Jeg setter meg ned og fjernhealingen kan begynne. Jeg merker en uendelig kjærlighet flomme ut av hjertet mitt. Det som jeg tidligere har strevd sånn med, er nettopp det å la kjærligheten få slippe ut. Jeg har fått det til så vidt, og har merket små blaff enkelte ganger. Nå strømmer det ut, og jeg flyter på denne kraften og reiser til min far.
Hjertet mitt føles så stort, jeg lurer på om det er på tur å komme ut av kroppen. Det er en underlig følelse, som om hjertet vokser på grunn av denne kjærligheten. Det vider seg ut, og det går strømninger mellom hjertene våre. Jeg blir litt satt ut, for denne følelsen har jeg ikke hatt før. Jeg kjenner det rent fysisk i hjertet, og jeg må venne meg til denne følelsen. Jeg finner ut at det er en god følelse og tillater den å være der.
Jeg ser ham for meg der han ligger på sofaen,i sin lille stue, med et pledd over seg. Jeg legger hendene på hodet hans. Omgivelsene forandrer seg, og med ett er vi inne i en lavvo. Han ligger nå på et teppe av reinsdyrskinn. Jeg sitter på marka ved siden av, like ved bålet. Det knitrer koselig fra bålet, og jeg hører denne lyden. Jeg sitter en god stund og bare nyter denne koselig lyden, mens han ligger der og ser inn i bålet. Han ser fredelig ut og har en mild godhet i sine øyne.
Jeg fortsetter healingen, og rommet blir lysere og en svak lysblå energi kommer bølgende imot oss.
Med ett blir jeg oppmerksom på mine armer, for jeg sitter nå med samekofte på. Litt forundret ser jeg på armene mine. En lavmælt joiking høres fra siden, og en mann står litt i bakgrunnen og joiker. Jeg fortsetter healingen, men på mange måter føles det som at jeg får like mye healing selv.
Tilslutt sitter jeg bare der ved bålet og hører på bålets sang, jeg hører på mannen som joiker. En følelse av å være kommet hjem og at dette er så velkjent, er det jeg tenker på.
Min far ligger fortsatt og ser inn i bålet, og jeg ser flammene fra bålet danse i øynene hans.
Denne lysblå energien er nå rundt hele rommet inni lavvoen. Mannen som joiker har dette rundt seg.
Det er fredelig og harmonisk inne i lavvoen, ved bålet. Hjemmekoselig.
Tilslutt dukker en Ugle opp, den bærer på visdom og en ny begynnelse.
Jeg tror den hører til min far.

Jeg hadde så lyst til å fortelle om denne healingen, som ble til en reise "hjem" for meg.