Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker på en sak. Hva i h... driver jeg med egentlig. jeg skriver og skriver, tenker og tenker. filosoferer, reiser, trommer for naturen og alvene og masse annet tull.
er jeg på jakt etter noe? isåfall hva? i min hverdag så skjer det alvorlige ting. Canserpasient ringte idag. det var alvorlig. vi pratet. det hjalp han der og da med samtale men det redder ikke hans liv.
så flykter jeg til sjamansonen og får utløp for mine tanker,ideer som ofte er ganske absurde når jeg ser dem nedskrevet senere. hvordan kunne jeg skrive dette? Hva tenkte jeg akuratt da?
Er det en utvikling av selvet? hvorfor må jeg skrive så jævla mye? hverdagen er så alvorlig noen ganger. den kan være så tung og andre ganger så lett. det jeg skriver nå er noe tull også..
jeg kjemper for tilværelsen. hver dag. hvorfor? kan jeg ikke bare begynne dagen med taiji, finne balansen og holde den utover dagen? jeg klarer ikke det alltid.
hverdagen er ganske brutal med penger, anger, glede og sinne osv.. forumet er en flott måte å få utløp for sine tanker og ideer. takk Gud for at den finns. ellers hadde jeg vel sittet for meg selv og sturet og skrevet dikt på datamaskinen for meg selv. Det er godt med feedback. på godt og ondt. da vokser den kreative delen. Jeg vil så gjerne gi så mye, hele tiden, men det fungerer ikke sånn.
Jeg har en sønn på 3 år som bor 65 mil unna meg som jeg ser engang i blandt. det skjærer meg i hjertet. jeg går glipp av hans oppvekst. Men jeg forsøker å være der så ofte jeg kan.
Dere på dette forumet er så inderlig fantastiske. Kjærlige og empatiske. Man føler en samhørighet. det kjennes godt.
Takk for at Dere finns!
Dette var tanker som kom strømmende som jeg hadde behov av å skrive ned.......
SEO Crawler
Jeg leser og retter takken tilbake til deg!

Faen så godt å skrive, tull eller ikke-tull
(jeg mister stadig begrepet på forskjellen, merker jeg, med en viss lettelse)

Det som skal ut, skal ut, uansett lukt, form eller farge
GjenopprettetMedlem
Jepp!  :biggrin:

Å skrive av seg er en herlig og effektiv healing!

Og takk for at du også finns!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for at du deler, Espen.

Det er godt å skrive ting av seg. Det er også godt å få feedback når hverdagen slår hull på alt en ønsker å bygge opp.

Jeg lurer også av og til hva det er jeg egentlig driver med, men mye mindre nå enn for sju-åtte år siden. DA tulla jeg fælt, da...ihvertfall slik jeg følte det da. Når jeg nå ser tilbake på alt jeg "tulla" rundt med på den tiden, ser jeg hvordan det har brakt meg dit jeg er i dag, på godt og vondt.

Det hele er en prosess. Og stoler man på prosessen og at den etterhvert vil løfte deg til nye forståelser og innsikter, vil det bli lettere. Vi går alle gjennom forskjellige prosesser hele tiden. Det vi lærer etterhvert er at det er en skatt som venter på oss når vi etterhvert kommer oss gjennom dem.

Fortsett å skrive, tenke, filosofere, reise, tromme for naturen og alvene og alt det andre tullet, og kanskje samtidig prøve å skjerpe fokuset inn på et mål. Jakt på skatten! Jeg regner med du har lest denne:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... iew&id=214

Lykke til og fortsett å dele med oss  :wub:
Anonymous
Jag har gjort en lignenede reflektion över mig själv...
Det är tur att möjligheten finns att skriva - att leva parallella liv; ett privat och ett professionellt - alltid noe som känns bedre på ena eller andra måten...
Nu har jag havnet i ett skriv-vakuum... det händer också  ;)
Skriv mens kreativiteten flyter!
GjenopprettetMedlem
..du driver vel med å være deg selv, eller hva? Det høres ut som du også er en liten edderkopp akkurat nå.. sånn som jeg.. men jeg har ingen sønn så mange mil unna som jeg savner og tenker på som du har. Jeg har ingen barn å savne, og ingen barn som savner meg. Jeg vet ikke hva som er værst.. hvis vi skulle hatt en 'værsting-konkurranse', men det skal vi ikke. Jeg høres tullete ut nå, men jeg føler med deg og vil bare uttrykke det. Jeg leste et sted at sms-ing var menneskets måte å plukke lus av hverandre på, som apekattene gjør. Kanskje forum-skriving er å klø hvarandre litt ekstra på ryggen, sånn på avstand? ..ooops, der var en loppe også. Jeg lot den hoppe. Forventningene til enkeltmenneskets vellykkethet i dag er lang over grensen for sinnsyk - jeg tror ikke jeg behøver spesifisere hva jeg mener, du forstår nok.. og vi vet hvor komplisert det kan bli om man forsøker henge med og oppleve, og leve opp til... Sjamanismen handler så mye om enkelhet og klarhet - i alt. Forsøker vi ikke å finne dette - i alt? - Det grunnleggende og ukompliserte. Vet ikke hvorfor eller hvordan våre forfedre litt etter litt utviklet denne innvikletheten - i alt.. Ha en bedre dag Espen. Spinn videre.

Hilsen ..en annen liten edderkopp.. http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4962.0
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Jakt på skatten! Jeg regner med du har lest denne:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... iew&id=214

"Det er gjennom å følge din egen vilje i det små at du etter hvert får kontakt med den store viljen." står det bl.a. der! Takk for påminnelsen om den teksten Inger Lise  :respect:
GjenopprettetMedlem
Bra skrevet , Espen  :innocent2:

Det er nok tankene til mange .... Det som er godt , er at det nytter . Lengere frem , der finner du den balansen og tar den med deg , hvorhen du går.
Det er håpløst å tenke på alt samtidig  :exclaim:

Du gjør godt , med å være den du er og dele av deg selv . Med oss . Med andre der ute. Med de du møter hver dag.

Livet må leves av hver enkelt , alle har sine erfaringer de må gjennom .
Det du kan gjøre ( det vi alle kan gjøre ) , er å påvirke positivt , i kjærlighet .

Føles det ikke godt nok ?  Ikke stort nok ?  

Tenk på alle du møter hver dag , møter du de med kjærlighet - har du gjort så mye mer enn du kan tro    :wub:
Anonymous
Kjære deg Espen, så godt at du finnes og kan dele slike tanker med oss andre.
Nettopp slik du beskriver det er nok noe de fleste av oss kjenner seg igjen i.
Og fortsett å skrive, for all del. Du har mye å gi!

Klem fra Kira!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hør på disse Kloke damene Espen. :wub:
Anonymous
Dine ord berørte meg Espen. De varmet. :wub:
Jeg er selv ganske tanketom, og har problemer med å skrive ut tankene mine.
Men dette er et fristed fra hverdagen, det er et godt sted.
Takk for at du deler, for at du er du. :wub:
GjenopprettetMedlem
Nå sitter jeg her igjen da... Natten har vært dominert av kraftig drømming, dog kaos men allikevel klart. Dere har healet meg. Jeg kjenner det jævla kraftig. hele kroppen dirrer og jeg har vanskligheter med å sove. Jeg tenker på uvesentlige ting.Tar dem med i seengen som jeg vet jeg IKKE skal gjøre. De tunge tanker er borte vekk. takket være den hjelp jeg har fått fra dere. jeg er dypt takknemlig for det og sender ydmyke takknemlighetstanker tilbake til alle. endelig ser jeg klarere. Det var en jævla byrde på mine skuldre og forvirrende tanker. det har stabilisert seg.
Jeg ser jo at det virker som faen! jeg er en "strong reactor".

det finns mer overskudd og ny inspirasjon til dikt og filosofering. Jeg vil plutselig så jævla mye. men får prøve å ikke gripe begivenhetens gang, og bremse litt. Jeg er nemlig FORELSKET....
Kraftige drifter og medfølsomhet. Det er HETT,puhhhh. Men deilig. Nå begynner det å klarne litt opp for meg og. se ting i anderledes perspektiv. Det er en ny følelse. Angsten er borte.
Jeg har dempet den med medisiner som ikke er bra. sånn har jeg holdt på med i fire år. ingen adekvat hjelp å få. Jeg har ikke latt følelsene komme opp i solen og kjenne på dem.

men nå er de her,så jeg ser framover og det noe så inn i bomben deilig. fuglene synger, blomstene er i full kraft her i sydsverige. det har jo vært så utrolig varmt siste dagene og det skal holde seg også.

endelig ser jeg klarere og ser frem til mange ting. bare det holder seg i..... Jeg får jobbe med det.  Jeg kan, jeg vil

Tanker til dere
fra
Espen
Anonymous
"Espen":

det finns mer overskudd og ny inspirasjon til dikt og filosofering. Jeg vil plutselig så jævla mye. men får prøve å ikke gripe begivenhetens gang, og bremse litt. Jeg er nemlig FORELSKET....

Härligt att vara förälskad!  :wub:

Bromsa inte din kreativitet, även om du eventuellt skulle välja att bromsa din lust till  en relation...
Min erfarenhet av att bromsa kreativitet, det är att själen far illa och ett långvarigt bromsande kan mycket väl, leda till ett tillstånd, där medicin "behövs". Men jag vill säga att kreativtetsuttrycket ÄR själva medicinen  ;)

Så... lekmannens (eh... kvinnans) råd till doktorn, är att fortsätta uttrycka kreativiteten  :eusa_dance:

Kul också att läsa att du tagit emot och känner av healinginsatserna
GjenopprettetMedlem
:wub: