Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ailo skriver om å fordøye smerten.

Små kloke ord men med så Stor Visdom, så stor Mening.
Eller skal man si meninger...

Med all respekt.. jeg føler et behov for å nyansere dette litt
-sett ut fra egne erfaringer.

Man kan aldri fordøye helt og fullstendig uten å reflektere,
uten å være ærlig mot seg selv,
uten å forstå seg selv..
Om man virkelig skal vokse åndelig og bli så mye som man kan bli,
da må man vite hva man prøver å fordøye.
Det begynner med å tørre å innse,
å se sin hverdags erfaringer som de er,
ærlighet ovenfor seg selv betyr det..
Dette betyr å være tilstede i eget liv, å ta kontroll..

Dette betyr ikke å bare flyte med
slik som mange gjør,
mens de svelger og svelger uten å fordøye..
Gjør man det kan man godt "stå i sin egen kraft",
men du og din "kraft" vil da bli som en likegyldig kasteball..
Og hvor lenge vil man klare det før man ristes ut av sin kraft??

Vit Hvem Du er, fordøy, voks!!! og stå Større og Stødigere i Din kraft -i Ditt Liv!

Dette er en av mine sannheter..
📎 Native...jpg
W3 [Sitesearch]
Så sant , så sant  :eusa_clap:

:beer:
FAST Enterprise [Crawler]
Jeg har og lest den den artikkelen Ailo skrev om å fordøye smerten. Akkurat da hadde jeg og veldig ondt i nakken og hodet, så jeg tenkte at dette kan jeg jo prøve her og nu. Jeg syns faktisk jeg ble litt bedre i hodet etterpå.
Men jeg er helt enig med deg Biernna, at man kan aldri fordøye smerten fullt og helt. Og at man må være tistede i eget liv. Smerter kan være både fysiske og psykiske og ha mange forskjellige årsaker. Psykiske smerter kan mange ganger være vanskelig og finne årsaken til....trur jeg.
Ha en god dag,
Kristine :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Å bøye seg for andre er å spise smerten deres. Å bøye seg gjør at en ikke velter. Å oppløse ubalanse ved å tilgi i stedet for å ta hevn er å spise smerten. Uansett om den andre har begått urett.
Like viktig er det si hva en mener og føler. Sier en seg ening med noen, kan en slippe å spise smerte. Når en er ærlig med seg selv kommer kraften.
Å ha god jordforbindelse gjør at en ikke velter.

For å fordøye smerte må fordøyelseapparatet være i orden. Di tunge energiene spises av jorden. Det er viktig å ha god jording. Men hvordan jorder man? Hvordan gir man slipp på sine tunge energier?
Her er jeg ikke sikker. Noen går barbeint, andre dyrker grønsaker. Er jording å koble på sitt eget energisystem til jorden? Sånn at energiene kan sirkulere fra jorden til jorden.
At man puster med jorden. Har jording noe å gjøre med forholdet til egen kropp? At tankekraft og muskelspenninger styrer energisystemet, eller styrer energisystemet tankene. Når vi tar andres smerte inn i vårt hjerte, er det inn i  sjelen vi tar smerten? Og er det sjelen som skal jordes?
Francis [Bot]
Ofte gir den psykiske smerten utslag i fysisk smerte... da må man gå inn i seg selv å finne årsaken til den psykiske smerten, få renset opp, for så å kunne vandre videre uten smerter. Smerter er også en lærdom som en slags veiviser. Den gir oss en pekepinn på at noe ikke er som det bør være, hva man kan gjøre for å unngå fremtidige smerter.
Men å oppleve smerte kan også være en slags befrielse.
GjenopprettetMedlem
Så lenge man føler smerte vet man ihvertfall at man lever :P
GjenopprettetMedlem
Jepp, stemme det Biernna.Men skulle gjerne svelget  smerten og "spydd" den ut. Men tror ikke det lar seg gjøre.  :icon_rolleyes:eller???