Setter meg ned for å meditere. Slapper av og lurer på hvor jeg skal idag ( drar ofte på en slags reise). Jeg flyr avsted og lander på et fjell. Der sitter jeg, og ser utover mitt barndomsrike. Kjenner en sval bris over ansiktet. Ser ørna sitter på en stein like i nærheten. Syns det er helt naturlig. Jeg lurer på hvorfor jeg er her oppe på fjellet, har aldri vært der før. Kanskje det er for å få mere kontakt med mitt høyeste selv, tenker jeg. Ørna rister kraftig på seg. Neivel, tenker jeg, da tar jeg bare imot det jeg får av opplevelser.. Jeg vil ha kontakt med mitt kraftdyr, tenker jeg i neste øyeblikk. Da dukker det plutselig opp en bjørn, den drar meg med seg under jorda. Det buldrer rundt oss.Jeg trudde det skulle være mørkt og svart her, men det er helt rødt, behagelig tenker jeg. Helt til bjørnen begynner å riste meg helt i filler. Javel, tenker jeg (hm) helt greit, bare du lapper meg sammen igjen. Joda, bjørnen bruker snuten til å pakke meg sammen igjen, dytter mye rød masse inn imeg.Jeg føler at jeg fylles med det røde, blir behagelig varm. Så er tydeligvis den seremonien over, og jeg blir dratt opp igjen til jeg sitter der på fjellet igjen. Der kommer det noe som et sus fra himmelen, en kraftig lysstråle, som omslutter meg helt, jeg fylles med lys, jeg syns jeg hører englekor synge, jeg er helt i ekstase. Så er den seansen og over og jeg flyr, som ørna nedover fjellsida og lander på trappa i mitt barndomshjem. Hvorfor er jeg her, spør jeg, vil gjerne ha en forklaring. Du skal kvitte deg med gammel karma, sier en stemme. Så blir det så kaldt, jeg hutrer og fryser. Jeg ser et par hender som kommer fra løse lufta og begynner og dra av meg noe som ligner på spindelvev. Når det er gjort, griper hendene tak i noe i løse lufta og setter det i hjertet mitt. Hva er det, spør jeg. Sjelebiter får jeg til svar. Så kommer sola frem og det blir varmt igjen. Jeg går til bekken, der setter jeg meg ned i vannet, som fosser rundt meg. Føler at jeg blir renset. Vannet er kaldt, men godt likevel. Jeg går opp av vannet og et stort blått håndkle blir lagt rundt meg et øyeblikk, så blir det tatt bort igjen. Så dukker de hendene frem igjen. Ene handa blir lagt på nakken min, den andre på hjertet.
Så er jeg bare plutselig tilbake i virkeligheten, og lurer på hva jeg skulle lære av dette.
Kristine

Svar kommer nok etterhvert.
Det var en flott reise.