Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en samtale med min niese som skal begynne i andre klasse.
Hun er en meget reflektert ung dame, og hun har mye og mange spillopper i seg til tider.
Hun bruker å få healing og bli massert når hun er hos meg.

Men over til sammtalen vi hadde, og som gjorde meg litt sår, og gav en tanke som jeg har reflektert over, og fundert på.
Det hele begynte sånn:
"Du, tante du er jo voksen, men du er alltid glad"
jeg: "man kan da være glad, selv om man er voksen"
Min niese:"det er ikke andre voksne!"
jeg tok henne på fanget og vi hadde oss en "alvorsprat".
Jeg fikk ett nyansert bilde på hvordan enkelte voksne virker på barn, hun sa bl.a at de fleste voksne ikke smiler når barn spør om noe.
De må ofte gå vekk, for det skal snakkes "voksenprat", og som hun sa:"vi må vekk når de voksne røyker, for da skal de snakke voksenprat-igjen"
Så kommer det fra henne: " du skjønner det tante, eg trenger og å få prate om mine ting, for eg får vondt i hjertet mitt når det ikke kommer ut".
"Du så liker eg at du har varme hender, det har ikke de andre voksne heller"

Jeg fikk også vondt i magen av denne samtalen.
Og jeg vet ikke hvordan jeg helt skal ta denne situasjonen? :wub:
GjenopprettetMedlem
Vilken lycka, för din niece att du finns där, med din glädje, vilja till samtal och varma händer!
Finns där för henne, det är den största gåvan du kan ge henne.

Sedan kan ju tankarna komma om hur man gör, för att bevisstgjöre de andra vuxna runt omkring...
Men det kommer nog situationer ska du se, då du får möjlighet att göra det.
Du behöver bara vänta in tiden... "Kommer tid, kommer råd", som man brukar säga...

Du har fått ett stort förtroende av den lilla flickan.
Förvalta det väl och var den du är.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Bare ta det til deg og gjem det i hjertet ditt :wub: Tenk for en tillitt hun viste deg! :respect:
Anonymous
synes det er flott , fortsett å la henne prate med deg , når hun ønsker det , det er en del av at du er en healer
ikke tenk over hvordan hun ser dem , eller hvordan de er de er ikke på samme frekvens , de tenker ikke over hva de gjør men det kommer hun til å fortelle dem selv når tiden er der,det er i slike sittvasjoner som det ikke er så lett å sette seg selv å sine føleleser utenfor, høres ut som ei god jente
når det gjelder skoler burde alle lærere vært healere med litt insikt, det er utrolig mye rart i skolene våre å hvordan de møter barna helt enig med deg, sånne sitvasjoner er ikke lette  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for svar. Det ble en litt annen vinkling enn den jeg hadde kjørt meg fast i... :wub: :innocent2:
GjenopprettetMedlem
For en flott samtale! Forstår at du føler deg trist!

Men se det slik....din niese får et annet bilde på voksne gjennom deg.
Slik sår du et frø hos henne som hun alltid vil huske.
Når hun selv blir voksen, vil hun tenke tilbake på din
trygghet og evne til å høre på barn samt varme hender.

Hun vil nok bli som deg...å skape trygghet hos andre barn!

Godt du finnes!  :respect:
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner meg igjen - i vinklingen fra barnet.

Men - like heldig som henne, som har deg å gå til - hadde jeg min mormor .

Bare gjør henne oppmerksom på at hun har deg å komme til - det er - slik jeg ser det - den beste healingen for en slik situasjon.

Tenk å heldige dere  er  -som har hverandre -og takk for at du deler.

:eusa_dance: Elin
psbot [Picsearch]
der fant du
din lærer
i din lille niese
GjenopprettetMedlem
Det gjorde jeg :wub: