Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Nutch/CVS [Bot]
Ailo hadde en meditasjons-skål fra Hopi-indianerne med seg da vi møttes siste gang. Den var pyntet med ørsmå perler. Ett øyekast var nok for å vite: en gang vil jeg prøve å lage noe lignende. De siste ukene var det gresskartid her og jeg køpte meg råmaterialet. Siden skrev Ailo om høstjevndøgnfeiring. “Ah ja” tenkte jeg. “Det er anledningen.”
Jeg tok trommingen fra Ailos CD, fjernet lydbollene og tilbakekallingen på datamaskinen slik at trommingen kunne gjentas ustanselig på MP3-spilleren.
Jeg våknet i daggryet. Det var en tåket morgen. Jeg la alt jeg trengte på bordet, tente et stearinlys, satte øretelefonene i ørene og slo på spilleren.
Den første perlen måtte jeg ta med vilje og så gikk alt av seg selv. Tankene ble borte. Hendene var i gang med å sette perle ved siden av perle. Jeg vil ikke si her hvor mange timer (nei, ikke i råd, konen min ville også ha sitt denne helgen) jeg satt med øretelefonene på. Men jeg er ganske fornøyd med resultatet. Nei, ikke skålen. Ja vel, med den er jeg også førnøyd.
Det var en indre prosess som kom igang. Den indre energien samlet seg i sirkelens sentrum. Fra der gikk stråler ut og dit kunne jeg legge alt ubehagelig og forstirrende. Jeg ble rolig, fornøyd med verdenen og meg selv, fikk nytt håp og sterk tillit.
Her to bilder. Skålen er 8cm i diameter.
Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem

Så utrolig stilig, så flott......så .....inspirerende.
Wow....

Anonymous
Du store verden...hva de kan disse menneskene!

GjenopprettetMedlem
Så gøy!! Og skålen ble jo kjempeflott
Her får man jaggu stadig nye impulser

Anonymous
Et praktfullt kunstverk som kom ut i fra ditt indre,jeg er imponert

GjenopprettetMedlem
Her var det mere å ri på.Takk.

Anonymous
Dette var enormt vakkert og inspirerende!

GjenopprettetMedlem
Detta är ju din egen mandala!!! Vilket konstverk!
Har du funderat på att göra flera till andra?
Anonymous
Fantastisk fint! Takker for inspirasjonen.
GjenopprettetMedlem
Så vakkert, Gåååja !
Takk for at du deler av din kunst,

og ideen med trommingen var kjempesmart.........
har slitt litt med fastlåst kreativitet i det siste........
men nå løsner det........

Anonymous
Er det vår nå?
Neivel. Da må jeg dessverre bevege meg raskt bort herfra. Jeg måtte bare innnom for å sjekke ut Gååjaas meditasjonsskål som jeg tipset en venninne om i dag. Den er fin.
Og så vil jeg rope ut følgende: Liljee, du er sjefen!!!
Sensis [Crawler]
"Gåååja":
Ailo hadde en meditasjons-skål fra Hopi-indianerne med seg da vi møttes siste gang.
Kjære Gååja.
Gratulere. Spennende å se resultatet og å høre om hvordan dette ble til. Det er som å skrive, når setningen ligger klare i hodet og
bare renner ut som tømmerstokker i elva. Å gjøre det er det som teller, ikke egentlig resultatet, selv om en ting av skjønnhet er en glede for alltid...
Huichol-indianerne er en stammen i nordvest i Mexico. Skålene jeg har kommer derifra. De lager også annen flott kunst. Den rører alltid ved noe i hjertet mitt, så jeg føler ren glede.
Jeg har en bok om deres kunst: Art of the Huichol Indians. Redigert av Kathleen Berrin.
ISBN 0-8109-2160-X
Jeg var en gang på pilgrimsreise med dem. Vi dro fra vestkysten av Mexico til Viricuta, deres forfedreland.
Det er en del år siden nå. Reisen md dem er falt inn i mitt mytologiske bakgrunnmateriale, er med som tråder i den veven der innsikten og bildene kommer frem fra.
En klapperslange kveilet seg sammen ved en kaktus den dagen vi slo leir i Viricuta, lå der hele den tiden vi befant oss på stedet.
Det svevde en blå drage over oss en mørk natt der i den ørkenen.
mvh Ailo