Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
For noen uker siden så hadde jeg en periode hvor hver gang jeg lukket øynene så så jeg ansikter som skiftet kanskje hvert sekund. Jeg så negere, gule, hvite, gamle, unge, stygge og pene mennesker. Ingen av dem har jeg sett, før tror jeg  :icon_rolleyes:.
Noen som har noen aning om hva dette kan være ?
GjenopprettetMedlem
Som regel kom folkeslagene på rad... Tror også at når je for eksempel tenkte på asiatere så var det de som dukket opp...
AdsBot [Google]
Det er ikke godt å si, men noe har de nok å fortelle deg. Jeg tror at dette er et det samme som skjer når en reiser i en trommereise. Du får beskjeder via syn/følelse/hørsel, og den aller beste tolkeren er deg selv. At en får syn uten å være på reise, tror jeg handler om at i perioder er vi ekstra mottakelig og trenger ikke være i trommemodus.

En digresjon ang. å se ansikter: En interessant øvelse som jeg har gjort noen ganger er å bruke et speil (eller du kan bruke en annen person). Demp lyset (bruk stearinlys), sett deg tett foran speilet og fokuser blikket midt i pannen (eller på et av øynene dine). I denne øvelsen har jeg oppnådd kontakt med flere personer, og noen har hatt beskjeder til meg. Øvelsen kan være skremmende for ansiktene er ikke alltid like "pene". Jeg tror de kan være mennesker fra tidligere liv, men det er ikke det viktige egentlig.
GjenopprettetMedlem
En bekjent av meg forteller at hun opplever det samme som deg, spesielt i meditasjoner. Hun kaller det for at ånder eller de fra "andre" sia er og ser på henne. Du har kanskje en form for klarsyn som er under utvikling, tror jeg.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det var slik jeg startet... :)

Jeg kunne lukke øynene når jeg skule hvile meg, å en dag dukket det plutselig mange ansikter opp. Mange kvinnlige, noen mannlige, en løve....å skapninger stygge som fy....disse gjorde det en stund at jeg ble litt engstelig. Men det gikk fort over. Etter dette kunne jeg knapt lukke øynene før de poppet frem, mange, svevende i skyggene, som bare viste meg diffuse konturer, men allikevel nok til å forstå at de faktisk eksisterer der.

Hvem de er aner jeg ikke, men en følelse sier vel at dette er *mine*....De som skal lede meg på min vei. Forfedre, hjelpere, veiledere, kraftdyr, å kanskje til og med frykten.

Å Liljee......

Øvelsen kan være skremmende for ansiktene er ikke alltid like "pene". Jeg tror de kan være mennesker fra tidligere liv, men det er ikke det viktige egentlig.

Dette har jeg oppdaget, å det var *mildt* sagt skremmende.
Jeg øvde heller ikke. Dette var bare noe som plutselig kom. Noen ganger er det som om et menneske *drar* meg til seg. Da skjer følgende. Jeg titter på personen slik jeg gjør under helt vanlige samtaler. Plutselig forandrer rommet seg. Rommet blir tåkete, bortsett fra denne personen. Jeg merker at mine øyne forandrer seg, de begynner å fokusere voldsomt. I førsten ble jeg skremt, men etterhvert turte jeg å prøve.

Første gangen jeg opplevde et ansikt forandre seg, var også skremmende.
Dette var en person som satt og mediterte. Rett ovenfor meg. Jeg skulle også meditere, men så skjedde da dette.....tåken kom, øynene mine fokuserte voldsomt på denne personen som satt med lukkede øyne. Alt annet forsvant rundt. Plutselig forandret denne ansiktsform, til en gammel mann. I neste sekund stirret denne *andre* personen på meg, intenst. Jeg skvatt så ille, at jeg mistet fokusen helt.

En annen gang opplevde jeg å se et *mildere* ansikt. En gammel vis mann. Det var ikke fullt så skremmende.

Men....hvorfor opplever jeg dette?...Hva er det meningen jeg skal gjøre med dette?
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Det er dem som alltid har vært hos deg,av og til får man glimt av dem.de er mange.
Opplevde slik for noen år siden,rett før innsovning,det var fantastisk,psykedelisk uten annet psykedelia enn trøtthet.
Det er de samme ansiktene som har ført oss hit til sjamansonen,Kanskje Ailo vet ennu mer??? :wub: :respect:

Keep on scrying!
Anonymous
Dette opplever jeg også, lukker øynene, så dukker de opp. Alle folkeslag, senest i går så jeg ei negerdame, kledd i lilla kjole og et lilla hodeklede. De kommer bare i forte glimt, og så klart at jeg skvetter til.
Spurte en person om hva dette kunne bety, og forklaringen var at det er som å surfe på nettet. Man "kobler" seg på og kan treffe på andre i forbifarten. Det er greit at noen kan være hjelpere, og at det kan være glimt av tidligere liv. Men mange er fra nåtid. Ja, en gang befant jeg meg plutselig i en alpinbakke, der ei mørk dame (så italiensk, spansk ut)i moderne skidrakt kom i mot meg. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor jeg så henne, og synet varte bare i et kort øyeblikk.
GjenopprettetMedlem
Jeg mener det må være den dimensjonen i åndeverden,der den kollektive underbevissthet krysses,møtes,kanskje ikke de dødes land,men de levendes åndelige dimensjon. :wub:
GjenopprettetMedlem
:lol:..I det siste har jeg begynt å se folk i tunnelen å jeg. Det føles som vi går på rekke og rad, på vei inn i det ukjente. Like søkende, like spente og like forundelige¨.

Ellers ser nok også jeg *dagns folk*....som Føniks sier. Hr stusset litt på det jeg å.
Og alltid dyr, i alle slag snart. Senest i dag, en padde eller frosk. Hva nå det måtte bety!
AdsBot [Google]
"Silva":

Og alltid dyr, i alle slag snart. Senest i dag, en padde eller frosk. Hva nå det måtte bety!

Jeg har lagt merke til at du er dyrenes venn, min venn. Så det er da ingen overraskelse :wub:
Ellers vet jeg at frosker kan stå for oppvåknede kreativitet, så i ditt tilfelle må det jo bare ta helt av :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Liljee":

"Silva":

Jeg har lagt merke til at du er dyrenes venn, min venn. Så det er da ingen overraskelse :wub:
Ellers vet jeg at frosker kan stå for oppvåknede kreativitet, så i ditt tilfelle må det jo bare ta helt av :biggrin:

Åhh! Takk...Litt kreativitet skader ikke for tiden, så håper det tar av ja....Hihi.. :innocent2:

Ja, fra jeg var pytteliten, så har dyr alltid vært min største oppmerkosmhetstyv, hehe. I voksen alder fikk de konkurranse fra barn.
Nååååååde de som plaga dyr i min nærhet, de fikk en illsint krabat etter seg. Å det gjelder i dag også.

Dyr, er for meg hellig. De er som en forbindelse til en verden som er ekte. Der det ikke finns hverken hat, grådighet, lureri eller falskhet. Ingenting får mitt hjerte til å smelte som smør, enn ved å se fri dyr, i vill natur. Hengiven hund eller katt i lek....bortsett fra barn...som også er ekte.
GjenopprettetMedlem
Flott at dette spørsmålet kom opp for jeg havnet på dette forumet nettopp pga disse synene  :D
Har ikke sett de så ofte på lenge nå, men plutselig nå på søndag da jeg skulle legge meg, så dukket de opp igjen.
Det som var annerledes denne gangen var at de var mye nærmere enn tidligere, nesten som i real size, rett foran meg og jeg så t.o.m "aliens"  :o
En annen ting som ble nokså problematisk var at, selv om det var mørkt i rommet og jeg hadde øynene lukket så ble det flombelyst(!) og med en del farger som blandet seg inn med bildene. Var så merkelig at jeg ble litt urolig og åpnet øynene for å slippe litt unna. Da ble rommet fylt av fargene og figurer som var litt uformelige og i tilllegg så jeg energien som bølget i hele rommet mellom meg og taket! Det var enda skumlere så jeg knep igjen øynene og lå nå der å så på disse menneskene og fargene til jeg ble så utslitt at jeg sovnet  ::)

"Stridshjelp":

En bekjent av meg forteller at hun opplever det samme som deg, spesielt i meditasjoner. Hun kaller det for at ånder eller de fra "andre" sia er og ser på henne. Du har kanskje en form for klarsyn som er under utvikling, tror jeg.

Mvh Stridshjelp

Lurer på om det kan være noe i dette? Jeg har opplevd et par ganger tidligere, men også i går kveld å få et "klarsyn" som jeg selvfølgelig prøver å bortforklare, men jeg opplevde det sterkt nok til at jeg kommer til å prøve være mer våken fremover for å se hva som skjer  :shyone:
GjenopprettetMedlem
Høres ganske så fantastisk ut, Masi...

Jeg tror også det er besøk fra en annen dimensjon .Lysvesener .
Fint at du har bestemt deg for å være mer våken neste gang det skjer.

Det blir kanskje lettere for deg å  forstå/ finne ut av det som skjer , hvis du først aksepterer at det faktisk  skjer  :o
(litt lang setning )

ganske så sikkert klarsyn under utvikling  ;)

lykke til neste gang de besøker deg
- se på det som en spesiell gave  :innocent2:
Anonymous
"Masi":

En annen ting som ble nokså problematisk var at, selv om det var mørkt i rommet og jeg hadde øynene lukket så ble det flombelyst(!) og med en del farger som blandet seg inn med bildene. Var så merkelig at jeg ble litt urolig og åpnet øynene for å slippe litt unna. Da ble rommet fylt av fargene og figurer som var litt uformelige og i tilllegg så jeg energien som bølget i hele rommet mellom meg og taket!

Dette er en grunn til at jeg alltid sover med lyset på  :redface:
Det er kanskje ikke så festlig å ligge der i mørket og se disse energiene som du gjør, men det er ingen fare forbundet med det. Du er sensitiv og ser den andre siden. sannsynligvis er det dine hjelpere/lysvesener som svinser rundt i rommet.  :biggrin:
Hvis du fokuserer på din hånd i mørket, vil du muligens se at det stråler av en fargeenergi på deg også.