Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jag gjorde en trumresa för några år sedan. Jag var jätterädd då jag närmade mig ingången till en tunnel och min hjälpare tog mig i handen och sa att jag inte skulle vara rädd. Vi gick in i en tunneln tillsammans. Det var någonstans i norra Sverige. När vi närmade oss andra sidan tunneln mötte jag en orm. Ormen sa till mig: "Berätta för världen att ormen är god."

Resan tog slut.

Vad betydde detta? Är ormen mitt följedjur? Vad ville han att jag skulle berätta? Ville han att jag skulle avslöja lögnen om Adam och Eva

Undrar jag?
Anonymous
Hei og velkommen til deg.  :)
Jeg kan nok ikke hjelpe deg med tolkningen, så da satser jeg på at andre kan svare deg på det.
Så derfor dytter jeg denne opp.
Anonymous
Hej och välkommen hit, du svensktalande Beiveneida!
Det finns en avdelning längst ner i index, som heter Generellt, där man man kan presentera sig (i avdelningen som heter så) om du inte redan har gjort det.

Man tolkar ju bäst själv, både resor och drömmar och ibland är det mycket enklare än man tror.
"Berätta för världen att ormen är god."
Ja men gör det då!  :biggrin:

Någon har sagt... kommer inte ihåg vem... att man kan vara säker på att djuret man möter i undervärlden, är ens kraftdjur om det visar sig ur olika vinklar... 4 gånger. Det har stämt flera gånger för mig, men, inget säger att det måste vara så. Gör fler resor och se vad som kommer. Möter du ormen igen; fråga om det är ditt kraftdjur, så får du antagligen svar.  ;D
Sensis [Crawler]
"beiveneida":

Jag gjorde en trumresa för några år sedan. J

Den kom til deg da. Det var da den viste seg for deg. Den ville du skulle fortelle folk, inkludert deg, at ormen er god.

Er du blitt venner med den? Har du fortalt andre enn oss om dette?

Besøker du den, danser du med den? Kjenner fortsatt at du at den er god?

ailo
GjenopprettetMedlem
Jag tycker om ormar, tycker att det är ett vackert djur.  :) Jag har funderingar kring om det kan handla om att avslöja religiösa föreställningar om att ormen är ond. :icon_neutral: :icon_confused: Adam och Eva i paradiset och Evas påstådda syndaskuld orsakad av ormen. Jag har själv erfarenhet av en religiös sekt som förtryckte kvinnan, men är fri från den sedan 15 år tillbaka. Jag gör små försök att avslöja det religiösa bedrägeriet på en hemsida på internet ... kan vara ett sätt tror jag ... att tala om att ormen är god ...

/Beiveneida
Sensis [Crawler]
Fortsett å fortell at ormen er god. Ikke noe annet. Du trenger ikke avsløre noe som helst, det må enhver gjøre for seg selv når tiden er inne, slik den var  for deg den gangen.  Det er best når kjærligheten snakker. Den største kjærligheten er til for å gis bort.

ailo
GjenopprettetMedlem
Nu gav du mig något att tänka på!  :idea: Det känns ibland som att man stångar sig blodig, :exclaim: som vi säger i Sverige. Naturligtvis är det så att var och en måste avslöja för sig själv vad man inte mår bra av. Jag tar ofta på mig för mycket ansvar har jag märkt ... hmm. Dina ord tål att tänkas på ... Egentligen vill jag ägna mig åt det som jag mår bra av själv ... kanske dags för det ...

Ha det!

/Beiveneida
Anonymous
Jo. Ormen är bra på att växa (om den ges tillräckligt utrymme), skala av det gamla skinnet och LÅTA DET LIGGA (bra lärdom, gå int och bär på gammal skit, låt det falla till backen för att bli näring till de nya frön man vill ska gro) för att ringla iväg, hel och ny igen.
GjenopprettetMedlem
Ormen er tida me rir på
Og tida er god
for ryttaren
som kjenner
sin herre
i djupet.

:respect:
:wub: