Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Seneste fullmåne, gjorde jeg denna reise på spørsmålet; Hur kan man bote utbrendthet?
Den eneste forberedelsen jeg gjorde denne gangen, var att jag lyttede på Adjagas en stund og slappet av.
Jeg reiset för förste gangen, med Ailos tromme-CD...  :respect:

Vi sto lenge vid inngangen till den undre verden – mine nåværende  5 kraftdyr och jeg. Skulle alle med? Nei vi var enige med att var nok med 3. Mitt stasjonære för tryggheten, ett för redselen och ett för kärlekens skull.

Vi dukket oss ned och falt gjennom tunnelen nedover, nedover. Vi kom till en grotte och vi så oss rundt en stund. Visst må vi komme lengre än så her? Vi såg ett skimmer i en vegg och kastade oss igjennom. Steinväggen var just där, bara ett tynnt membran. Vi kom i ett underjordiskt universet, där en massa folk, kraftdyr och saker flöy omkring. Vi kjende tydeligvis noen (?). Vi dannede sirkel en stund – alle folken och kraftdyren. Jeg skimtede en tier.

En bit bort fantes en port av indiskt type. Små mönster i flera uklare farger, men klarblått lyste. I porten stod elefantguden. Jeg funderte en stund och spurde om utbrendthet, men fikk inget svar. Vi funderte tillsammen – kraftdyren og jeg - og när vi såg på porten igjen, var elefantguden burte. Vi ventede men inget hendte. Så gick vi frem till porten och opdagede att det fanns en smal gång med en trappe som gick oppover. Vi fulgte trappen og den vindlade sig runt, runt, opp i en smal gång – oppover og oppover.

Vi kom opp på ett tak och såg natthimmelen med en stor fullmåne. Vi ventede igjen – skulle noen komme? Ventede og ventede. Jeg vendte meg mot månen och ropte hallo, hallo, kan noen hjelpe meg? Og kraftdyren hjelpte till, med sine stemmer.
Min guide fremtredde og jeg spurte min frage; Hur kan man som bote utbrendthet? Han viste med sina hender i sirkler och jeg forstod: se HELHETEN. Han gjorde en pyramid med henderne sine och ordet PRIORITERING kom. Över huvudtaget var det viktigt att SE.
SE HELHETEN ~ PRIORITERA ~ SE
Jeg tenkte att det var då inte lätt att få ut noenting om helbredelse, fra det...?

Elefantguden med klart lysende blå mönsterdetaljer, kom och sto ved siden av min guide och jag spurte om denne hade noe att tillegge. Det är inget sjeletap… det är ett intrång (inntrengning?) sa han....
Jeg gjentok spörremålet flere ganger för att vara sikker på svaret.
Det er inget sjeletap - det er ett intrång.

Just da var det dags för tillbakereise og vi skyndede tillbake.

Jeg sökte på nettet og oppdagede att det akkurat finns en elefantgud i indisk mytologi, som heter Ganesha. Han er en helsegud!  :)

Noen refleksjoner av dere?
GjenopprettetMedlem
Fantastisk resa!

Och fantastiska, självklara svar.
Se helheten. Eller hur. I varje situation som kräver ett val. Försök se helheten.

Vad är bäst för helheten, cirkelen.
För helheten är det bra om varje del av den mår bra.
Det är bra om du, jag mår bra.
Och jag har ansvar för mig, jag får prioritera så att den delen som är jag mår bra. Att jag klarar av det jag ska göra.

Jag har alltså rätt att prioritera till min egen fördel, det är inte alla gånger som det är ego att göra det. En får SE på konsekvenserna och handla därefter. Det kanske inte är rätt att ställa upp alla gånger.

Det är inte sjeletap- det är intrång.
En har inte förlorat en del av själen. Den finns kvar.
Jag ser det som att en låter människor, jobb, familj, ta mer energi av mig än vad jag orkar med.
Jag tillåter ett intrång.
Kanske pga stark ansvarskänsla, medkänsla och vilja att ge.
Intrånget sker på energisidan, inte på själsidan.

Grattis till en fin resa!

Anonymous
Ja Gunilla, jag tänkt efteråt när jag analyserade - att se helheten och prioritera, är absolut något som individen själv kan och måste göra. Så individens ansvar, syntes helt tydligt i svaret. Min fråga var generell om hur botaren/healern skulle göra, men kanske inte är så mycket för en healer att göra i ett sånt fall? Kanske det bara är individen själv, som kan bota sig själv... Att det inte är själsbitsförlust/sjeletap, som jag har trott, känns ju bra.

En annan person som reste på samma fråga fick ett svar som involverade granris (tvätta bort med granris)

Vad associerar du till gran och granris, Gunilla?
Anonymous
Takk for at du delte denne reisen, Lie.
Synes det var flott og lese dette og så får man jo
en del gode ideer om diverse ting ved å lese om andres reiser.
Det er selvfølgelig ikke bestandig at man kan sammenligne,
eller at ting betyr det samme for alle, men noe kan jo tolkes
likt.

Veldig bra! :eusa_clap:
Anonymous
takk for at du deler denne reisen.  Du sier her en plass under reisen at klarblått lyste? Har du noen formening om hvorfor? Hva det kan si deg?
Anonymous
Jeg tenkte på halschakrat ... som är blått och bl.a. har med kommunikation att göra.
Hittar i mina noteringer:
Halschakrat är centrum för vår evne att lytte og uttrycka oss. Detta center påverkar vår kommunikation, både fysiskt, sexuellt, følelsesmessig, verbalt och andligt. Vi balanserar vårt halschakra genom att väcka vår vilje- och skaparkraft, samt genom att förstå årsak och virkning, att vi är ansvariga för våra handlingar och dess konsekvenser. Det är halschakrat som avgör om fölelsen eller förnuften skall komma till uttryck.

God kontakt med halschakrat gör att vi kan kommunicera med andra människor, bli förstådda, samt förstå. Vi är kreativa och behöver aldrig uppleva vardagen som kjedelig. Ett hemmet halschakra kan motarbeide vår kommunikationsformåge. Vi blir inte förstådda och kan inte förstå hvorfor. Detta kan leda till att man inte vill kommunicera alls, eller babblar på utan innhold.

Den som fått blockeringar i detta chakra har svårt för att ta egna beslutninger og overlater därför detta åt andra.
Sykdomer som kan uppstå p.g.a. halschakrats ubalanse är halsvondt, tannkjöttsproblemer, nakkespärr, halsinfektioner, hodeverk och problem med ämnesomsättningen/stoffskifte.

En person med kunnskap om hinduisk mytologi har fortalt meg att hinduerna har den blå farge som sin helige farg och at den symboliserer styrke, kraft, evne att håndtere svåra situasjoner og åndelighet. Ettersom dette blå i reisen, hörte sammen med elefantguden... kanskje det er ett tegn for egen kraft?

Veit ikke enda... bruker dere som "bollplank" som vi sier i Sverige ...
Anonymous
Ok, ja tenkte siden det lyste imot deg, så kunne det ha noe å si  :icon_biggrin:
Anonymous
"Lie":

Jeg sökte på nettet og oppdagede att det akkurat finns en elefantgud i indisk mytologi, som heter Ganesha. Han er en helsegud!  :)

Ganesh blir også kalt The remover of obstacles. Kan lese litt om han her: http://en.wikipedia.org/wiki/Ganesha
GjenopprettetMedlem
Den klarblå lysende fargen kan også stå for healende kraft. De andre fargene var uklare, mens klarblått lyste og indikerer at det er denne fargens egenskaper som må legges vekt på i spørsmålet ditt. Kjenner ikke til elefantguden, men at den er en helsegud og fremstår i klarblå lysende detaljer, ber igjen om fokus på helse og fargens egenskaper. En pyramide og ordene, SE HELHETEN - PRIORITERING - SE, kan forstås slik at man må slutte å utnytte seg selv, eller la andre utnytte seg på bekostning av helheten i selvet. (PRIORITERE seg selv, se sine egne begrensninger). Bruke halschakraet (klarblå) aktivt og bevist til å sette grenser(for INNTREGNING, egne eller andres for høye krav) for å unngå utbrendthet og for å forebygge utbrenthet.

Vet ikke om jeg er helt ute på jordet her men dette er min tolkning. ;)
GjenopprettetMedlem
Erkeengel Mikael har også et klarblått lys. Jeg vet ikke så mye om Mikael, men han brukes til å rense og beskytte, og han har et sverd av Gull. Dvs en god kriger mot det onde. En healer sa en gang til meg at jeg skulle be Mikael om å kutte vekk med sitt sverd det som jeg ikke ønska i min aura - for eksempel tankemønstre, inntrenginger osv.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Tusen takk for ere refleksjoner!  :respect:
Det hjelper mye at få andres vinklinger
GjenopprettetMedlem
Gran och granris? Jag har inte en aning.
Allmänna assosiationer jag får till gran:
"Fattigmans tröja".
Värme.
Kåda är ett universalmedel, hjälper mot mycket.
Granbarr innehåller terpentin och man kan använda barr i preparat mot värk och reumatism.
Granskott används till hostmedisin.

Kanske kan du få nån ide av det?
Anonymous
Jag tänkte att det kanske fanns något användningsområde med granris inblandat...
Nån helig granbrygd...  :biggrin:

Te kan man väl göra på granbarr?
Inga särskilda helande effekter i granbarrste?       
Anonymous
"lilyane":

Den klarblå lysende fargen kan også stå for healende kraft. (...........) En pyramide og ordene, SE HELHETEN - PRIORITERING - SE, kan forstås slik at man må slutte å utnytte seg selv, eller la andre utnytte seg på bekostning av helheten i selvet. (PRIORITERE seg selv, se sine egne begrensninger). Bruke halschakraet (klarblå) aktivt og bevist til å sette grenser(for INNTREGNING, egne eller andres for høye krav) for å unngå utbrendthet og for å forebygge utbrenthet.

Har tänkt på detta länge och väl... Takk lilyane for din tolkning, det ligger mye i det du skriver!
Ett intrång behöver inte vara hvis den första måten, man tänker... det finns andra ingångar...
GjenopprettetMedlem
Hei Lie,

takk for at delte denne flotte reisen! Jeg så ikke innlegget før nå...

tenkte jeg skulle dele med deg også noen tanker jeg fikk... ( du vet nok  selv om de betyr noe for deg eller ikke )
ang.

helheten  - alt skjer for en grunn . ikke fokusere på detaljer . ha overblikk . altså se helheten

Ikke sjeletap, men inntrengning - du blir påvirket av ytre omstendigheter , bevisst eller ubevisst .
Om du har noen energier rundt deg, som ikke hører hjemme hos deg ( inntrengere ) ?

Håper du kan gjøre flere spennende reiser nå, og utforske de forskjellige aspektene ved hva du har allerede funnet ut .

Varme tanker til deg 

:wub:
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

Erkeengel Mikael har også et klarblått lys. Jeg vet ikke så mye om Mikael, men han brukes til å rense og beskytte, og han har et sverd av Gull. Dvs en god kriger mot det onde. En healer sa en gang til meg at jeg skulle be Mikael om å kutte vekk med sitt sverd det som jeg ikke ønska i min aura - for eksempel tankemønstre, inntrenginger osv.

Mvh Stridshjelp

...og en liten ting til ; min erfaring med Erkeengel Michael , han står for mot . Mot til å ta valg i livet - som er viktige for din åndelige vei.

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

"Stridshjelp":

Mvh Stridshjelp

...og en liten ting til ; min erfaring med Erkeengel Michael , han står for mot . Mot til å ta valg i livet - som er viktige for din åndelige vei.

:innocent2:

Mot, det høres bra ut. Det stemmer overens med noe annet jeg har lært: I bønner/meditasjoner med erkeengel mikael ber jeg om Kjærlighet, Visdom og Kraft. (Det ligger litt mot til å velge i dette også).

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Absolutt ,Stridshjep!

Det krevet mye mot    :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Kanskje du skal kaste dine øyne mot India, siden det var Indiske innslag i reisen din, buegangen og elefanten.
Det kan ligge noe i Indisk medisin eller i mytologien angående ditt spørsmål om utbrenthet.  ;D
Anonymous
Kanskje det lilyane!  ;D