Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde lyst å dele litt med dere, og jeg skal fortelle her om hvordan jeg stresser ned, og renser kropp og sjel.. Jeg vet at flere her inne vil kjenne seg igjen, men denne går til to som lurer. Fønix og Silva. Fargereiser, eller reise på en vei eller stråle av farger. Blir like sprøtt om hvordan man forklarer det. Deler denne med Sonen, bare sånn for å se hvilken reaksjoner jeg vil få...  -Jeg har ikke lært noe av alt jeg kan her i "vår verden" fra andre enn meg selv, med hjelp fra mine "følgesvenner". De du ikke ser, men føler. De som ser alt, men ikke ser eller sier noe før du trenger dem.

Innledning:

Min farge, Blå, er min farge i alt. Den brukes til selvhealing, fjernhealing, og til reiser. Den fargen fanget meg en gang for lenge siden i en drøm. På den tiden var mine drømmer farveløse og kjedelige. Jeg hadde ikke noen kontroll over innholdet i dem, og var ikke i stand til å ta styring i noe. Det var i en slik drøm, der alt var fargeløst og kjedelig, fargen plutselig dukket opp. Som i en eksplosjon. Etter det har de vært der. Sier De om Blåfargen, for den går i alle nyanser av blått. Levende. Pulserende.

Reising, rensing:

Jeg reiser så ofte har mulighet til det. Av og til blir jeg dratt inn i en reise, men vet da at det er fordi det er noe som er viktig at jeg får vite. Fargen min dukker gjerne opp når forholdene ligger til rette til det. Fargene pleier gjerne å dukke opp når jeg hviler. Enten inne eller ute. De spør meg om vi skal ta en reise. Lissom kilende.. Blafrende.. lekende. Jeg kan avverge en reise med å si nei til den. Fargen er så levende inni meg, at jeg føler dens puls. Jeg illustrerer en reise for dere:

Jeg har en stressende dag på arbeid. Alt går på tverre, og folkene rundt meg er sure. Jeg blir tappet for energi av dem. Kjenner at jeg blir tom inni meg. Kjenner at jeg lar meg irritere av dem. Det liker jeg ikke. Når jeg kommer hjem, så skulle jeg normalt ha satt i gang å lage meg en god middag, men det blir latt være. Jeg er for tappet. Jeg legger meg ned på sofaen, og vet at det bare er en ting som hjelper nå.

Det starter med at jeg danner meg en liten prikk midt i panna. Det er lissom der alt starter. Forestill deg at du ligger heeeelt i ro på ryggen. jeg feks. må ha kroppen slik at alt er symetrisk, altså slik at armer og bein ligger likt, og at jeg ikke ligger med en fot på en pute eller lignende. Det blir helt feil, og jeg klarer ikke slappe a eller konse meg. Altså ligger jeg der da. På ryggen. Lar kroppen slappe av. Så tar prossesen til med at jeg lager den der prikken i panna. Forestill deg en pitteliten prikk der. Midt i panna altså. Den er så liten som en spiss på en nål. Så lar du den bli så stor at du klarer å se den for deg. Prikken altså. Da er den vel så stor som et.. -knappenålshode med farve på? Uansett Du klarer å viualisere den frem slik at du klarer å se farven på prikken. Min er Blå. Din er kanskje en annen. Jeg har da stresset helt ned i denne fasen. Jeg er rolig nå, for jeg vet at det kommer til å renses. Dette gjør jeg ved at jeg lar prikken danne en stråle, og den går inn i meg. Midt i senter av meg. Altså lar jeg strålen fylle meg i det innerste. Inni beinmargen. Når hele meg har strålen overalt, i fingrene, beina, tærne, armene... -Men, husk at strålen er så tynn som en sytråd, eller tynnere. Det er nå jeg tar til med å rense meg. Ta vekk stress, evt verk, dårlig humør, etc. Dette gjøres ved at jeg lar strålen begynne å vokse. Bli tykk, så at den går helt ut til skinnet, og når den er der, så lar jeg strålen "dra" seg oppover mot panna igjen. Først tærne på ene foten, så den andre foten. så når jeg har trukket strålen opp til... jah... dere skjønner? Så lar jeg strålen rense der også. Deretter tar jeg for meg alt inni meg, slik som nyrer, mave, etc. Lar alt få en behandling av lyset mitt. Så trekker jeg strålen opp til skuldrene, og lar alt fra fingre og ledd trekkes opp til resten. Da er jeg kommet til at hele meg er fylt opp av farven min. Nå trekker jeg alt opp, og komprimerer den til den lille prikken jeg har i panna. Den prikken inneholder da alt av tanker, stress, og verk. Alt som gjør at jeg ikke kan slappe skikkelig av, og alt som gjør at jeg ikke kan puste fritt. Det er nå vi kommer til at jeg lager en stråle fra meg. Denne stråler lar jeg reise fra meg. Laaaaangt fra meg. Jeg lar strålen reise til en plass som jeg har funnet. Skal ikke stikke under at det er på havet. På en plass det er veeeeldig dypt. Forestille deg at du ligger der du ligger. Du skyter strålen lengt i lufta, før du lar den sving mot din plass. Der lar du strålen skyte inn alt du har samlet fra kropp og sinn. Der lar du det ligge. Du trekker strålen tilbake til der den kom fra. Fra pannen din. Til prikken. Nå kan enten la prikken forsvinne, og bare våkne. Eller du kan ta en reise med samme stråle....  -Bare det at den tar en annen form...

Nå har vi sikkert kommet til der en eller anne spør; Hvilken form? Akkurat som det ikke var irriterrende nok at det sto på siste side i Donald Duck & Co: Fortsetettelse i neste episode? Aaaaaaarg!!!!!
Anonymous
Takk for det  :icon_biggrin: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
:w00t: Endelig....endelig...hihi....fikk jeg forklaring på dette.... :w00t:

Tuuusen takk  :wub: Dette må jo definitivt prøves.... :w00t:

Skåååååål forresten..... :beer:  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takk for gode råd :respect: