Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Plötsligt så befinner jag mig i vatten och ser en stor blåval simma förbi. Valen och jag blir ett
och vi simmer djupare ner i havsvattnet och stöter förvånansvärt på ett isblock därnere.
Det var då märkligt tänker jag, och tittar in i isblocket, och då ser jag mig själv sitta därinne,
tror att jag är ca två år gammal, sitter med korslagda ben och är fastfrusen kan inte röra på mig.
Förtvivlat försöker jag och valen nu att krossa det stora isblocket med all sin tyngd, men
förgäves det vill inte gå sönder. Vi simmar runt flera varv för att finna en lösning, vi stånkar, stönar
och dunsar in i isblocket gång efter gång, men utan att lyckas. Förtvivlelsen stiger och vet
ej vad jag ska göra. Flickan vill komma ut men hon är fast som is. Ut från valens mun kommer en
lasermaskin och med den försöker jag att lirka loss isblocket med, men det lyckas inte heller.
HJÄLP! ropar jag med radarvågor...vad ska jag göra?
STOPP! hör jag plötsligt, stanna upp...titta på flickan, se henne i ögonen. Jag simmar upp framför
isblocket och tittar in i flickans ögon. Hon känner sig ensam och isolerad. Och nu vet jag vad hon behöver:
KÄRLEK, och jag säger att det vill jag ge henne, och allt det hon behöver. Hon tittar tillbaka utan
att röra en min, hon är stelfrusen, men efter en stunds ögonkontakt med kärlek så börjar hon att
röra på sig och isblocket att smälta. Våra hjärtan smälter ihopa och hon är nu min.
Känslor av sorg och övergivenhet väller upp och som tur är befinner vi oss i vatten, som sköljer
allt rent och ger oss även en fräsch uppfriskning. Tillsammans simmar vi upp till havsytan och
känner nu för att göra glädjesvolter i luften, men ooooops jag glömmer att den tunga stora
valen fortfarande är med oss, så det hela blir till ett mega magplask istället, splash...men
tösen min bara kiknar av skratt och tycker det är himla roligt.
Glädjesduschar av vatten sprutas ut genom valen. Och tillsammans simmar vi runt tills
vi känner oss nöjda.

Jag ligger kvar ett tag till och får downloadat info om valens egenskaper.
En val kan befria fastfrusna känslor och kan komma djupt ner i känsloriket.
Den har en förmåga att förnimma saker och ting på långt avstånd och fastän
den är stor så flyter den graciöst på och smidigt (fast akrobatiska övningar är den inget bra på).

MVH Rainbow
GjenopprettetMedlem
:wub:
Varme tanker
Anonymous
Drøm eller reise...uansett var dette en sterk opplevelse for deg.
Leste et sted om hvalen: - Den er kunnskapens innehaver og
kommuniserer gjennom vibrasjonens frekvens.
De som har hvalen som sitt beskyttelsesdyr, vil kunne
helbrede både på det spirituelle og det emosjonelle plan.

Stemmer jo bra med det bildet du har av hvalen.
Så flott at du fikk barnet tilbake til deg!
SEO Crawler
fint innlegg!  :beer:

hvalen.  blåhval. kraftfulle, mystiske skapninger.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Detta hände under en meditationsstund, så jag tror att det var en resa, men den hände spontant
och oavsett så är det som händer väl detsamma som under lucid dreaming eller en resa?
Det är första gången att jag har kunnat hämta tillbaka en bit av mig själv, och det finns en
artikel på sonen som beskriver att vanligtvis är det bättre att få andra att få ens själabitar på plats,
men att man själv kan drömma tillbaka dem.

Finns det andra här på sonen som har hämtat tillbaka själabitar till sig själv?

Nu är det ju gott att kunna få dela sådan en upplevelse med er och tack för respons!
GjenopprettetMedlem
[quote][Finns det andra här på sonen som har hämtat tillbaka själabitar till sig själv?
/quote]
Jeg gjorde det på et selvutviklings/tromme kurs med Whitecougar
Vi startet med å hente ett kraftdyr (som i mitt tilfelle var en ulv),
Etter et par reiser kom det til den reisen der vi skulle se for oss selv som barn, og gi oss selv all den kjærligheten vi trengte.
Jeg satt ute i et vinterlandskap ved bålet,
langt borte imellom trærne stod jeg selv som barn.
Men barnet ville ikke komme når jeg ropte på det.
Etter mye frem og tilbake, ble jeg til ulven og dro ut til trærene og fikk overtalt barnet til å komme til bålet med meg,
Et hjerte av gull kom da frem i luften imellom oss (dette hadde dukket opp i den foregående reisen uten å gi noe mening der og da)
Dette gullhjertet vokste seg større og større og jeg gav det til barnet, som absorberte det.
Reisen ble avsluttet med at jeg, barnet og ulven koste og lekte oss.
Whitecougar så etterpå at jeg hadde vær ute og gjennomført en liten sjelehenting.
Men jeg fant den ikke smertefult som det står her på sonen at dette er, jeg fant dette ekstremt kjærlighetsfullt, og følte meg helere i etterkant.
Derfor er jeg så glad at du fikk oppleve dette Rainbow, og at du og syntes dette føltes godt.
:wub:
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Tack ArticWolf för att du delar, det var intressant att läsa.