Ville dele dette med fler.
Grunnen er nok min store kjærlighet til trær

Var på en skogstur her seint i sommer,utgangspunktet startet ved ei gammel hytte som ble brukt som drop plass til Nordmenn som lå der under krigen.Satt nå først inn til denne hytteveggen (ei hytte med sjel og historie)og mine tanker gikk da til dem som engang oppholdte seg her.
Begynta da på turen videre,neste stopp skulle bli ved en gammel varde(kalt Vrågå varden)Og i følge historien var det den gang kong Håkon som bestemte at slike varder skulle bygges.Og vardene skulle varsle ufred og krig.Det var en mann som sto kongen nær som fikk i oppdrag å bygge denne varden,han het Nume----I dag heter plassen Numedalen.Litt nedenfor i følge historien ligger det ei hule,og i denne hula voktet dragen en stor skatt.Og i gamle dager kunne folk i bygda se dragen som ei stor ildkule og lang lysende hale,der den fløy frem og tilbake for å vokte skattene.
Jeg så etter dragen den dagen men den viste seg ikke for meg.Jeg viste varden og dragehula respekt da på min måte.Og begynte da å sette turen tilbake,fra mitt utgangs punt i dette vakre naturlandskap.Går da i mine egene tanker og plutselig''føler'' jeg noen som sier i mitt indre''hei''se på meg.Jeg snur meg og der står det,jeg ble helt bergtatt kan ikke beskrives med ord hva jeg følte når jeg så dette!Der sto det en totempel!Så vakker og åndelig!Ikke sett maken i hele mitt liv.Jeg gikk bort til ''han'' snakket med han tok på han i all respekt.Og han ga meg noe jeg ikke kan forklare.Hadde så lyst til bare å ta han med.Men av all min respekt for naturen kunne jeg jo ikke det.Tok masse bilder av karen han synes det var ok.Men har tenkt på det i ettertid,han viste seg ikke for meg på turen oppover
.Men at denne totempelen jeg møtte hadde ''sjel'' og et budskap er jeg ikke i tvil om.Fra Tara