Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Ingelise Lund hadde nettopp ett kurs som gjaldt sjokkterapi, jeg var en av heldige kursdeltagere.

Det var en fin gruppe mennesker som møttes, alle hadde forskjellige ting som skulle forløses,

og noen visste ikke hva som skulle løses opp i.

Det hele var en prosess.

Min prosess begynte for mange år siden, og litt etter litt har veien som jeg skal gå blitt tydeligere, selv om jeg ett par ganger har prøvd å komme meg vekk fra det som er mitt kall...

I sommer var jeg på tur til Finnmark, var innom kautokeine, karasjokk og tana, og ellers rundt mange flere steder, men det var disse stedene som satte evige spor i meg....

Så møtte jeg Esther Utsi, og mye ble sagt under samtalen med henne, men det viktigste var at jeg trengte å huske, jeg måtte huske fortiden min.

Jeg var ikke før ferdig hos henne før bildene kom. Jeg så bildene, men hadde ikke en eneste følelse av at det angikk meg. Jeg kunne ikke gråte, men jeg kunne se hva som hadde skjedd, jeg syntes synd i den jenta med disse opplevelsene, likevel, det gjorde ikke noe nevneverdig inntrykk på meg.

Jeg har snakket med personer som jeg stoler på etter disse opplevelsene, og endel av dem har grått,

det har vært hardt å se dem gråte for meg.

Jeg har vært frosset som is.

Når jeg fikk innbydelsen til sjokkterapien med Ingelise var det ikke tvil i mitt sinn, dette var noe jeg skulle på, jeg visste ikke helt hva som ventet meg, men jeg visste at bildene jeg hadde fra min barndom var ett sjokk, det skulle jeg bli ferdig med....

Å bli delt inn i grupper, og også ta vare på hverandre er en del av det å være i sjokkterapi,

å bytte roller er utrolig viktig, og dermed kan man lett se hvordan egne mønster påvirker hverdagen, også i forhold til andre mennesker.

Innsikten i andres opplevelser er også en del av å være i en liten gruppe i gruppen.

Før jeg reiste på kurset fikk jeg endel mailer på facebook, fra gamle klassekamerater, der den ene etter den andre fortalte at de hadde vært forelsket i meg, det var rart å lese, og kanskje kunne jeg ikke forstå at de skulle ha vært forelsket i meg... Det var greit å bare slette disse meldingene når jeg kom hjem etter kurset, fortiden var på en måte ett tilbakelagt stadium...

"Min" gruppe var for meg en trygghet å jobbe utifra, jeg hadde trygge rammer rundt min forløsning av tidlige sjokk. Det tok lang tid, mens jeg selv trodde at det bare tok ca 20 minutter, fortalte de andre at det tok mye lengre tid enn det.

Jeg var rasende når de gikk inn i rollene som var med å forløse mine barnesjokk, jeg greide ikke se dem som personene som de er i dag, men jeg så dem som de personene som jeg hadde rundt meg i min oppvekst. Den ene delen av hjernen min visste at dette ikke var reelt, følelsene mine sa noe helt annet.

Jeg fikk det rommet rundt meg som jeg trengte for å kunne nå inn i sjelen min.

Sinnet mitt skled over i usikkerhet da Ingelise begynte å speile meg, jeg ble usikker på hvem hun egentlig var, hun var ukjent og veldig kjent på samme tid.

Jeg reiste ut av kroppen min for å hente sjelebitene mine, en forunderlig opplevelse.

Jeg måtte langt ut for å hente dem tilbake.

Det var bitte bitte små fragmenter som var strødd i det vidskapte univers.

Å kjenne sjelebitene komme på plass var en utrolig opplevelse, det gav meg en ny form for tillitt til andre mennesker.

Hjemkomsten har vært hard, men utrolig lærerik.

Jeg har nesten ikke sovet, mye er fordi jeg ligger å kjenner kroppen min, på en helt annen måte enn før,

tærne mine er nå en del av meg selv.

Jeg sitter igjen med at alle som jobber i helsevesenet skulle hatt ett slikt kurs hos Ingelise, for å kunne kjenne forskjellen det er før - og etter sjelebitene er i kroppen.

Til dagen treffer vi mennesker som har mistet sjelebiter, og hadde vi kunne møtt dem med den forståelsen hadde det nok vært mye lettere for mange mennesker.

Drømmene mine er tydlige, mye mer direkte enn før.

Vissheten om hvem jeg er, er kommet tilbake med full styrke.

Flyten i kroppen lyver ikke, livet er fantastisk.

Redskapene jeg har fått for å jobbe videre med livet mitt er ett godt utgangspunkt,

Takk til Ingelise og Ailo.</t>
GjenopprettetMedlem
<t>:wub: :wub: :wub:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Så godt å lese, takk for at du deler :respect:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Det er rart alt som har skjedd etter at jeg kom hjem,

biter som integreres i kroppen,

nye opplevelser osv.

Er uendelig takknemmelig for at det er blitt som det er blitt.

Jeg er jublende glad :icon_biggrin: :icon_biggrin:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Jeg var på kurs med Ingelise og Ailo i april. Og jeg kan si deg uten at jeg må spå: prosessen fortsetter.

For meg var det utrolig viktig at Ingelise jobber med kroppen. Det er der jeg fant etter kurset også veien videre.

Jeg ønsker deg kraft og lykkelig fremgang på veien din.

hilsen

w</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Takk for svar WFB.

Kraften kjennes uendelig, som om det er like

mye flyt hele tiden.

Styrken jeg hadde mistet er på full fart tilbake.

Opplevelsene i hverdagen er en gave som jeg ønsker at alle mennesker skal få oppleve.

Hvem hadde vel trodd at livet hadde så uendelig mye mer å tilby?

Ikke jeg i hvertfall, for jeg hadde det ganske så bra i utgangspunktet.

Litt vanskelig å forklare, men sjelebitene er på plass, og de har vært lenge borte,

føler at det var hovedessensen i sjelebitene mine som var langt ute på tur..

Tro hva som skjer når resten kommer tilbake??????</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Hei, jeg ble litt inspirert til å dele noen av mine erfaringer fra tiden etter sjokkterapikurset, det er som du sier en gave å ha vært med på noe slikt.

Et sjokk er kort sagt en opplevelse som er så traumatisk at ”jeget” forvinner for å overleve. Det er egentlig en fantastisk egenskap at vi er i stand til å ta vare på oss selv på en slik måte, men sjokket gjør også mye skade. I selve sjokkopplevelsen er det så høyfrekvente energier i omløp at det kan lage hull i auraen, og skape en loop i energifeltet rundt kroppen. I tiden etterpå hadde jeg derfor stor nytte av å gjøre de enkle øvelsene som Ingelise lærte oss, for å bygge opp igjen disse områdene i energifeltet som var skadet. Mange av musklene her var svært underutviklet, og IngeLise viste hva som hva rett "dose" trening i forhold til å ikke belaste området for mye.

Det andre som ble viktig i tiden etterpå var dette med å endre gamle beslutninger. Mine sjokk hadde i seg en beslutning som ”jeg klarer meg selv”. Denne beslutningen har vært en viktig del av min personlighet, og har ført at jeg holder litt avstand til andre mennesker. For selvfølgelig klarer det skadeskutte jeget å finne bekreftelser opp gjennom årene for å styrke dette skjøre selvbildet. Det er derfor naturlig at vi er i en sårbar fase når dagliglivet kommer og vi skal prøve ut de nye beslutningene. Det å bygge opp igjen tillit til andre og å våge å ta imot andres kjærlighet kan aktivere noen av de gamle mønstrene rundt dette temaet. Men gud så godt det er å bli kvitt de.

I tiden etterpå har jeg hatt stor nytte av ”Jeg meditasjonen” og ”flyt meditasjonen” til Ailo. Disse har vært med på å styrke den positive spiralen som har vært siden sjokkterapi kurset.

Det kan nesten virke som at sjelefragmenter blir tiltrukket av et sterkt ”Jeg”, og kommer hjem av seg selv. Og flyten gjør dette mulig.

Det er godt å kjenne gleden i livet

Så godt med IngeLise og Ailo på denne jord.

Lev vel</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Jepp, det er sånn det er.

Takk for at du delte, jeg ble så glad for å lese...

Lykke, glede, leve smak smaken av ordene.....

Kafe i morgen??????</t>