Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
vet ikke helt om dette passer her, men jeg tenkte det kunne gjøre det.
Det er greit å se seg tilbake av og til for å se hvilke forandringer en har vært igjennom. Da blir det tydelig å se de små og størrre kvantesprang bevisstheten har vært igjennom.
Da jeg begynte å orientere meg i det alternative mijøet var det bl.a en ting som jeg ikke forsto den gang: tanken om at universet, eksistensen er helt nøytral og ikke skiller mellom godt og ondt, og heller ikke forstår ordene ikke og nei.
Dette likte jeg dårlig, jeg ville at universet skulle være verdiorientert, dvs slik MINE verdier var. hehe.

Jeg ville at universet skulle fortså mine følelser og oppfylle mine ønsker utifra det. hahaha!...
Om det skyldes speilnevronene eller noe annet, men nye tanker modnes i en et eller annet sted, og en dag har den nye forståelsen blitt min også.
I dag kjenner jeg glede og lettelse ved tanken på et nøytralt univers, som gir blanke i mine og dine verdier, men som kun responderer på det jeg gir ut direkte, med ord eller handling. Det slo meg igår som et skikkelig sprang i bevissthet, selv om jeg ikke aner på vilket tidspunkt dette spranget skjedde. Men i går ble jeg iallfall klar over det.
Den andre tingen som kom til meg igår, var humorens og latterens verdi som en del av dette. De siste årene har vært svært tunge for meg, og latteren har sittet langt inne. laangt inne. I går satt jeg og lo så tårene spratt over all den herlige utfoldelsen her på sonen. Jeg har ledd mye på sonen før også, men noe var annerledes nå. Latteren og gleden var mer inderlig, jeg kjente den i magen, jeg var mer nærværende og fysisk tilstede i latteren. Mer levende. Ja dere vet!
Dette med å kunne le av alt, slippe stengsler og verdinormer, følte jeg løftet meg opp på et annet plan og inn i en ny kjærlighetsbevissthet. Til livet, til helheten, til meg selv som en del av den. Noe åpnet seg, og himmelen ble mitt tak, for å si det sånn.
Hva jeg egentlig vil med dette , er å rette en takk til alle dere på sonen, i sirkelen her, for at jeg har fått oppleve denne åpningen, denne healingen.

Det er ikke så lenge siden jeg ba om hjelp og følte meg uten håp. Her har jeg fått aksept, kjærlighet, og ikke minst masse gøy. Jeg føler rett og slett at jeg har ledd bort håpløsheten, tåka og gruffet! Som om hele himmelen lo! Til meg, med meg og av alt.
Åhh gud det var deilig å bare la all denne høytideligheten fare!!!!!
Alvor og lek. Det er en tid for alt. Men dette vil jeg ta med meg videre, for det var så mye mer enn bare en god latter. Det var en hjerteåpner, en tankeåpner, en døråpner. Et skifte av bevissthet.
Jeg er glad , jeg er takknemlig , og jeg er stolt av meg selv.!
Hjertelig takk til dere sonevenner!!

Anonymous
Så godt å høre, Perle!
Og jeg er helt enig med deg. Denne sjamansonen har virkelig gitt mer enn jeg i utgangspunktet våget å tro. Tanken streifet meg ikke en gang da jeg gikk inn her.
Healing...javisst er det det.
Takk til deg Perle og til alle andre flotte sjeler her inne!

GjenopprettetMedlem
Henger meg på her jeg å....å sier:
Takk alle sonevenner.....for alt hva dere og sonen er!.....

Anonymous
Så härligt att läsa dina ord Perle!
Och jag håller med... om sonen och folket här

Anonymous
hehe, huff jeg ble ganske rørt over dette innlegget. Sitter med tårer i øynene nå, snufs. Jeg syntes det var så herlig å lese innlegget ditt perle. Og jeg kan skrive under på, at latter er jammen meg god medisin. Det er frigjørende og løser opp en del grums. Ja, man får trimmet magemusklene også i samme slengen. Da behøver man ikke å gå på treningsstudio og komme ut derifra, seende ut som en annen tomat i fjeset av anstrengelse.
Jeg har moret meg over dine kommentarer mang en gang du perle. :biggrin:
Selv takk til deg :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Herlig å lese dette Perle :wub:
og du har all grunn til å være stolt av deg selv :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem

Ble glad jeg også, det strømmer jo kjærlighet her.
GjenopprettetMedlem
Dette føles som en god gjeng - med perler og ALT
Anonymous
Det gjør inderlig godt å lese deres svar her.

Thank you thank you!

Dokker e en herlig gjeng, herrejemini!
torstein, kor e du? din varme crazyhumor har vært en spesiell døråpner for mæ, speilnevronan har formelig snudd sæ rundt sin egen akse i ren fryd! kom å skål me mæ, du artige healer.

GjenopprettetMedlem
Det høyrest godt ut,det spranget du Perle har gjort med din bevissthet,slik at du kan le så godt som no.

Å le,er et flott sunnhetstegn.
Når ein har hatt det tøfft ei tid,og så merker den første gode latteren eruptere,blir ein nesten litt forundra og rørt....
Når eg ikkje greier stoppe,er eg meir i tvil.
Som forrige veke,når eg såg "Den misunnelege frisøren",med Bjørn Sundkvist.Det var "snål" humor.
GjenopprettetMedlem
Bevissthetens kvantesprang - fantastisk tittel.
Nå føler jeg en spesiell lettelsens glede over at diskusjonene og deltakelsen dereier inn på andre tema enn de siste dagers invasjon fra "uinteresserte". Know what I mean
Kyss og klem
(kjenner jeg dere?)
GjenopprettetMedlem
Da er du jo en ordentlig perle.
Nutch/CVS [Bot]
Takk for ditt innlegg Perle!
Det minner meg om noe som skjedde for fire uker siden:
Jeg var på ajahuascaritual og under ajahuascas virkning kunne jeg se livspanoramaet mitt i sin helhet, med "godt" og "ondt" samtidig og alle enkelte biter passet inn den helheten, alt var greit.
Og noe var som på et høyere nivå: latteren! Denne latteren du ser på mitt avatar (det var klovnlæreren min som tok bildet).
Og det som forblir er ren takknemlighet.
Takk til dere alle, tall til livet, takk til det høyeste.
Takk
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Jeg må også få si at det var vakkert rørende å lese innlegget ditt, Perle.
Jeg setter også pris på å være en del av sonen, selv om jeg ikke har så mye tid
- så må jeg liksom kikke innom , og lese noen innlegg. Jeg blir varm om hjertet når jeg ser hvordan dere
her inne tar vare på hverandre og oppmuntrer hverandre .
Og ikke minst ; humoren !!
Har hatt noen gode øyeblikk, hvor jeg må le høyt , og det føles befriende.
takk alle sammen for at jeg kan være en del av dette med dere
Varm hilsen fra Malaika

Anonymous
sitat Gåååja:
"Og noe var som på et høyere nivå: latteren!
Og det som forblir er ren takknemlighet."
Takk Gåååja!
Gåååja, gåååja, gåååja
ja gåååja ja gåååja
ja ja ja gåååjaaaa
JA!