Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg og ei venninne skulle prøve oss på ei trommereise i helga. Vi hadde begge en fin opplevelse, det er ikke det spørsmålet handler om. Vi fikk møte våre kraftdyr, og jeg hadde i alle fall en fin flytur, der jeg fikk se naturen fra "oven", også menneskene og deres ego. Men mot slutten fikk jeg se to nøkler knyttet sammen, den ene var husnøkkelen her, den er så spesiell at den er lett å kjenne igjen, lang som den er. Den andre nøkkelen var av typen som passer til et skatoll eller liknende, sånn lett hjerteformet i enden. Tråden de var knyttet sammen med var en slags hyssing, bare gullfarget. Hyssingen var litt slitt i endene, men sterk. Knutene var solide. Noen som kan ha en peiling på hva det kan bety?
Ellers var jeg også ute på et vann og fisket sammen med noen indianere, brukte noen eldgamle fangstmetoder (spyd???) Fikk mye fisk, blank, feit og fin ørret. Noen som kan gi meg et hint om hva det betyr? Er ikke så vant til å tolke slike ting, men som jeg sa innledningsvis, hadde jeg ikke noen fornemmelse av at det lå noe negativt i det.
GjenopprettetMedlem
Forsøker meg litt her...
Nøkkelen til huset (deg) er bundet sammen med gullfarget energi (kjærlighet?) til nøkkelen til ditt hjerte...eller kanskje en "skatt" forbundet med din hjerteenergi.
Gammel visdom (fangstmetodene) inneholder/gir stor rikdom/næring (feite, blanke fisker).
Spydet kan forøvrig kanskje være en pekepinn på hvordan du skal jakte på din kraft. Spydet må siktes godt inn og sendes avgårde med passe bruk av styrke. Måten et spyd beveger seg gjennom lufta på sier også at du bør holde fokuset på målet og holde retningen.
Jaja, det var en måte å tolke det på...

GjenopprettetMedlem
Kan jo prøve meg på en tolkning,
Kanskje det er linken mellom ditt ytterste og ditt innerste som viste seg. (2 nøkler m tråd)
At det er bare å låse opp ditt innerste kammer (hjertenøkkelen) , så vil du være istand til å starte å høste av overfloden og rikdommen som finnes i deg (sankingen av fisk m dine hjelpere?
Varme tanker
Anonymous
det jeg ser er at du står i en lang gang som et kryss.
du har nøkkelen til å kunne åpne opp den dør du skal, dær det ligger visdom og forståelse på hvor du skal å må. du ska ikke frykte , det er en åpning å det som ska skj i den nermeste tid , men husk vær ydmyk. ikke hovmodig , takk for all lerdom du får på din vei.
jeg vet det vil skje noe posetivt på din kan snart,
lys å varme
oakmann

GjenopprettetMedlem
Takker for alle gode svar jeg har fått, men det jeg strever litt med, er å slippe frykten. Jeg har stengt igjen for alt som heter åndelighet, kalt det idioti og livlig fantasi. Healing var noe som ikke gikk ann, og mamma var en tosk som trodde noe annet.

Helt til i januar i år, da jeg og venninna mi ble angrepet av noe som jeg ikke i min villeste fantasi trodde fantes. Som en sjebnens ironi, jeg som har snakket om kvakksalveri osv. fikk jeg åpnet opp for healingkraften i meg selv, noe jeg oppdaget ved en tilfeldighet. Dette kom vel som en motvekt mot alt det andre jeg fikk se, som jeg var fryktelig redd for. I ettertid kan jeg si at dette stedet har blitt gjort noe med, og jeg har renset hus ved flere andre anledninger. Er ikke lenger redd for et "vanlig" såkalt hjemsøkt hus.
Det jeg har merket meg, er hvor mange dyresjeler som heller ikke har funnet veien over, og som ønsker hjelp. Synes mange glemmer dyra våre, har vært med på å hjelpe alt fra spurver til hunder og kattunger. De har ofte et budskap til oss mennesker.
Vet ikke om metodene jeg bruker er utpreget sjamanistisk, men etter å ha lest her inne en stund, kan jeg trygt si at jeg føler meg hjemme her.
Takker for all lærdom, det meste jeg har lært om dette emnet har jeg funnet her inne. Men gleder meg til det punktet når jeg har kommet dit hen at kunnskapen er der, og jeg bare gjør tingene uten å tenke meg om først. For det er når jeg begynner å analysere, å bruke hjernen, at ting blir feil. Gleder meg til det positive som skal skje, det negative ser jeg på som en utfordring, noe jeg skal vokse meg sterkere på.
Varme tanker til alle sammen her inne

Anonymous
Vet ikke heller om metodene dine er utpreget sjamanistiske/sjamanske....ikke sikker på
meg selv heller, men du er iallefall utpreget ærlig og fantastisk. Du har en flott måte å
fortelle på og det du forteller sier meg at du har noe veldig spesielt i deg.
Klem fra Kira!

GjenopprettetMedlem
Takker for varme ord, og gleder meg stort til å få tromma i hus. Regner med at den kommer i morgen, skal bli spennende å kjenne på kraften i den. Tenk dere en hule som var bebodd i steinalderen, leirbål, meg og to venner og tromma.

Anonymous

Kain æ få være den ene vennen ihula...love å være "hulerein"!

GjenopprettetMedlem
Bare å komme det vet du. Skikkelig kraftfullt sted, og med rette folket med seg, kan dette bli riktig så bra. Bør ikke være på en søndag da, fordi det er en del som bruker å ta med seg ungene sine opp dit. Ser ikke for meg å bli hentet av hvite frakker midt under ei trommereise

Anonymous

Og når det e sagt...Har du fått med dæ en film som hete "The clan of the cave bear"?
Her finn du litt steinalder, huler, bål (ikkje så my tromming, men...)!
Anbefales!
GjenopprettetMedlem
Satte meg ned i tolvtida og skulle lese litt i ei bok jeg har lånt: "Medisinkvinnen" av Lynn V. Andrews. Lese litt ja, jommen sa jeg smør. Har pløyd gjennom 66 sider allerede, kjempevanskelig å legge fra seg. Anbefales

Anonymous
Yes!...Har nettopp lest den...kjempebra! Kos dæ!