Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har gjort noen reiser, som skal deles med andre og dette er en sÄnn
Hensikt med denne reisen: Reise til lÀreren i övre verden for Ä fÄ svar pÄ spörsmÄlet;
HVA ER ET KRAFTSTED?

Jeg reiste med til min lÀrere og han bad meg med en gang, at gÄ in i Börnhodet. Der mötte jeg elgen, som jeg fikk ri pÄ, for Ä möte den lÀrere som er ekspert pÄ omrÄdet og den lÀreren sa:.
Et kraftsted er:

1. Et sted der kraften kommer fra kosmos, hvor stjerner antatt en formen av et dyr og smelt sammen med jorden og blitt en strÄle av "Äpnet kraft/energi", mellom himmel og jord. Det er et sted at du kan lade seg selv, med kraft og styrke. F.eks har krigere för, brukt slike strÄler for Ä bli sterkere i strid.

2. Et slikt sted hvor "det kosmiske stjernedyret" ikke har smeltet sammen med jorden. Hvor ”energien" er kompakt og vi föler at vi ikke kan gĂ„ igjennom - du opplever deg Ă„ bli stoppet.
MEN, denne typen av kompakt strÄle, kan fungere for noen, som en membran og en port til en annen virkelighet og gÄr man in, sÄ kan man forsvinne fra denne verden.

Min egen kommentar: Det er uklart om man ogsÄ kunne komme tilbake, men jeg har forstÄtt, at det var en port i begge retninger.

3. Et slikt sted hvor en stor, horisontale liggende sylinder av "energi", pendler fram og tilbake (som en horisontalt liggende pendel). Hvis du er midt for Äpningen, kan lyden höres ekstra mye og du kan ogsÄ - hvis du reiser gjennom tunnelen - reise ekstra raskt i denne ordinÀre virkelighet,
Men hvis du stĂ„r slik at sylinderen har siden foran deg og Ă„pningen ikke er synlig – dĂ„ vil det vĂ€re det motsatte; Lyden har vanskelig Ă„ tranportere seg og du kommer nesten ikke fremover - du kan pĂ„ det nĂ€rmeste föle deg stoppet.

4. Personlige kraftplasser er ikke reelle kraftsteder, da de er skapte av mennesker. Plassene har kraft, men ikke den store kosmiske kraft. De er omtrent som flöyte musikk, enkel, lett, harmonisk og vakker og fyller sin funksjon som sÄnn.

Jag skrev dette pÄ svorsk og hÄper det ble forstÄelig..
GjenopprettetMedlem
Takk for meddelelsen!  :wub:
Veldig interessant,og cirka slik har eg opplevd ein stad eg kjenner til. Dvs. punkt 1.
Denne plassen har vore magnetisk for meg lenge,men eg veit ikkje i dag om det fins andre som fÞler det slik eller er Äpen for det.
FÞler at plassen ogsÄ har ei underleg "dybde".Ein slags avgrunn eller sug.
Det er sÄ vidt eg veit,ingen som har nytta staden til kraftplass tidlegare i historien.
Men det er jo mykje som ikkje er som det ser ut til.

SmÄborre, kan du forklare litt meir om punkt 3?   Lyden....?
GjenopprettetMedlem
Dette forstÄr jeg ingenting av  :eusa_doh: Sier du at en kraftplass ikke er en kraftplass? Kan du prÞve Ä forklare dette pÄ en annen mÄte?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

Sier du at en kraftplass ikke er en kraftplass?

Hmmmm... har jag skrivit det?
Va menar du? Sista punket?
GjenopprettetMedlem
Men opp gjennom tida er det kanskje etterkvart vanskeleg Ä skille mellom ein menneskeskapt og ein opprinneleg kraftplass? Og folk vil jo setje sitt preg pÄ slike stader,uansett ,og glÞymer til slutt kva som er hÞna og egget?
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

SmÄborre, kan du forklare litt meir om punkt 3?   Lyden....?

Ok... Hvis du stĂ„r foran Ă„pningen i sylinderen, kan lyden - f.eks. din stemme - höres ekstra mye. AltsĂ„, den transporterer seg igjennom sylinderen, med ekstra kraft.... som en höyttalere. Men hvis du stĂ„r slik at sylinderen har siden foran deg og Ă„pningen ikke er synlig – dĂ„ har stemme vanskelig Ă„ tranportere seg framover.

Sylinderen har en langsom bevegelse, sÄ man har bra med tid, att snakke, synge og reise igjennom den.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Men opp gjennom tida er det kanskje etterkvart vanskeleg Ä skille mellom ein menneskeskapt og ein opprinneleg kraftplass? Og folk vil jo setje sitt preg pÄ slike stader,uansett ,og glÞymer til slutt kva som er hÞna og egget?

Ja... kanske det... ?
Noen (du?) kanske vill göra en resa och frÄga om det?  :icon_biggrin:

Jag har sjĂ€lv inte vart SÅ vĂ€ldigt intresserad av kraftplatser, generellt, men hade en uppgift att göra, nĂ€r jag gjorde den hĂ€r resan pĂ„ Ă€mnet. Visst har jag Ă€gnat mig Ă„t att utforska en del s.k. kraftplatser, nĂ€r jag gick med slagruta (önskekvist?) och följde med pĂ„ utflykter med slagsruteföreningen. DĂ„ fann vi en del energistarka och intressanta platser, men det Ă€r inget jag vanligtvis Ă€gnar mig Ă„t.