Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Sirkelmeditasjonen er midt i blinken  :icon_biggrin: Takk Ailo for den fremgangsmåten du har beskrevet.
I går var en tøff reise, men det handler om å ikke legge lokk på ting, det må opp og frem i lyset, for at det kan skje en healing. Håper dere bærer over med meg, at jeg nå dynger på med mine reiser.  :redface:
Jeg tegnet sirkelen på et ark, fokuserte på det en stund. La meg ned og reisen kunne begynne. Først bare mørke, så kommer denne universelle tonen som jeg synker inn i.

Det er vanskelig å fokusere på sirkelen, men til slutt forsvinner den ut av syne og jeg hører joikingen.
Jeg befinner meg på en holme, det er mørkt og stjerneklart. Mannen som joiker står på holmen og joiker mot nordlyset, som strekker seg utover hele himmelen. Jeg tror han joiker nordlyset. Jeg setter meg ned, og joikingen når frem til meg som en sval vind, den feier over halsen min og ansiktet. Den feier over ørene mine, jeg kjenner en boble av glede i hjertet. Samtidig har jeg fysisk vondt i hjerteregionen, en stikkende smerte. En sel kommer på land, den ser på meg et lite øyeblikk før den glir ut i sjøen igjen .
Det er riktig koselig her på holmen, sitte slik å se på nordlyset. Mannen titter på meg med jevne mellomrom, mens han joiker. Med ett øker han styrken og joiker nå av full hals, med ett står vi nå plutselig på det stedet der jeg vokste opp som barn. Jeg står på moloen og har oversikt til den plassen. Jeg er sjokkert og rystet, og jeg føler meg grundig lurt av denne mannen som har ført meg dit.
Han ser bestemt inn i øynene mine. så er vi på skolen, han går ved siden mens jeg gjennomgår alle faser, i løpet av de årene jeg gikk på den skolen. Det er direkte pyton, og jeg raser og gråter meg gjennom skoletiden, for det dukker opp mange øyeblikk jeg må stå og se på, gå igjennom. Jeg blir tvunget til å gjøre det.
Så er vi bak huset der jeg vokste opp. Nå står jeg og ser på drømmen som jeg hadde som barn. Jeg hadde en drøm da jeg var ca 12 år, og den skal jeg nå se på nytt. Det er merkelig hva mannen skal ha meg til å se på, nå er det denne drømmen.
Jeg drømte da som barn at jeg lå i snøen, bak huset. Der ble jeg spist opp av ulver. Ryggen min bestod av hehe fiskepudding, og jeg husker den følelsen av å bli spist i ryggen. Jeg ser dette på nytt igjen, men nå går jeg inn i det på nytt. Nå ligger jeg der, og blir overfalt av snerrende rasende ulver. De sliter og glefser tak, til jeg er fullstendig maltraktert. En hvit ulv står litt lenger unna og følger med på dette.
Jeg synker gjennom snøen, og jeg forsvinner ned i jorden, langt ned til jeg raser ned i en grotte.
Her sitter en dame forretningsmessig kledd i rød drakt klar. Hun sitter ved et gammelt bord. Jeg får beskjed om å sette meg ned på en stol fremfor bordet. Hun har en grønn bok fremfor seg. Hun tar opp en blyant og tegner et symbol, det ligner på en S. Hun sier at jeg på en tidligere reise for et par år siden, så  dette symbolet som var formet som en S på ei tromme, den var farget rød dette symbolet. Nå tegner hun den ferdig, og sier det skal være et 8 tall. "Den åttende trommen er nå på vei", sier hun. Jeg vet ikke hva hun mener med dette, men tenker at svaret kommer nok en dag.
Joikingen begynner og det er på tide å dra tilbake.

Det var mye fortrengte ting, som kom opp, som jeg har måttet bearbeide nå i ettertid. Jeg har forstått at for å komme videre, så er man nødt til å gå i seg selv, finne tak i smerten, få det opp og ut av systemet.
Mitt ønske er å kunne hjelpe andre, men jeg måtte ikke glemme meg selv som jeg trodde man kunne gjøre.
Anonymous
Dette er så flott Fønix! Jeg synes du er heldig som får disse opplevelsene, - skjønt, heldig er vel ikke det rette ordet.

Den 8. trommen er nok innvielsestrommen, etter at du har gått igjennom renselserundene. For meg ser det ut som en forberedelse, en klar plan. Håper du ikke har noe imot at jeg sier det, men det er jo bare mine tanker. Du finner ut av det selv, som du sier.

Takk for at du deler, det er en glede å lese. :wub:
GjenopprettetMedlem
Flott å lese Fønix, og ja det kan være tøfft å møte det fortrengte,
men det er som om hver gang det skjer og man klarer og "jobbe" seg
gjennom det, så er det som om nok et skall detter av den ellers pålessede kroppen,
og den lettelse man føler etterpå hjelper en videre på veien.
Anonymous
"Perle":

Den 8. trommen er nok innvielsestrommen, etter at du har gått igjennom renselserundene.

Kan du forklare litt nærmere om innvielsestrommen? Det har jeg aldri hørt om før.

Og det du beskriver Wolf, er slik jeg føler det nå. Nå sitter "smerten" utenpå, men da er det også lettere å ta tak i det.
GjenopprettetMedlem
Dyng på Fønix!  :eusa_clap:  Beskrivelsen og tankene rundt reisene dine svært interessante - takk for at du deler  :wub:
Anonymous
Hmm, dette er interessant for meg også, for det bare kom til meg. Det er ikke noe jeg vet noe om fra før.
Du spurte om tallet 8 i en annen tråd, og jeg slo opp i symbol-leksikonet og fant dettte om innvielse og en ny start, som jeg skrev om. De historiene du har delt med oss dannet et mønster for meg, og det hele falt bare så fint på plass for meg.  Den 8.trommen høres (for meg) klart ut som en del av et rituale eller innvielsesprosess.
:eusa_dance: :icon_biggrin:

Så du får ta det for hva det er. Kunnskapen dukker av og til opp fra det ukjente. Kan det hjelpe deg i din prosess, er det jo bare hyggelig. :)

Wow!
Så flott dette er! :biggrin: Å lese dine historier åpner nye dører også i meg. Det vi gjør har betydning på flere plan. :eusa_dance: :eusa_dance: Så om det du åpner i meg kan hjelpe til å åpne noe i deg tilbake, er det jo bare helt topp! :w00t:
Anonymous
Dette høres veldig interessant ut det du sier Perle  :icon_biggrin: Du har nok et leksikon inni deg vil jeg tro  :eusa_dance: Du ser noe, som ikke jeg ser der og da. Det er flott, og jeg setter pris på at du hjelper meg med det.
Jeg har også oppdaget å ta del i andres historier, åpner noe i meg.
Anonymous
Takk skal du ha. :wub:
GjenopprettetMedlem
"Fønix":

Dette høres veldig interessant ut det du sier Perle  :icon_biggrin: Du har nok et leksikon inni deg vil jeg tro  :eusa_dance: Du ser noe, som ikke jeg ser der og da. Det er flott, og jeg setter pris på at du hjelper meg med det.
Jeg har også oppdaget å ta del i andres historier, åpner noe i meg.

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: Yepp - rett ut herlig formulert  :respect:
GjenopprettetMedlem
Wow, sier jeg bare......Du er da fasan meg modig. Stå på med deg, å takk for at du deler.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Når man har ryddet opp i gammelt grums,står veien fram åpen og lys.Får man ikke ryddet opp,blir man hengende fast. :wub:
Anonymous
"ørnen":

Når man har ryddet opp i gammelt grums,står veien fram åpen og lys.Får man ikke ryddet opp,blir man hengende fast. :wub:

Takk  :icon_biggrin: :wub: