Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Startet først med en avslapningsteknikk og så startet den enkle ledete indre reisen med sjamantromme.

Dette var første gangen jeg har prøvd dette, så jeg hadde absolutt ingen forventninger i forkant. :D

Det hele startet med at jeg skulle se for meg et tre i begynnelsen av reisen, og dette tok form og jeg studerte det inngående. Så skulle jeg se om det kom noen fugler i treet, joda først landet det en hauk i treet, så kom en kråke og slo seg ned og til slutt en flokk med spurver.

Så gikk jeg videre og kom til et tjern, her lå det en liten båt som jeg skulle ro ut på vannet, skulle også ta med fiskestang. var det noe liv på vannet? Jo det vaket som bare det og det var masse vannliljer rundt om kring, så jeg glemte helt å bruke fiskestangen :biggrin:

Jeg rodde sakte til land igjen og begynte å gå oppover i terrenget, terrenget var veldig frodig med masse forskjellige bærtyper, trær og bergknauser her og der. Det var passe temperatur og litt overskyet vær. Følte en veldig indre ro og glede.  :eusa_pray:

Stoppet og tok en pause ved en liten elv som slynget seg forbi, og kokte suppe som jeg hadde tatt med. Hadde en følelse av å være i ett med naturens puls :wub:

Hadde som mål å komme meg opp på en høyde, og vel fremme snudde jeg meg og nøt synet av den vakre naturen jeg hadde lagt bak meg. På toppen skulle jeg bli hilst velkommen av en ørn og så skulle jeg sakte men sikkert komme tilbake til kroppen. Jeg så ørnen komme mot meg, den så meg i øynene, fløy i sving rundt meg og landet på min høyre skulder. Jeg ble litt overrasket men var ikke redd, bare beundret denne vakre fuglen.

Nå er jeg bitt av basillen :wub:
Er det noen som har noen tips om hva disse dyrene som kom betyr? Og har noen tips om cder med trommereiser?
Ser at mange her inne har lang erfaring innenfor sjamanisme og jeg føler meg veldig ydmyk, men legger inn min historie likevel.
Anonymous
Hei katten :D
Jeg tror kanskje at ørnen som kom og satte seg på skulderen din er ditt kraftdyr.
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri :D
Takk for svar. Så du tror kanskje at ørnen kan være mitt kraftdyr, er det fordi den kom bort til meg at du tenker dette? Ja det er ikke umulig, har alltid syns at ørnen er et flott dyr. Har laget meg en kongeørn i keramikk, i ferd med å lande med vingene utspent. Var litt redd for den da jeg var liten, trodde den skulle komme og slå klørne i meg og fly bort med meg :icon_lol:(var havørn i det området jeg vokste opp)

Glemte å si at jeg under reisen også fikk en kriblende, varm følelse i kroppen. Er dette vanlig? Eller er det som i drømme at en opplever helt forskjellig fra gang til gang?
GjenopprettetMedlem
Noen tips om hvor jeg kan finne informasjon om kraftdyr?
W3C [Linkcheck]
Hei.

Her er en adresse du kan gå til.

http://www.geocities.com/RainForest/4076/index1.html
GjenopprettetMedlem
Litt mer om Totemdyr:
http://rap.midco.net/spiritualstew/animals.html

Har man lyst å bære sitt totemdyr som et smykke; så er denne siden verdt en titt:
http://www.animaltotem.com/

Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
Hej katten  :icon_biggrin:

Først vil jeg gerne byde dig velkommen til dette forum.
Du kan kun være helt sikker på at det er dit kraftdyr, når du har set det i 4 forskellige positioner...   :wub:
De andre dyr er dine hjælpere...

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk til Otorongo og Lille Ulv for de flotte linkene, mye interessant å lese her :D
Kjempekos at du ønsker meg velkommen Shamanen, føles veldig bra å komme inn hit med så bra respons. Var så ivrig at jeg ikke tenkte på å presentere meg :biggrin: Takk for tipset om kraftdyr og hjelpere ;D

Ser også at innlegget er flyttet, var usikker på hvor jeg skulle legge dette.
Anonymous
Hei katten :D
Jeg tror jeg var veldig snar med å uttale meg. Jeg er ikke sikker på nå om du møtte ørnen bevisst, eller om ørnen kom til deg.
Det jeg tror er ikke nødvendigvis riktig. Det er som shamanen sier å se det i forskjellige posisjoner. Jeg tror også kraftdyret kan komme til deg, foreks i drømmer, på reiser. Jeg har et kraftdyr som jeg hentet på en trommereise, og et annet som kom til meg uten videre. Dette finner du helt sikkert ut etterhvert.
Jeg har ikke så mye erfaring i sjamanismen,  men har og kjent den kriblingen når jeg hører tromme. Er helt fabelaktig.
Anonymous
"elvira":

Hvad er det for noget med 4 positioner? :question:

Det är en teknik för sjamanen att veta hvem som är ett kraftdy. Det är Harner som skriver om i sin bok Way of the Shaman. Personligen använder jag aldrig den metoden då jag finner kraftdyr till folk. Varför vet jag inte...  :whatthef:

Det finns även andra sätt att känna igen ett kraftdyr om man letar efter ett:
* Det kan visa sig enormt stort, en fugl på 10 meter f eks.
* Det kan visa sina krafter genom att göra ngt det djuret ikke kan "i verkligheten" = samma fugl borrar ned sig i jorden.
* Man kan också känna igen kraftdyr på avvikande utseende, vis de har speciella "magiska" drag - som t ex en kritvit, sølvlysande elefant t ex.
* Träffar man selv sitt kraftdyr kan det vara så att dyret spiser dig opp en en enda munsbit.

Ofta vet sjamanen att det djur han jaktar på är ett kraftdyr, men om inte, kan dessa tips vara bra att huske.

Det finnes sikkert mange fler måter å telle ett kraftdyr från en "vanlig" hjelpeånd -- vad har dere för trix??

Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
Hej elvira  :icon_biggrin:

Så har du også set dit kraft dyr i mindst 4 positioner... hvis du hænger ud med det?  :wub:

Jeg bruger den teknik når det gælder om at finde sit eget kraftdyr, - ikke andres kraftdyr, de viser sig / kommer på en anden måde til en  :w00t:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ulven er mitt kraftdyr - har møtt på den flere ganger på reise. Forrige sommer hadde jeg 1-2 uker hvor jeg følte at den var rundt meg hele tiden, kunne halvveis se den i vanlig dagligsituasjoner. En av dagene satt jeg på et av favorittstedene et stykke inne i skogen. Da kjente jeg at det var en hel gjeng/stamme rundt meg. De var der to dagers tid etter dette, sprang rundt og var helt ville. Kjente nærvære deres veldig godt. Hvorfor var der så mange?

Lille Ulv
Sensis [Crawler]
Ulven er flokkdyr og viser omsorg for sine. Men en av dem er Sjefen.

AG
GjenopprettetMedlem
Hei Ailo

Løse tanker om dette fra meg.

En i flokken er også Omegaen.
Har lurt på hva som er å lære av denne strukturen. Tror jeg skjønner noe av hensikten med sjefen, den som ivaretar visdommen, erfaringene, arven, som holder flokken samlet innenfor de rammene den trenger. Dette skaper trygghet. Viktig at han styrer med en kjærlig hånd, hvis ikke finnes inget ekte samhold. Han har alltid en Beta ved sin side som sikkert gjør like mye av jobben.

Omegaen, nederst på stigen, syndebukken, hakkekyllingen. Den som så gjerne vil bli akseptert at den finner seg i hva som helst, eller er den noe mer?

Har lurt så på hvorfor det må være slik, det kan jo se brutalt ut. Tror egentlig ulven lettere finner en harmonisk balanse i dette fordi de har forståelse og aksept for opplegget. Verre med menneskeflokken kanskje. Vi projiserer vår egen dritt over på andre, driver kompliserte, desperate spill for å unngå selv å ta eget ansvar, slikker de som er over oss i systemet slik at vi kan ta del i godene fra dem. En sjef som ikke ser dette er ingen virkelig sjef. Tror at veldig mange menneskealfaer ikke egentlig skjønner hvilket ansvar de har og at resten av flokken blir temmelig rotløse i fravær av det. Konsekvensene er mange. I gruppesammenheng, slik som på en arbeidsplass kan man virkelig se det hele foregå. Hvis en Omega blir borte eller klarer å komme ut av rollen blir flokken vill til den finner en ny. Kanskje Omegaens rolle egentlig er basert på styrke, den som takler å bære det største mørket, den som er tålmodig og overbærende, den som skaper ny innsikt, en nødvendig brikke for å skape balanse.

Lille Ulv