Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
"Hver gang"
har jeg lært her nord at man skal svare på det spørsmålet...
- hehe - det er noe med den humoren...
Ja, ja - fra spøk til revolver folkens - nå har jeg vært borte herfra i en drøy måned - hvordan har dere hatt det alle sammen?
Jeg er fremdeles på tur - kjører litt rundt - pendler p.t. mellom nordland og Troms - var en tur i Finnmark før det og før det igjen
Riddu Riddu. Det har vært en fantastisk sommer så langt - mitt nye motto har blitt :
Jeg ser frem imot de neste 50 årene!
Noen her som gjør det samme?
I såfall får jeg fler å drikke kaffe med - og godt er det
Noen her som melder seg?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Heisann Hexedoktor'n
Jeg har også vært fraværende en stund, eller for å si det slik - har snust innom når anledningen har bydd seg.
Har vært på farten i hele sommer og gleder meg nå litt til å roe ned før ungene begynner på skolen igjen.
Vi har vært på loffen litt i Nord Spania/Sør Frankrike og vi har vært på biltur i Finske lappland/Finnmarka og nedover norske kysten. Jeg liker nomadelivet - ikke helt vite hvor vi slår opp teltet - pakke leiren om morgenen og dra videre. Det var litt nytt for barna, men de likte det og ønsker at vi tar flere turer - men da Blå - turer.

Vi ble nok litt slitne alle mann, men du verden hvor gøy og så fantastisk som Finnmarka, Troms, Nordland m/Lofoten var i sommer. Det var en fantastisk tur. Når vi var i finske lappland hos min slekt (les Voüntisjärvi) så fikk vi vite at det var verste knott og mygg år på 36 år - det var ille, men en opplevelse det også - ikke prate mye i skogen, vi gikk tur med regntøy selv om det var sol.
Jeg ser også frem til de neste 50 år og drikker gjerne mange kaffekopper sammen med deg

Jeg har herved meldt meg som kaffekjærring
RITA
GjenopprettetMedlem
Hehe jasså det är så man svarar.
Låter som du har haft det härligt. Men inte med knotten förståss... voj voj... jag har dem i färskt minne från det jag bodde 7 mil söder om Kiruna. Och värsta året på 35 år...? VOJ VOJ!!!
Jo nog lever jag gärna 50 år till, men statistiken är mig emot. Jag skulle i så fall bli 97 år gammal... men... who knows? Med rätta viljan kanske? Kaffe gillar jag i alla fall. STARKT svart kaffe
Jag har uppehållit mig på ungefär samma breddgrad hela tiden på min semesterresa, men har ändock rest över 350 mil. Körde 35 mil söderut och Västerås, Oslo, Bergen. Tur och retur blev det, istället för kusten till Trondheim. Men det blev bra ändå, trots att det inte blev som vi tänkt. Min nya avatarbild är i alla fall tagen i Bergen. På Flöien.
Ni har ett otroligt otroligt vackert land!!!
Men inte så bra vägar, hehehe...
men det kan ju höra ihop förståss - det vackra och det kurviga.
Antagligen!
GjenopprettetMedlem
Har også vært en tur nordover i sommer, det vil si at vi kom hjem i dag. Mange inntrykk og en del nye vennskapsbånd har blitt knyttet. Og så har det blitt masse tromming.

GjenopprettetMedlem
Hehe, jeg har faktisk ikke hørt den varianten, selv om jeg bor i nord. I alle fall har jeg aldri fått det svaret, når jeg spør om kor d går
Jeg har ikke farta rundt så mye i sommer. Har vært en liten tur i Tromsø, og hadde blant annet et trivelig møte med Bluestorm
Ellers har jeg bare kost meg hjemme i sommer, og prøvd å få skikk på hagen. hm ... det blir ikke helt slik jeg hadde sett det for meg
Hilsen nok ei kaffekjærring.
GjenopprettetMedlem
Hei på dere
Fikk lyst til å skrive litt bare.. har lest til øyet er stort og vått etter å ha hatt sonefri i drøyt 4 mnd.
Har savnet dere faktisk - tro det eller ei, så nå tar jeg opp igjen denne tråden en stille søndag -
også for å takke dere for veldig hyggelige tilbakemeldinger, og jeg ser frem imot mange kaffekopper.
Søndagskaffe i dag & godt er det! Jeg liker helgene & søndagene spesielt - da gjør jeg ingen ting
annet enn å lage mat & holde fyr i ovnen. Jeg liker høsten også - og for min del har det vært en
veldig travel & anderledes en.. Jeg har fått meg småbruk i fjæra - nok å gjøre - i tillegg etablerer
jeg nå eget firma - det er godt å leve! Masse action & mange baller i lufta, men veldig trivelig!
Etter å ha kjørt t/r Kvalsund i sommer & totalt 2,5 år i bobil er jeg nå blitt bofast i et hus uten hjul.
Ganske deilig, jeg har reist lenge - det har vært en utrolig tur & jeg ville ikke vært uten en eneste kilometer
av veien. Dorotea er nå trygt parkert for vinteren - hun er en sommervenninne..
Vi hadde en utrolig - vannvittig - hyggelig - berikende - koselig - utrolig... osv... tur nordover i sommer.
Har bl.a. drukket kaffe med flere av dere medborgere her på undersonen. Takk for tiden vi delte.
Jeg ser frem imot neste kaffekopp med dere alle.
Ellers så har mye av tiden min i det siste gått med til å ommøblere & innrede & bygge et bo & et hjem
for første gang på veldig mange år. Det i seg selv har vært en litt pussig & rar opplevelse fordi jeg
har reist så lenge & vært "flyttsame" enda lenger - har ikke vært bofast på "langtid" på lenge.
Jeg nyter vissheten om at jeg ikke "trenger" å kjøre videre neste dag & gleder meg villt til å
pynte til jul f.eks. & bake mange, mange kaker...
Det har vært en reise i seg selv dette og etablere en hverdag i et hus uten hjul. Jeg har bodd i distriktet før & har et
stort nettverk heldigvis - det er veldig godt - å være tilbake. Et gammelt ordtak sier at "man skal bosette seg der vennene bor"
og det ligger noe der..
Noen som har lyst på kaffe?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Som den uforbederlige kaffekjerringa jeg er så måtte jeg selvfølgelit henge meg opp i den der

Her var det strømbrudd i går, men jeg har såpass god vedovn at jeg både fikk kokt meg kaffe og laget mat. Det kom som et resultat av nyttårsorkanen som var på 90-tallet, der vi var uten strøm i over 14 dager. Etter det ble vedovnen skiftet ut med en med skikkelige kokeplater på, så hvis strømmen blir borte får jeg fremdeles laget mat. Riktignok ikke så avansert mat, men det er ikke så viktig. Så i går satt jeg her med MASSE stearinlys, fyr i ovnen og en god kopp kaffe. Har ikke vært så avslappet, så lite stressa på lenge.
Er nok litt av en overgang å gå fra hus på hjul til hus som står i ro

Huset mitt står jo i ro, men av og til kunne jeg tenkt meg et rullende hjem, stoppe der jeg føler for, ta fram tromma... Men med en jentunge i hus som går på skolen er nok det for en utopi å regne. Så vi får heller finne på andre løsninger som fungerer.
Kjekt å se deg her inne igjen

GjenopprettetMedlem
Kjekt å være her
Vedovner er tingen - jeg kan og lage mat på min... også har jeg en med stoort vindu -
den er kul! Alle mine bål- behov & abstinenser blir dekket av det faktum at jeg sitter
foran bålet nå - her inne på kjøkkenet mitt. Det er veldig deilig. Hadde egentlig tenkt
å sette opp i lavvo'n i vinter - ha den stående, men behovet blir plutselig dekket på
et vis.. ikke for det - det er definitivt noe annet med lavvo. Jeg hadde nesten 2 mnd.
i sommer med utstrakt lavvoliv. Veldig godt..
I.f.t. at jeg har hatt tid til å reise rundt så mye, så er det jo en tid for alt. En tid for
små barn - store barn - hver alder sin sjarm, og jeg er endelig blitt gammelt nok til
å gjøre det jeg ville. Se verden.
Nå er det en tid for hjemmkos & juleforberdelser. Det er 14 dgr. til 1. søndag i advent.
Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til jul. Ønsker meg nye tøfler.
Det er litt gulvkaldt her - jeg deler ut gjestetøfler til kaffekoppene....
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
1. Klarer du å servere te? (Kan ta me' ...)
2. Har du honning i huset? (Samme de' ...)
"Hexedoktor":
Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til jul. Ønsker meg nye tøfler.
3. Hvilken størrelse? (Send PM hvis du er for sjenert til å opplyse slike intime detaljer offentlig.)
GjenopprettetMedlem
1. Ja & jeg har. (Er jo urtehex)
2. Ja. (Forskjelige typer)
3. Str. 39.
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hei Hexedoktor, gratulerer med ny heim og livet!
GjenopprettetMedlem
Hei selv & takk!
Heimen er ny,
men livet er gamalt veit eg...
Hyggelig at du stakk innom sludretråden min...
Hexedoktor'n