Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde innvitert noen gode venner til en trommesirkel, og jeg hadde to ønsker for kvelden den ene var å gå fra det gammle og over i det nye livet, og jeg skulle også innvi min nye tromme, ønske den velkommen inn i mitt liv. Og etter å ha danset, trommet og meditert så fikk jeg undet min medtitasjon, eller "reise" dette navnet Shiwaka i et syn, da jeg ba om å få navnet på min Tromme.... synet viste seg i skrevet form på en gammel skriftrull :SHIWAKA og når jeg sa ordet inni meg ble jeg varm, trygg og så rolig at dette ordet føles som om at dette er "mitt ord".

Synet viste seg ved at skriftrullen ble rullet opp forran mine øyne, og der stod ordet SHIWAKA. Jeg har ikke peiling på hva navnet betyr, har allderig hørt navnet før og min tromme kommer i fra Kairo, En sjaman fra Beduinene har laget den.
Når jeg tromme og synger ordet SHIIII --------waaaaaaa-------kaaaaaaaaaa så blir stemmen min mørk, dyp og rullende.

Fikk hjelp og noen gav meg denne forklaringen som sa:Jeg har lest at SHIWAKA er at SHI står for den grunnleggende livskraften som flyter gjennom og pulserer i alle levende vesener, og at WAKA kan være en anna form av det indianske ordet wakan som betyr hellig...
Dette ble ganske kraftige ord og jeg ble nesten litt satt ut for det virket så rett, at det var det som var ordets betydning...
Hva mener du ??
Anonymous
Kraftig. Sterkt. Jeg får et sug i magen. Gratulerer så mye med din tromme.
Du er veldig heldig. Jeg tror du kommer til å lære mye av den.
Anonymous
Spennende.

Kanskje du skal stole på det du føler er rett.
W3 [Sitesearch]
Flott navn
Gratulerer med din nye tromme !
Håper du får mye ut av den