Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ok. Identitetskrisen på sonen er komplett. For de aller fleste hersker det nå full forvirring om hvem som er hvem.
Det er kanskje greit.
Et lite OBS!:
En identitetskrise er jo som sådan et ledd i en prosess, men jeg tror det er viktig å kunne fokusere på prosessen og ikke bare på de ytre tingene.
Hvis man skal leke med identiteter, bør det ligge noe mer bak enn kun det å leke seg med forskjellige navn.
Ellers blir det hele en overfladisk greie som vi ikke lærer så mye av.
Det som er interessant i en slik sammenheng, må jo være at de som skifter nick, eller som oppretter et "alter ego" på sonen, gjør dette for å kunne være fri til å slippe fram skjulte sider og talenter ved seg selv som de ellers ikke tør/våger å vise fram.
ILGjenopprettetMedlem
Leken er viktig. Syns det er artig jeg.
Blir noen forvirret, så kanskje de bør gå i seg selv?
Hvorfor må vi ha kontroll hele tiden?
Litt mystikk er krydder.
Og som Egopus sier; Tanken er fri...
Hvorfor så redd for det ukjente?
Ja, hvem er hvem...? Og hvem er du...? Og hvem er egenlig jeg? Det forandrer seg hele tiden....

GjenopprettetMedlem
Jeg synes det er litt drøyt med den leken med nick.
Og de som eventuelt leker seg fram kan gå i seg selv og finne ut om hva er de egentlig skjuler.(sleiphet?)
Jeg synes det er en alvorlig forum og ikke noe shangala-bangala,gjett hvem jeg er. Jeg gjetter på ,at du er en ål.
Om jeg har tid til den gjettingen!
unnskuld også.

GjenopprettetMedlem
Poenget mitt er nettopp at alle sitter og lurer på "hvem er du".
Det blir en lek, ja. Og det er morsomt.
MEN: som jeg også påpekte, la dette bli en lek der man kan få fram nye sider og talenter ved seg selv. Ikke bare en lek for lekens skyld. Da blir den litt meningsløs, sett i forhold til intensjonen med dette forumet.
ILGjenopprettetMedlem
Lek og humor kan være den beste healing.
Og vi trenger litt "løft" fra alt det tørre og "alvorlige" her inne.
Tar man alt alvorlig, og seg selv så høytidelig, ja, det er ikke min form for healing ihvertfall.
GjenopprettetMedlem
Jeg syns det var morsomt, men også j... irriterende.

Jeg er enig med Inger Lise ...en spøk kan trekkes for langt, så jeg ville syns det er greit å stoppe nå.
Ikke før.
Egentlig liker jeg ikke det utsagnet med at man kan gå i seg selv, om det er noe man ikke liker. (wow

)
Det handler mer om temperament og hvilken humor man har, osv.
Ellers har jeg moret meg godt med spesielt soulmate sin inntreden her.

Og det er helt ok å ta en spøk i forlengelsen av den nick-debatten som har vært.
GjenopprettetMedlem
Du har både moret deg, og irritert deg...?
Hva var best?

GjenopprettetMedlem
hehe, det som irriterte meg, var at jeg ikke kunne kjenne dere igjen. Derfor mitt lille 'utbrudd' på Egopus' tråd.
Deg har jeg kjent igjen ... tror jeg da.

Ellers har jeg moret meg kostelig.

GjenopprettetMedlem
Meg...?
Vel, jeg kjenner knapt meg selv...
Kanskje det ikke er noen identitetskrise, men en demonstrasjon, et hint, en test...?
Lufter litt av mine funderinger jeg har omkring dette...Dere kan ta det som kritikk... eller til ettertanke... eller bare vrøvl fra hun der skrulla.
Et argument for et annet nick, er kanskje, som jeg selv har merket meg, at ved at de andre kjenner en så godt, blir man tatt litt lett på, dømt på forhånd... Og ved å bytte nick, hører de mer på en..?
Og har man kommet med et motargument (uten personangrep), altså ikke vært enig med vedkommendes, så er det ofte at vedkommende blir litt snurt, og ikke vil kommentere eller svare på ens innlegg. ( Nå kan du ha det så godt, så det så.. ædda bædda....)
Og jeg oppfatter også litt for mye ”jatting”... Tro om det er i redsel for å si sin ærlige mening, og bli motsagt, i frykt for å skille seg ut, ikke bli godtatt eller likt?
Var usikker på om jeg våget å ta opp dette.... men skitt la gå...
Hilsen en som kanskje er litt for rett fram noen ganger.... og som selv jobber med å skrelle av seg behovet for å bli godtatt og likt...
Tygg på det... eller forkast det....

GjenopprettetMedlem

Lek er jo også endel av sjamanismen - er det ikke?
Så jeg er enig med de ovenstående damer
la oss leke oss med dette - gå ut med nye sider av oss selv
Sjelevenn

jeg tror du har rett

Takk for at du var modig nok til å sette ord på det.
Det gir jo denne leken en ny dimensjon egentlig
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg kunne sikkert hatt det morro med dette jeg også...hvis jeg visste hva som er intensjonen...hensikten...i det å skifte nick etter humør og ego!
Jeg er ingen kontrollfreak....men nå føler jeg bare full forvirring...i og med at jeg ikke skjønner hva som er så kult med dette...
Å jeg føler at jeg har litt mer vansker med å ta ting seriøst...når jeg ikke vet hvem det er som snakker....om det er personens nick...ego...eller humør. Åssen pokker skal jeg vite det....å hvordan skal jeg da forholde meg til det som blir sagt?
Jeg er ingen tankeleser...å jeg aner ikke intensjonen...bare en jævlig frustrerende forvirring!
Hilsen Silva som har slutta å være redd for dette:
Og jeg oppfatter også litt for mye ”jatting”... Tro om det er i redsel for å si sin ærlige mening, og bli motsagt, i frykt for å skille seg ut, ikke bli godtatt eller likt?
GjenopprettetMedlem
I utgangspunktet så er jo dette et diskusjonsforum -
for folk med spesielle interesser
så det vi kan forholde oss til er det skrevne ord
også får vi se hva som skjer etterhvert -
noen sitter kanskje med ting i magen som er vanskelige.
Vanskelige å sette ord på. Da kan man gjøre det inkognito -
og godt er det
Det blir som å ta på seg en hatt! Når man har det helt ræva -
eller er dritnervøs for etter eller annet. Man får på seg et skjold.
Mot verden.
Og det kan være godt det noen ganger - og også nødvendig tror jeg
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jo, jeg forstår det Hexedoktor!
Men...det jeg mente er at når en person sitter på to - tre nick...en for egoet...en for seg selv....og en for humoren.
Så sitter jeg her med en følelsen på at det kanskje er den eller den...eller den

som kanskje er den...eller den...som plutselig ble den...og det skaper stor forvirring hos meg. Men det er mitt problem. Det må jeg forholde meg til! For menneskelig anlagt så vil vi gjerne vite litt om den vi skriver med
Å en annen ting. Jeg har hatt stor nytte av mange`s innlegg her inne. Det blir et sabla stort problem å holde styr på hvem som skrev hva, dersom man ønsker å finne frem en tråd igjen! For jeg er håpløs når det gjelder å huske navn eller nick!
Men jeg mener fortsatt at jeg føler det vanskeligere å ta ting seriøst. Desverre!!
GjenopprettetMedlem
Sjelevenn, jeg syns det er flott at du sier din mening om dette.
Jeg syns ikke det var noe å reagere på, selv om jeg ikke har de samme tankene som i sitatet nedenfor.
Men igjen, jeg er vel for naiv, jeg har iallefall ikke lagt merke til noe som jeg ville oppfatte slik.
"Sjelevenn":
Et argument for et annet nick, er kanskje, som jeg selv har merket meg, at ved at de andre kjenner en så godt, blir man tatt litt lett på, dømt på forhånd... Og ved å bytte nick, hører de mer på en..?
Og har man kommet med et motargument (uten personangrep), altså ikke vært enig med vedkommendes, så er det ofte at vedkommende blir litt snurt, og ikke vil kommentere eller svare på ens innlegg. ( Nå kan du ha det så godt, så det så.. ædda bædda....)
Og hvis det ikke er deg i noen av disse nicke'ne, så har jeg tatt feil.

GjenopprettetMedlem
Hei!
Egopus er ikke tenkt som et alter ego til et annet sonemedlem.
Hun er en kunstfigur, en rollefigur med klare føringer, som kanskje flere får lyst til å tolke etterhvert. Derfor foreslår jeg at passordet kan være tilgjengelig til flere, og selvsagt venter jeg på klarering fra admin. om dette er gangbart.
I presentasjonstråden til Egopus kan dere lese karakterbeskrivelsen til Egopus. Jeg tror at hennes fokusering på "tankens kraft" og egoets integrerende (?) funksjon kan skape nyttig klargjørende speiling.
Beklager hvis dette skaper utrygghet, forvirring eller irritasjon. Det var ikke meningen,(men kanksje i tråd med karakteren) - det hele er et forlslag som kan tas imot eller avvises av sonemedlemmene.
Sonemedlemmet som la ut presentasjonen til Egopus trodde at det var veien å gå: å legge ut en rollebeskrivelse som andre kan forholde seg til, istedenfor å bare begynne med innlegg.
Så kan jo pusen ignoreres av alle som kun ønsker å svare til "fulle" medlemmer.
Miau-mio
GjenopprettetMedlem
Tror vi bare må akseptere at vi er forskjellige... og heller hylle unikheten, nyte av de forskjellige personligheter her inne, med eller uten identitet.
Og ta det med humor. Selv humor kan være seriøst.
Eller skal vi utestenge alle vi ikke kjenner identiteten til, bare for at noen her ikke ”fikser” det?
Det er 1280 medlemmer her... ( Hvor mange som er aktive... vet jeg ei...)
Tror vi bare kjenner den rette identiteten til de vi faktisk har truffet live....
og da blir det ikke mange igjen. Ikke jeg heller, tror jeg ...
Sukk... Sånn oppstandelse p.g.a. av disse nickene....
La sonen få bli det sunne og crazy, utagerende plassen den til nå har vært. Og tillat nytenkning, "shapeshifting", blandt alvor og humor.
jeg trodde det inngikk i sjamanismen.... men... jeg har tatt feil før...
Love you all in here...

Selv om vi er forskjellige...

GjenopprettetMedlem

Jepp! Vi får være enige om å være uenige!
Jeg har sagt mitt synspunkt om dette...så jeg skal ikke gnatre mer på det. Men jeg kan komme med et ønske.
Og det er at når man har noe på hjertet som er vanskelig å skrive om i sitt opprinnelige nick, så må det vel være en idè å opprette et annet nick, hvor man kan få utløp for de vanskelige ordene som man ikke vil stå frem med?
Det jeg ikke har skjønt er at man skifter til nick to eller tre...for senere å avsløre seg selv!'
Men men...sonen er for alle...den er jeg helt enig i!

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
MEN: som jeg også påpekte, la dette bli en lek der man kan få fram nye sider og talenter ved seg selv. Ikke bare en lek for lekens skyld. Da blir den litt meningsløs, sett i forhold til intensjonen med dette forumet.
IL
Dette støtter jeg fullt og helt.
Det er en utfordring å skape og utfylle forskjellige nick/identiteter eller rene kunstfigurer som kan være berikende for den enkelte og dialogen på forumet.
Dette kan også fort bli tidkrevende ...
Hvis det myldrer av identiter som alle er nokså lik seg selv, blir det rene lapskausen ...
Noe annet er at enkelte skifter nick underveis, og nå er tydeligvis sesongen for det,
årstiden skifter også ... jeg synes det kan være morsomt og tror ikke det fortsetter i det ueendelige.
Jeg har ikke blitt så forvirret, fordi jeg husker de enkeltes innlegg, ofte forblir også avataren den samme.
En kan også klikke seg inn på medlemmets siste innlegg på profilen, og finner lett svaret der.
Eller spørre direkte, utfordre den andre i forumet, kanskje sende en pm.
Vi er sammen om dette.
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker det slik at hvis personer ønsker å bytte nick, så er det opp til den enkelte. Men som jeg sa i en annen tråd, så mener jeg at det er greit at man presenterer seg - det trenger ikke være noen lang presentasjon men en setning eller to.
Jeg har sansen for de byttene f.eks Sjelevenn har hatt (har sansen for de fleste her inne, missforstå meg rett, men jeg trekker henne frem her); da har det kommet en kort presentasjon med en enkel forklaring på hvorfor et nytt nick har dukket opp.
Jeg er enig i det flere har sagt (i andre tråder om emnet og i denne) at et nick kan forsvinne for en, eller at personer beveger seg bort fra sitt gml. nick. Det er lov med endringer - vi mennesker endrer oss hele tiden.
Selv har jeg mitt eget fornavn som nick - fordi det er rett for meg. Det betyr ikke at jeg ikke endrer meg - det gjør jeg hele tiden - det betyr heller ikke at jeg er en kjedelig og lite kreativ og leken person person. Det betyr rett og slett at jeg føler meg vel med det og det vil følge meg. Men hvem vet - kanskje jeg en dag synes at nå er tiden inne for å bytte, men da vil jeg gi en kort presentasjon/forklaring på hvorfor slik at dere kjenner meg igjen.
"Inger Lise":
IL
Jeg bifaller dette Inger Lise
RITA