Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Det er stillhet for å tenke denne dagen. Det eneste som høres er rimet som knaser under føttene og tromma som dasker mot låret, der jeg tidlig en morgen går innover i marka.

En gammel redsel har returnert til meg. Voldsbølgen som har herjet i nabolaget mitt den siste tiden, har resultert i en snikende uttrygghet. En periode av livet mitt var preget av vold, og det krevdes mye av meg for å hanskes med det. Å ha denne uttryggheten tett innpå livet, er definitivt ikke velkommen tilbake.

Jeg vil tromme meg inn i trygghet og til mot igjen.

Jeg stopper ved et vann, står på en liten høyde, der jeg kan se vidt rundt meg. Kjenner redselen for hva som kan lure i buskene ... og påkaller straks kraftdyr og hjelpere fra alle himmelretninger, fra himmel og jord, hekser, troll og gode ånder - for denne hemmende redselen gidder jeg ikke!!

Trommen bæres utover vannet, og kastes tilbake til meg. Snart går trommen av seg selv, og jeg kan slappe av i kroppen og sinnet. Lyden svinger mellom høye furuer med en slik kraft som ville ha skremt vannet av potensielle voldtekstforbrytere.

Kroppen min står støtt på høyden, hånden min trommer, men sinnet starter en reise.

Jeg kan se livet mitt som en tidslinje. Hvor den startet, hvor jeg er nå, og hvordan den fortsetter inn i et tåkelandskap. Jeg kjenner at jeg svever over linjen, lenger og lenger bort. Til jeg ser den som en lysende strek langt i det fjerne.

Jeg kjenner noe som kveiler seg rundt midjen og skjønner at jeg har hoggormen fra vest med meg på reisen. Jeg får to beskjeder med på reisen: Healing og død ... Jeg svever i frihet og det kjennes som jeg vokser.

Plutselig skyter jeg i voldsom fart nedover, mot tidslinjen, rett inn i tidsperioden i livet mitt som var preget av vold. Jeg er, jeg står, jeg tåler, munnen min smaker jern, ansiktet er vått. Det var da, nå er nå. Det gjelder ikke meg lenger. Jeg har fått den erfaringen jeg skulle ha. Jeg er så takknemelig! Det gjelder ikke meg lenger! Jeg reparerer hullet i tidslinjen min, og skyter som en supermann tilbake i nåtid. Jiiihaa!
GjenopprettetMedlem

For en inspirasjon  :eusa_dance:

Kjenner kraften fra deg, Liljee 

Takk  :wub:
Anonymous
Flott supermann  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Yess!! Bra trommet Liljee  :biggrin:

:respect: :respect: :respect:
Anonymous
Dette er veldig sterkt. For en kraftfull måte å heale sin fortid på. :respect:

Jeg må tilstå: jeg våger ikke å gå alene ut i naturen for å tromme. Det er folk overalt, jo. Selv i glisne nord-norge.
:icon_redface:
Anonymous
hehe jeg forstår deg perle. Føler det på samme måten her jeg bor. Nei, du får bli med meg til Finnmark til sommeren Perle. Så kan vi sette oss på vidda å tromme.  :w00t: :biggrin:
Anonymous
Eller kanskje jeg misforstod deg? At du er redd for at noen skal høre deg?
Anonymous
Javisst Fønix, det gjør vi.  :icon_biggrin:
Men etter myggetid... :icon_cool:

Vel, både høre og se meg, men mest det siste. Det gjør ingenting om de hører meg på andre sida av sundet eller øya. :innocent2:
Anonymous
Jepp  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk Liljee for din  Sjaman-erfaring

Jordnære Kraft-kvinne. :wub:
GjenopprettetMedlem
Fantastisk Liljee  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
For en flott reise, og for en flott selvhealing! Det er spennende å høre hvordan folk gjør eget sjamanarbeid.

Mvh Stridshjelp
AdsBot [Google]
Takk for svar alle :)
Jeg er veldig glad for jeg har lært teknikker for selvhealing. De er gull verd.
Det kan selvfølgelig se veldig "enkelt" ut for en utenforstående, og noen
ganger er det slik at Ting Tar Tid... og en må gjøre jobben gang på gang.

I dette tilfellet, trodde jeg det var en sak jeg var ferdig med. Men så ble
det igjen utløst av nye hendelser. Orker man ikke leve så begrenset som under
Frykten, er det godt å vite at en kan gjøre noe sjøl 8)
GjenopprettetMedlem
Dette var kraftfullt, Liljee.  :eusa_clap: :eusa_clap:
Takk.
Anonymous
Ja, dette var det kraft over!
Det var nesten som det smittet over på meg.
Jeg tror jeg har overvunnet det meste av redsel,
men det står igjen noen små frykt-troll og de skal
sannelig få være der.
Litt redsel/frykt tror jeg man bør bære med seg,
som en beskyttelse ovenfor seg selv...