Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Denne reisen fører meg til min ahcci (far). Vi befinner oss på vidda, fire ørner flyr høyt oppe på himmelen. En praktfull regnbue er rett over oss. Vi setter oss ned, og det er som om alt roterer rundt i en sirkel. Alt som er over oss, og det som er under, går rundt i en sirkel.
Omgivelsene forandrer seg, og vi sitter nå i en elvebåt. Jeg tar straks og fører hånden ned i elva, vannet er fløyelsmykt, kjølig og har en blåsvart farve.
Ahcci er den som fører båten, og vi kommer inn i en tåke som favner rundt oss. En elvebåt kommer mot oss, der sitter den joikende mannen jeg har truffet på tidligere.
Som passasjer har han med seg en eldre kvinne, de har begge samekofter på seg. De legger båten inntil, og mannen sender oss et strålende smil.
Han begynner å joike, og med joikingen forsvinner tåken og solen slipper til. Mannen står vendt mot solen og joiker. En mengde laks hopper opp i båten, og jeg sitter plutselig med en stor laks i armene.
På indre reiser går alt ann, her trenger man ikke forsøke å fange laksen ved fisking. Her sitter jeg sannelig med en sprellende laks som hoppet rett inn i mine armer. Båten er ellers oversvømt med laks, som spreller i sollyset.
Mannen avslutter sin joik til solen, nikker blidt til oss før de drar videre.
Æ e blitt så hekta på joiking, etter at æ har opplevd det så mye i det siste på "reiser"

GjenopprettetMedlem
Jag blir alltid betagen av dina målande rese-beskrivningar. Tycker det är intressant med en sprallande lax som kraftdjur,
och undrar hur det känns att omfamna en energi-lax...mytevärlden fortsätter att fascinera mig.
MVH Rainbow
Anonymous
Det er spennende med myteverden ja

Jeg har ikke tenkt på at laks kan være et kraftdyr, det kan ha en symbolsk mening.
GjenopprettetMedlem
Ja, jag tänkte på att du träffade din far, och så var det jojkningen, och sedan kom alla laxar och en hoppade upp i din famn och stannade där. Kan det vara något med känsloarbete i rörelse...laxen kan kanske berätta för dig vilket budskap den bringar...jag tyckte att det lät fascinerande i varje fall, att omfamna en dejlig lax.
Jo, jag hittade det här på djurlänken här på sonen.
Salmon's Wisdom Includes:
Value of returning home to regenerate
Swimming upstream through emotional waters to gain insight
Understanding divination messages
Rebirth of spiritual knowledge
Men känn efter själv vad den säger...
Anonymous
Tusen takk Rainbow

Det var skjønt å omfavne denne laksen, om enn litt overrasket over plutselig å få den i armene.
FAST Enterprise [Crawler]
Flott reise du hadde sammen med ahcci, Fønix. Hvis du en dag får lese ahccis lagring av dine reiser, så vil du sikkert se sammenhengen i det hele. Du jobber med dine røtter (trur jeg) Akkurat hva laksen symboliserer skal ikke jeg begi meg ut for å tolke, det er det kanskje andre som kan bedre, Fortsett med dine spennende reiser du, det er alltid flott å lese.
Kristine (tullsjurmamma)