Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei igjen alle sammen! :biggrin: Hvis noen husker meg da......? ::)
Jeg har tenkt på no. Dere som er så flinke til å følge med her og driver med masse sjamanting ellers. åssen får dere tid til mann/kone og barn og hus og hjem og sånt? Det virker som att denne sjamanprossessen tar innmari mye tid å krefter. Har dere en magisk formel eller noe, eller?? :confused:

Jeg prøver, men jeg får det neimen ikke til. Noen som kan gi meg et godt råd her, eller?

Tasse
GjenopprettetMedlem
Husker deg.....

det var du som var så glad i tiden....

Det er et formular som heter ta grep.....
og så må man kanskje bare se hvor det fører frem hen

og kanskje ikke gjøre sjamanting til en veldig "greiete" greie, bare noe man gjør.....
GjenopprettetMedlem
Tid er egentlig ingen realitet. Vi går igjennom livet og stresser og maser med denne tiden. Og så er den bare en illusjon.  :razz:
Hvordan du bruker "tiden " på er det viktigste spørsmålet. For om du har balanse i livet, vil tidsaspekte oppfattes som større. Hvor du har tid til kone, barn, venner, jobb, trening, det åndelige, sjamansonen osv.
Det er viktig å bruke litt tid på alle disse aspektene av ditt liv, for å oppnå balansen.
Luk ut det som er mindre viktig for deg. Bruk "tiden" din på det du faktisk selv ønsker ;D

Sjamanismen handler mye om å ta grepet om sitt eget liv, og de situasjonene som oppstår. Har du tatt grepet om ditt liv?
GjenopprettetMedlem
Mye visdom fra kloke hoder herover nevnt.

Vil derfor bare legge til at Sjamanisme handler om tid til sine kjære,der er kraften,dansende,lær å danse.kom i form,rett å svett.
:wub:

Mick Jagger synger så fint i Time is on my side,yes it is!
Den sangen syns jeg er viktig mantra.
GjenopprettetMedlem
Må bare sitere sitatet mitt:

If you dwell on your past
worry about your future
you will struggle with the present!

Altså; slutt å irriter dæ over alt som skulle ha vært gjort, men du hadde bare ikke tid til det!
Bekymr dæ ikke om alt du har å gjøre imorgen, og om du faktisk har tiden til det!
Lev her og nå! Gjør det du vil akkurat nå, uavhengig av hva som skulle ha vært gjort, eller ka som ska gjøres i fremtiden. Lev i nuet :respect:
GjenopprettetMedlem
Og med det jeg sa tidligere, så vil sjaman veien være å ta grepet om den situasjonen du er i.
Og ifra dette tar du steget videre...

Lykke til :wub:
GjenopprettetMedlem
Mange kloke ord her ;) det hele handler som de sier om å ta et par grep.

Egopus hadde en tråd om å skape rom... ;)

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,8575.0

.. også er det som Hjortedanser sier ;) ingen "greiete greie" - bare noe man gjør.  :eusa_dance:

:wub:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Stemmer det, er jeg som er så gla i tiden....... :shyone:

Joda jeg har grep om livet så det kost etter jeg. det er bare det at alle andre lever etter klokkeslett, ikke relativ tid. En time er lissom 60 minutter uansett hvordan jeg vrir og vender på den. Bussen og jobben og skole og....og....og.... skal foregå etter klokkeslett der jeg bor.
Kanskje jeg må prioritere litt anderledes, mindre søvn eller noe. Rotteracet med klokka passer meg mindre og mindre etterhvert som jeg går sjamanveien.
Men jeg må jo forholde meg til verden der ute oxo, ikke sant?
GjenopprettetMedlem
Trur det er slik at alle lever på en dualistisk måte. Vi har alle den ene foten i den "virkelige" verden, og den andre i den indre åndelige verden. Vi trenger dette for balansen.
Selvsagt blir dette jaget etter klokka å alltid være der, men du velger selv om den skal ta grepet om deg.
Du skaper din egen virkelighet, og er jaget etter klokka et evig mas og slit så er det slik det vil være for deg.

Visualiser at du har tid. At du har all verdens tid.  :eusa_dance:
AdsBot [Google]
Tiden er her og nå.
Det som var fortiden, skjedde også i her og nå.
Det som skal skje i framtiden, er en illusjon vi skaper.

Vi kan frigjøre mye tid, ved å slutte å bekymre oss over alt som var feil i fortiden,
og illusjonene vi har om alt som kan gå feil i framtiden.

Vi kan frigjøre tid ved å slutte å bekymre oss over hvor mange feil vi/andre har - og slutte å snakke om det..

Hvis livet leves kun her og nå, har vi et hav av tid.

Det er et skille mellom det som er Livet og det som er vår Livssituasjon.
Vi kan ta grepet på livssituasjonen her og nå, gjøre de forandringene vi ønsker ved å planlegge.
Men det er ikke selve livet.
GjenopprettetMedlem
"Lilljee":

Tiden er her og nå.

Vi kan frigjøre mye tid, ved å slutte å bekymre oss over alt som var feil i fortiden,

Vi kan frigjøre tid ved å slutte å bekymre oss over hvor mange feil vi/andre har - og slutte å snakke om det..

Det er et skille mellom det som er Livet og det som er vår Livssituasjon.
Vi kan ta grepet på livssituasjonen her og nå, gjøre de forandringene vi ønsker ved å planlegge.
Men det er ikke selve livet.

:eusa_clap:  :eusa_dance: Som om jeg skulle ha sagt det selv....  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
                                            :respect:
"Lilljee":

Tiden er her og nå.

:respect:
GjenopprettetMedlem
Jeg har levd ganske fritt, siden jeg har vært student. Men jeg har jo hatt noen tidsfrister å forholde meg til, dessuten hender det at jeg tar bussen i blant og den følger klokka... Ihvertfall, mitt triks er å si til meg selv at "jeg velger å rekke ..." og så stoler jeg på at jeg vil gjøre det.

Når en stoler på at en rekker det som er viktig, så slutter man å stresse og bekymre seg. Jeg tror det er et clue egentlig, det er som om alt legger seg mer til rette og så bruker man ikke opp tid på å gjøre feil eller rette opp i ting igjen. Uansett hjelper det så lite å stresse, for da blir man bare dårligere på å fokusere på det man skal.

En annen ting kan være å lage seg en liste over prioriteringer. Det er så lett å prioritere alt som like viktig, særlig jo mer stressa eller sliten man er. Feks. jeg har valgt å nedprioritere pent bretta klær inn i skapet og aksepterer å gå rundt som en stor krøll istede. Det går helt fint (selv i familieselskaper...folk er stort sett for høflige til å kommentere)
GjenopprettetMedlem
Takk Sommersky!

Du har forstått problemet mitt!
Jeg prøver etter beste evne å gjøre som deg, men jeg synes det er hardt. Det var poenget mitt.

Ser flere av de som er inne på sonen, er her i mange timer av gangen hver dag. Ser spes disse som overvåker sidene her, hvordan foregår det egentlig? Har dere dette som en fast jobb? Har dere evntuelt tid til annet arbeid ved siden av? Har dere hjem og familie også? Hvordan får dere det til?
Jada, dere prioriterer... Men alikevel? Jeg bare lurer. Jeg lurer på alt mellom himmel og jord og akkureat nå er det dette?

tasse
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Ser flere av de som er inne på sonen, er her i mange timer av gangen hver dag. Ser spes disse som overvåker sidene her, hvordan foregår det egentlig?

Ja det ser ut som en del är väldigt mycket här och somliga har ju också uttryckt att det kunnat bli ett problem... och man har avslutat sitt medlemskap för att få tid till annat. Jag gjorde det själv, för att satsa på shamanistiskt arbete i verkligheten och odla konrakter IRL (in real life) och det var bra. Nu har jag verkligt värdefulla shamanska samarbetspartners, som jag kan göra riktigt arbete med (och inte bara skriva/läsa)

MEN... Det är inte säkert att man är här, bara för att man står som inloggad.
Det händer många gånger att jag glömmer att logga ur, när jag loggat in "for ever".
En gång var jag inloggad en hel helg, fastän jag var bortrest och inte i närheten av en datamaskin,  :razz: hehe
GjenopprettetMedlem
Jeg støtter Orre i dette, og tenker Alt har sin tid... en tid til å lese om sjamanisme og en tid til å praktisere.

Her er et sitat fra Bibelen.no (Takk Passopp, du har tipsa om denne nettsida før). Forkynneren 3. 1 - 8, jeg syns det er vakkert.

Alt har sin tid
Alt har sin faste tid,
        alt som skjer under himmelen, har sin tid:
    2 en tid til å fødes, en til å dø,
        en tid til å plante, en til å rykke opp;
    3 en tid til å drepe, en til å lege,
        en tid til å rive, en til å bygge;
    4 en tid til å gråte, en til å le,
        en tid til å sørge, en til å danse;
    5 en tid til å kaste steiner, en til å samle dem,
        en tid til å ta i favn, en til å la det være;
    6 en tid til å lete, en til å miste,
        en tid til å gjemme, en til å kaste;
    7 en tid til å rive sund, en til å bøte,
        en tid til å tie, en til å tale;
    8 en tid til å elske, en til å hate,
        en tid til krig og en til fred.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hvem trenger vel en trygg jobb, et anstendig hus med nyoppusset bad og et par skrikerunger? De uopplyste, som tror at det er meningen med livet.. En filosofi som er så godt som uforenelig med sjamanismen, men all ære til de som klarer å balansere mellom ytterlighetene.
GjenopprettetMedlem
"Ofela":

Hvem trenger vel en trygg jobb, et anstendig hus med nyoppusset bad og et par skrikerunger? De uopplyste, som tror at det er meningen med livet.. En filosofi som er så godt som uforenelig med sjamanismen, men all ære til de som klarer det.

Jeg skal si min mening til dette:

TULLBALL

Det er ingenting som er uforenelig
og det å si at alle unger er ufordragelig er en innrømmelse av dårlig barnetekke

Det er ingenting usjamanistisk med anstndig hus, med det mener jeg fire veger og tak som ikke lekker, det erbare sunt folkevett.

Regnskogtømmer på gulvet derimot, det er ikke folkevett, det er bare teit.
GjenopprettetMedlem
Finn litt tid for deg selv, hver dag, og ikke glem deg selv
i det daglige.
Det går godt å dele seg mellom sjamanisme, og ett "vanlig" liv.

Bevisstgjøring på hverdagens små og store gjøremål er vel en viktig begynnelse.
ellers bruker vel det meste å komme til rett tid- og når man er klar for det....
GjenopprettetMedlem
Synes Ofela kan la tema som dette ligge til hun er blitt kjønnsmoden..  :wub:
Uttalelsen skyldtes nok sand i tastaturet, hihi
GjenopprettetMedlem
"Katonka":

Synes Ofela kan la tema som dette ligge til hun er blitt kjønnsmoden..  :wub:
Uttalelsen skyldtes nok sand i tastaturet, hihi

Jeg synes Ofela må få lov til å uttale seg som oss andre.

Det er vel ingen som har førsterett på sannheten her....

Men man må regne med å få tilbake, når man skyter med grovhagl
GjenopprettetMedlem
Jepp, det var skikkelig stygt sagt av meg  :razz:
GjenopprettetMedlem
Til hva dette faktisk dreier seg om, Tasse. Så er det viktigste at du bruker tiden din på det du virkelig bryr deg mest om og til det du virkelig har lyst til. Selv om det å slepe seg til arbeid og andre gjøremål ikke alltid er så moro, så er det noe en trenger i den "virkelige verden".
Det at noen har tid til å bruke tiden sin på sjamansonen, og sjaman arbeid, det er ikke så viktig for deg. Det som er viktig er hvordan du bruker tiden din. Bruk den på de som står deg nær, og det du har lyst til :wub:
Det er ihvertfall det jeg anser som det viktigste. Selv om sjamansonen er endel av min hverdag også :wub:
GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":

det å si at alle unger er ufordragelig er en innrømmelse av dårlig barnetekke

Å? Jeg har imidlertid flere ganger fått høre at jeg burde utdanne meg til å jobbe med barn. En gang jeg satt å lekte med et par tiåringer bemerket noen at jeg hadde fremragende pedagogiske evner. Hemmligheten var vel heller at jeg aldri helt har forlatt barndommen selv.

"Hjortedanser":

Det er ingenting usjamanistisk med anstndig hus, med det mener jeg fire veger og tak som ikke lekker, det erbare sunt folkevett.

Jeg HATER det sunne folkevettet! Det er like sunt som tran, som inneholder giftige tungmetaller og alskens miljøgifter. Jeg blir rett og slett kvalm av å leve så unaturlig og kunstig. Det får meg til å føle en gjennomtrengende tomhet, som om jeg mangler noe vesentlig i tilværelsen. Denne åndelige tommheten prøver de fleste moderne mennesker å fylle med "velstandsgoder", men egentlig graver de bare et dypere tomrom, sin egen grav. Vi lengter etter det opprinnelige, rene og kraftfulle. Hvis jeg kunne velge, hadde jeg bodd i en hule i skogen. En løvehule :icon_twisted:.
Med et "anstendig hus med nyoppusset bad" mener jeg en nyrik middelklassekåk med moteriktige møbler fra IKEA (som skiftes ut hver sesong). Støv i krokene blir regnet som livsfarlig (mens duften av giftige vaskemidler river i nesen). Veggene er hvite, og bringer tankene til hygieniske sykehuskorridorer. Så er det bare å la meningsløsheten gå sin gang og vente på å dø..

"Katonka":

Synes Ofela kan la tema som dette ligge til hun er blitt kjønnsmoden..  :wub:

Den har jeg ventet på. Må bare si at jeg misliker alle former diskriminering, enten det er aldersdiskriminering, kjønnsdiskriminering, kulturdiskriminering, rasediskriminering, artsdiskriminering.. listen kan bli lang. Jeg synes man kan la tema som dette ligge når man har blitt gammel, senil, forstokket og full av fordommer.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ordet senil betyr gammel og at ordet du lette etter er dement :) Norskundervisningen er såvisst ikke som den var i mine i mine unge dager. 
Tran servert på et koselig kjøkken fra Ikea er forresten veldig sundt. Tungmetaller fra tran er bare en ubevist påstand, jeg mener det er en dekkoperasjon fremsatt av tannleger. Tannreguleringer er nok de egentlige syndebuketter!