Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I dag har jeg vært på en fantastisk tur - ikke så langt fra her hjemme. Vi har vært ute i den fantastiske norske urskogen. Den var helt urørt. Selv om det snødde tett så var det utrolig flott. Mange av trærne var flere hundre år. Det var gran, Or, Ask, Selje, Bjørk og mange flere. Terrenget var veldig bratt og det var mye snø, men vi kom oss frem for vi brukte truger. Det å bevege seg på truger gjør at vi kommer oss frem på steder som vi ellers ikke ville gjort. I det bratteste måtte vi sette oss på baken å ake - Noe min 11 årige fostersønn syntes var utrolig morsomt. Det var så bratt at til og med Storm skled på baken ned.
Vi møtte på mange dyr og enda flere spor. Det var bl.a hjortespor, rådyrspor, elgspor, harespor, Gaupespor og revespor. Gaupa har jeg kun hørt og sett spor av - er oppvokst med Gaupe rett utenfor - men jeg har til gode å kunne se det fantastiske kattedyret. Noe jeg har utrolig lyst til.

Vi så spor av fugleslosskamp og kom frem til at det var en dverg ugle som var tatt av en rovfugl. Vi så falk, tiur, røy og orrfugl. Helt utrolig.

Min fostersønnen var helt oppslukt av alle de ting vi så. Hunden min Storm var også i hundre - han gikk løs og fant alle spor veldig interessante.

Det var en utrolig dag, vi var ute i flere timer - og jeg fikk påfyll av energi ved å ta denne turen.

RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
Oiii...for en hærlig opplevelse dere har hatt!  :w00t:

Hørtes både morsom og spennende ut!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hvilken deilig opplevelse....  :eusa_dance: