Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vi kom fram til Mesnabakken etter mange timer i bil.
Vi kjørte ikke noe feil, så det gikk forbausende bra, og forholdsvis var det lett å finne denne perlen som ligger inni skogen.

Jeg var så lur at jeg bare tok sommerposen med meg-enda at jeg hadde fått beskjed om at det kunne være kaldt om natten... I hvertfall så var det sol når vi reiste hjemmefra, og som de yre tenåringer vi følte oss som ( det gjelder bare oss damer, hmmm)
så glemte vi å pakke virkelige varme klær med som kunne varmet oss i snøen som kom dalende.

Lavoen kom opp, med mye latter og styr.
Vi fikk låne ei stor pressenning som hjalp godt på det våte gresset...

Når vi skulle legge oss for kvelden, fikk vi tilbud om å legge oss inne, men som de vikinger som vi er var det bare å ligge ute.
Dette hadde vi gledet oss til. :w00t:

Tror at alle sovner rimelig raskt-inkludert meg- men jeg drømmer så mye at det blir en urolig søvn, og etter en stund våkner jeg av at jeg frøs, og jeg mener jeg det var rett før hakking av tenner..
Ca halv seks er jeg og en annen lys våken, og utrolig kald- vi går inn.
Og den dusjen som da venter er virkelig ubeskrivelig, den tiner oss langsomt opp igjen.

Klok av skade legger en av oss seg inne neste natt, men sta som vanlig er det noen av oss som holder stand i lavoen.
Vi er skjønt enig om at vi bør få tørket den litt innvendig, så noen kloke hoder tenker :idea: :vi trenger en GRILL og noe ved.
Så gikk de på grill jakt- og fikk låne grillen.
Vi fyrer opp ute, og bærer den inn når flammene har roet seg.
Lavoen tørker raskt, og det blir en behagelig varme inne.

Klok av skade av å ha frøset natten før, så får jeg lånt meg ekstra pledd.
Under meg har jeg ett flecce pledd, og oppå har jeg lagt saueskinnet mitt.
Det er såpass trangt at jeg må ha hjelp til å få opp glidelasen i posen min.
Jeg sovner raskt, men våkner litt senere av at jeg har sklidd ganske langt nedover mot min sidekvinne...
Jeg greier ikke få armene helt opp for posen er for full av mye krims kram...
Fortvilt prøver eg å få kontakt, helt til jeg oppdager at hun ikke er der...
Sukk, jeg må kave meg opp på egenhånd...
De to andre som ligger på siden av meg sover utrolig godt, dessuten har de sov i ro i ørene, så de hører ikke mine fortvilte sukk på hjelp.

Jeg kaver meg tilbake til en god liggestilling, og bare begynner å kjenne på kulden som kryper innover meg, dette ble også en kald natt...

Mesnabakken var en opplevelse, Det samme var Fyllmaya og Bal, men det er en annen opplevelse.. :respect:
GjenopprettetMedlem
Tøffinger var dere, for det var sannelig kaldt på Mesnabakken den helgen!  :respect:

Godt da å varme hjertet med å oppleve en stor sjamankvinne fra Nepal  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg opplevde ikke noe kulde i min lavvu....

De var nydelig og varm og jeg var veldig lykkelig mesteparten av tiden....

lenge leve lykken
GjenopprettetMedlem
Har nok noe med soveposen å gjøre :w00t:
Med kulden altså... :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Koselig lesestund
skal du ha takk for
i grunn.

Tenker du har fått en god jording der du.

Svart hyllebær te med masse bringebærhonning
til deg
:wub:
GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":

Jeg opplevde ikke noe kulde i min lavvu....

De var nydelig og varm og jeg var veldig lykkelig mesteparten av tiden....

lenge leve lykken

Ja, det kan jeg tenke meg!  ;)