Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hemi-Sync

02.-03. januar 2006.

Jeg setter på CD-en og lener meg tilbake på stolen. Til å begynne med skjer det ingenting, og jeg lurer litt på hva som er hensikten med hele greia.. Så skjer det, energiene i hjertechakraet går plutselig amok. Hjertekrampe er vel mer rette beskrivelsen. Det gjør skikkelig vondt fysisk, og jeg får litt problemer med å puste. Jeg jobber hardt med meg selv for å klare å slappe av og åpne opp. Smertene avtar en del og det bare jobber videre. Så brer det seg opp i halsen, også dette gjør vondt og pusten blir et problem igjen. Jeg fokuserer på pusten og etter hvert glir det lettere i halsen også.

Energiene som strømmer gjennom hjerte og hals er sterke. Jeg sitter bare og kjenner på dem og prøver å finne ut hva de betyr, hva slags kvalitet er det de har. Jeg kjenner det er masse sorg i de energiene, og jeg lar dem få flyte ut og forsvinne. Etter hvert som tunge energier flyter ut, kommer det lys og lett energi inn og fyller meg opp. Det er en herlig og befriende følelse.

Og så skifter plutselig fokuset i musikken, på en måte. Jeg kan kjenne det helt tydelig. Det går rett i solar plexus og hara. Jeg får skikkelig vondt i magen. Igjen er det masse sterke energier i sving. Tung energi løser seg opp og flyter ut, ny, lett og lys energi strømmer inn. Jeg prøver å få tak på hva det er jeg gir slipp på. Det er definitivt masse frykt, men hva slags? Det er vanskelig å få noe ut av det, for det føles som om det er forårsaket av mange forskjellige ting.

Igjen er det ett skifte i fokuset, denne gangen går energiene i rotchakraet. Det er ikke så mye smerte rent fysisk, denne gangen. Bare ett ubehag med det samme. Gammel, tung energi glir fort ut og erstattes av den nye. Jeg blir plutselig var at beina mine svever i lufta. Sånn kjennes det ut, i hvert fall. Energiene kveiler seg rundt nede i rot, samler seg, og så skyter de fart opp gjennom kroppen. Ikke sånn som ved en kundalinireisning for da følger energiene ryggsøylen. De går opp gjennom en kanal som går inntil ryggsøylen, inne i kroppen, på det jeg vil kalle framsida. De går hele veien opp til chakraet som ligger ca 20 cm over hodet og står der og vibrerer mens energi brer seg utover i kroppen, ut til hver eneste lille celle.

Akkurat mens jeg er i denne tilstanden, kommer det en epost inn…jeg har glemt å lukke programmet. Jeg skriver ett svar, men har følelsen av å være ett helt annet sted samtidig. Jeg er her og jeg er i en viduderlig verden der det flyter energier gjennom lufta, det er masse farger og lys, og det går opp for meg etter hvert at det er sjeler jeg ser…Jeg kan huske at jeg tenkte at det var merkelig. Det var da ikke sånn denne CD-en skulle virke..:) 

Jeg setter meg til rette på stolen igjen, og akkurat da bryter energiene gjennom det øverste chakraet og farer med lysets hastighet ut gjennom kosmos. Jeg kjenner også at det åpner seg nedover, langt nedover… Kroppen fylles av en utrolig energi. Jeg har aldri kjent maken i mitt liv. Det nærmeste må være de gangene jeg har vært ordentlig drita full. Men dette føles samtidig veldig annerledes. Mye sterkere, på en måte. Hele kroppen kjennes ut som om den spinner rundt i lufta. Sånn sitter jeg ganske lenge. Jeg bare nyter det, og etter hvert går det opp for meg at det er en slags renselsesprosess jeg går igjennom.

Etter hvert mister jeg fullstendig all kroppsfølelse, akkurat som når jeg mediterer. Det finnes ikke noe opp, ned, ut, inn eller noe annet lenger. Jeg bare er. Og sånn svever jeg av gårde gjennom evigheten, som ett lite frø…

Musikken er slutt. Jeg sitter fortumlet og veldig svimmel tilbake på stolen. Det føles som om jeg har gått gjennom ei kjøttkvern. Samtidig føler jeg meg veldig bra, fornyet liksom… Jeg tar meg en kopp kaffe og en røyk, og kjenner på hvor åpen jeg er i alle chakraene. Det er ikke sånn at de er vidåpne. Men de er renset, spinner slik de skal, uten hindring av gammelt slagg og drit. Det kjennes deilig å ha fått løst opp i så mye, fått det vekk. Samtidig føler jeg at dette bare er begynnelsen, at jeg har startet på en viktig fornyende prosess.

Trommereise.

Så slår tanken meg…hvordan vil det være å ta ei trommereise nå, i denne tilstanden. Jeg klarer ikke la være, jeg MÅ prøve. Jeg setter meg godt til rette på stolen igjen, og setter på trommeCD-en. Den har alltid virket sterkt på meg, og nå blir jeg revet av gårde. En reise som går i fort film…til jeg kommer dit jeg skal..  Jeg er i ett av mine indre landskap. Jeg har vært der før, det vet jeg, men kan ikke huske når eller hvorfor eller hva som skjedde da jeg var der sist.

Jer står og ser meg rundt og reinen min kommer luntende mot meg fra nord. Det kjennes godt at han kommer. Jeg føler meg ikke trygg alene. Det er noe som lurer i skyggene, akkurat som sist jeg var på reise. Fugler og dyr er urolige. Kråkene kraer hissig i et bjørkekratt ett par kilometer unna. Det er noe…

Reinen tar meg med nordover. Tempoet er ganske rolig nå, vi bare lunter lett av gårde. Innimellom går jeg over i ørneham for å stige opp og få oversikt over hva det egentlig er som foregår. Overalt er alle dyr og fugler skvetne.

Så får jeg meg en overraskelse, for reinen sier at vi er på jakt etter en oppmerksomhetstyv. Altså…her er det en fare som truer, og som jeg må finne ut av hva er, og så skal jeg jakte på en oppmerksomhetstyv samtidig! Jeg sier til reinen at jeg synes kanskje at en ting om gangen hadde vært enklere, men får til svar at ikke alt skal være enkelt… Etter hvert finner jeg i hvert fall sporene til oppmerksomhetstyven og begynner å følge det. Det går nedover og nedover. Egentlig ingen overraskelse.. Det er jo det jeg har hatt problemer med, særlig i min fortid. At ting forsvinner ned i det ubevisste og er veldig vanskelig å få fram igjen…. Og dermed ”forsvinner” jeg inn i det…

Tromminga er ferdig og jeg kommer til meg selv igjen. Forbannet være den jævla tyven!! Jeg ble dratt ubevisst inn i det igjen og sitter tilbake med ingenting. Eller…jeg kom da ett stykke lenger enn sist!! Jippi!! Fortsettelsen blir spennende, men det kommer nok til å ta lang tid før jeg endelig står ansikt til ansikt med den styggen!!
Anonymous
Hei Inger Lise :biggrin:
Tusen takk for ditt innlegg, det er herlig å høre hvordan du arbeidet deg ut av de tunge energiene.
Det må ha vært en sterk opplevesle. Jeg vil ønske deg lykke til videre med prosessen :eusa_dance:
Hva er forresten en oppmerksomhetstyv? Du nevner en fare, men kan du forklare det litt nærmere.
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri :biggrin:

Takk for det :)

Jeg kan godt legge inn fortsettelsene etter hvert som de kommer...da får du forklaring på det du lurer på ;D

Den faren du spør om, aner jeg ikke selv hva er, enda :razz: :exclaim: Like spennende for meg som for deg :shock: :P

Inger Lise.
Anonymous
Ja takk for det, lurer på masse jeg, he he. 
Du må for all del legge inn fortsettelsene, det blir spennende å høre , æhh lese om hvordan det går.
GjenopprettetMedlem
Wow så flott fortalt Inger Lise! Det tok skikkelig tak...gleder meg også til å lese fortsettelse...lykke til med den!

Den CDen der ble jeg jo litt nysgjerrig på...hvor får man tak i den, enklest sett?

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Hei UlveMor :)

Her er en link du kan bruke:

http://www.hemi-sync.com/shop/customer/ ... edf579cceb

Inger Lise ;D