På kurs med Whitecougar på Finnskogen siste uken i juni 2007:
sted: i medisinhjulet
vi lager drømmefanger: Hensikt med reisen - vi reiser på veven.
Trommen starter: Med en gang er hun der, en svær svart edderkopp. Jeg står rett foran henne og ser at det er som ett stort energi nett over hele jorden - uten at jeg ikke ser mer enn det området jeg befinner meg i. Edderkoppen sier "sitt opp" og snur seg - jeg klatrer opp på hennes rygg. Vi beveger oss langs trådene på nettet. Nettet er rutete i firkanter. Vi går og ser ned på huset jeg bor i - vi ser sengen min - edderkoppen spinner en forsterkningskant som er rund, rundt området over sengen min. Så går vi til mitt utgangs-tre og gjør det samme der.
Så går vi langs de forskjellige nett-trådene. Hun viser meg at noen er i gull, sølv, lyse, hvite, gule osv. Men noen er mørke, noen slår det gnister av og er ikke forbundet med andre og noen er små vassne slitne tynne og ser syke ut. Edderkoppen begynner å bite av de som ikke er friske og de som er mørke osv. de faller ned og ofres til transformasjon hos Moder Jord.
Trommen kaller tilbake:
Edderkoppen og jeg er ved utgangspunktet mitt. Hun setter meg av og skyter plutselig frem og biter meg i venstre overarm. "edderkopp-medisin" sier hun. "for at du skal få evnen til å gjøre det samme".
Jeg står ydmyk og litt rystet tilbake.
Reisen er slutt.
takk takk takk for at jeg får dele.
Edderkoppen Elin