Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Har lyst til og dele en kjempe flott opplevelse med dere.
Jeg holder jo på og lage meg en tromme, og som vanlig tuner jeg inn for og takke. har en liten takke sermoni med bønn når jeg lager noe av nytt materiale.
Og det ble en fantastisk opplevelse av denne gangen. Jeg fant et treverk som kommer fra Afrika, det er son materiale som man må bestille, men han hadde bare denne ene planken igjen. (jeg vet jeg vet, regnskogen osv, men jeg føler at når man får brukt noe av et materiale som ble hugd eller drept på feil intensjon, så kan jeg på en måte rette opp litt, og bruke å vise respekt til det materialets sin sjel) så jeg begynte og lage tromma, og satt meg ned og tunet inn og takket. Treet viste meg hvor det hadde stått, viste meg det livet som hadde vandret både inne i seg og rundt på sine grener, det var aper, fugler og biller. Så fikk jeg se masse statuer, sone trefigurer og fikk forståelse av at dette er det som er blitt laget av dette treet og så sa treet til meg. takk for at du bruker meg, slik jeg var ment og bli brukt, å hjelpe.

SÅ der satt vi, treet og jeg og takket hværandre

Tru meg den trommen der blir ikke solgt, det var den samme som jeg stakk meg med kniven med, så vi har vell ofret litt for hværandre
Jeg ble så overasket for aldrig før har noen av de tingene som jeg har laget noe av snakket til meg, brukt ord. som regel har de brukt sansene og forståelsen, de har vist meg om de er sinte for det som har skjedd dem, og da healer jeg dem, så her inne på behandlignsrommet fikk jeg plutserlig en gla bjørn på besøk, etter at jeg hadde healet og ført sjelen inn i lyset. Så kan jeg også få sanse om intensjonen var rett, og om gemyttet til dyret
Vist dere ikke takker de instrumentene eller de elementene dere bruker i instrumentene deres, så prøv og gjør det. Det blir en helt annen energi og kanskje dere får en opplevelse.

Anonymous
Takknemlighetsseremonier må være noe av det flotteste som finnes. At en kan takke naturen f.eks for å bruke noe av deres elementer. Det er rart hvor viktig det er å takke. Indianere og andre urbefolkningsgrupper har veldig mange takke-chantinger og sanger. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å vise takknemlighet. Får vel trene mer på det.

Nutch/CVS [Bot]
I dag hadde jeg en veldig veldig vanskelig terapitime med en kvinne. Det var farlig også og jeg måtte hente energi fra åndeverdenen til tross for at kvinnen ikke noe visste om sjamanisme. Bare for at jeg kunne utholde situasjonen. For, jeg ville ikke svikte kvinnen. Det var rop, det var bråk, det var vold, det var tårer og endelig lettelsen.
Etter at kvinnen var gått kjente jeg en stor takknemlighet. Jeg hentet trommen fra veggen og trommet og takket til alle himmelsretningene.
Anonymous
Kor flott Gåååja at du kombinerer på en slik fin måte

Francis [Bot]
Er utrolig godt å kunne takke og vise takknemlighet.... gjør så godt innvendig etterpå!

Yahoo Slurp [Bot]
Hej Narnina
Den tromme må da være meget speciel for dig, - først skar du dig, og så dette....SMUKT
Hej Gåååja
Hvergang man takker i en cermoni eller bare folder sine hænder, er vores taknemlighed nok meget intens, fordi vi mange gange har været ude for det ultimative, og ved hvor galt det kunne være gået... Jeg takker for at kvinden fik den hjælp hun havde brug for.
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
Så flott Narnina! Det kommer til å bli et spesielt verktøy for deg!

Anonymous
Takker for bønnen shamanen

fikk mye hjelp der ja

Jepp Hege Elisabeth den er nok litt spesiell, hittil får jeg meg ikke til og ta den med ut og tromme på den, det er som om at jeg venter på noe spesielt, noe som er helt ok, vi (trommen og jeg) har god tid

og den som venter på no bra, venter ikke forgjeves
Anonymous
Så flotte opplevelser dere har hatt, Narnina og Gåååja!