Trommesirkelen i Trondheim skulle bli stedet hvor alt skulle begynne for alvor. Jeg er student som pr. idag bor i Kongsberg, men studerer i Drammen. Jeg dro nordover for å overvære alternativmessen der. mandagen etter hadde en venninne bedt meg og 2 andre venner med på trommesirkel. Det var første gang og jeg møtte opp med svært få forventninger. jeg som ikke klarer å konsentrere meg til en cd-plate ment for meditasjon engang!
Først så kan det nevnes at jeg har et sterkt sterkt ønske om å utvikle meg til en volve. Volvene er på en måte en medisinkvinne, som har "overnaturlige" evner, var veldig høyt respektert i samfunnet, men ingen heks. Menn som drev volving ble sett på som homofile. (mer om det her: http://www.arild-hauge.com/volve.htm )
Volving har røtter i sjamanisme - og siden det er få, heller ingen som driver med volving idag, er sjamanismen det nærmeste jeg kommer.
===