at katten beveger gardiner av og til ,som om gardinen henger seg på ryggen hans , bøyer seg og går tilbake når katten går videre.
Det har sikkert alle sett med de fysiske katter.

Her er spørsmålet : Hvordan kan en spøkelses katt bevege gardiner eller annen materie når han kan gå gjennom vegen ,det vil si har ikke fysisk kropp?

det trenger ikke være noe budskap i dette i det hele tatt. Det kan være en elementærånd. Disse har ikke tanker. De bare repeterer det som har blitt gjort før (i dette tilfellet mens katten var i live). Det er bare som et bilde som henger igjen i luften. Man kan høre de samme lydene eller se de samme bevegelsene i gardinen, som når katten var i live. Eller man kan kanskje se den med pels og hale og det hele. Men det er bare et bilde som henger igjen i luften. Det kommer til å forsvinne med tiden. Det er bare en energi som uten tanker, budskap eller hensikt repeterer det som var kattens vaner og mønstre på det stedet.

dette har jeg fra teksten til Lobsang Rampa, som ligger på nett. Der kan dere se selv.
http://lobsang-rampa.net/

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
et skål med melken ble satt fram til katten eller rotte for den slags skyld,fordi jeg følte det når jeg først så den.

Det med å føre katten eller rotten over til lyset tviler jeg på.

Husvert ånden skal få lov til å være han skal passe på huset ,det var derfor han ble tatt fra det gamle leiligheten.