Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg reiser ikke noe særlig nå. Konsentrasjonen er ikke på topp.
Jeg føler da at det kommer drømmer i stedet nå, som vil fortelle meg noe.
en den biten er grei.

Det jeg lurer på, er at når jeg lukker øynene, kan det plutselig dukke opp levende bilder.
Senest i går, så jeg meg selv sitte ute i hagen, på plattingen. Jeg ser opp i skråningen,
og ser en stor rødrev. Like stor som en av de største hundene. Den kommer byksende
ned til meg og mot meg i stor fart. Da den var like oppi ansiktet mitt, slå jeg øya opp.
Jeg skvatt, det skjedde så fort.

Jeg kan jo ikke si at dette er reiser? Jeg hverken mediterer eller noe. Dette skjer når jeg lukker øynene.
Akkurat som de ansiktene jeg skrev om, de som kommer helt opp i ansiktet mitt og studerer.

Hva er dette egentlig? er det syn? Eller er det en form for kommunikasjon med den andre siden?
GjenopprettetMedlem
Hei  :)
Jeg syns det virker som åndelig kontakt, jeg  :eusa_clap:
Når en blir litt sliten, lei, giddaslaus eller bare oppgitt skjer det at en gir opp på en måte.
Det er min erfaring i hvert fall. Da skjer det en mekanisme som gjør at en åpner opp. Gir slipp.
Du sier du slapper av, lukker øynene og gjør ingen ting. Det du gjør er at du lar det komme til deg egentlig.
Jeg snakker av egen erfaring, det er ikke sikkert dette stemmer for deg.
Jeg har opplevd å være på kurs og vi har hatt clairvoiance øvelser. Jeg opplevde at når jeg strevde og prøvde alt jeg kunne, fordi jeg ville så gjerne, skjedde det ingen ting!
Men så lærte jeg at hvis jeg tok et skritt tilbake og ga f...
Så kunne det skje ting. Da kom det glimtvis en del info.

Det er akkurat som trommereiser, når en er fersk og spent. (Eller bare spent, he he). Og vil så gjerne, og så blir man skuffet. Det skjer jo ingen ting. :exclaim: Men når en lærer seg å slappe av og gi slipp så er det mye lettere. Da klarer en å reise.  :icon_lol:

Det var bare noen noen tanker som slo meg når jeg leste innlegget ditt.
Hilsen Gro :icon_biggrin:.
Anonymous
Jeg forvillet meg vist inn i feil hage.
Baklager.

Gormii
GjenopprettetMedlem
Takk Gro....Kan kanskje stemme det....Men sprøtt er dwt vertfall.

Og Gormii, det gjør ingenting om du forvillet deg inn i min hage.. :lol:
GjenopprettetMedlem
Ja det kunne jo selvfølgelig ha vært en sjaman. :shock: De er jo som kjent på reise støtt og stadig ;D

Men jeg syns ikke det er så sprøtt. Du har nok klart å åpne opp. Du har kanskje jobbet for det?
Virkningene er ikke alltid slik som en hadde tenkt..

Hilsen Gro
Anonymous
I en del kulturer säger man att allt vi ser med lukkede ögon är andevärlden.

Du ska nog inte grubbla så mycket på det utan mer se till RESULTATEN av det du ser. Är det användbart? Lärde jag mig ngt? Kunde jag lösa ett problem med hjälp av det jag såg/gjorde etc?

Om JA är det bra, fortsätt så.

Om NEJ, skit i det och gå vidare.

Mvh,
Thomas
Anonymous
Jeg kjenner meg igjen i det du forteller, Silva.

Slike levende bilder dukker ofte opp når jeg lukker øynene, spesielt i perioder når jeg farter mye rundt og dagliglivet tar overhånd. da melder den indre stemmen seg spontant.

Jeg gjør som trumman sier og tolker synene ikke, men ser hva som skjer. Peker de i en retning? Dukker det opp noe i livet mitt som er relatert? Noen ganger skjer det.
GjenopprettetMedlem
Takker for svar  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kjenner meg også godt igjen i det du skriver. Levende bilder har en tendens til å dukke opp når jeg lukker øynene, og spesielt i perioder når jeg ikke mediterer så mye eller drar på trommereiser. Har fått noen ganske klare beskjeder på den måten. Hvis åndeverdenen har noe å si oss, så er dette en av måtene de bruker for å nå oss.

Denne "filmen" har vært der så lenge jeg kan huske, og jeg har aldri tenkt over hva eller hvorfor, bare godtatt at det er sånn, det er helt naturlig.  :wub: Men jeg har i det siste innsett at det som er naturlig for meg, det er uvanlig for andre. Du skjønner det at jeg trodde egentlig alle hadde det sånn jeg, og spesielt hvis de drev med healing eller liknende.  :razz:
GjenopprettetMedlem
Takker! Ja, jeg forstår hva du mener, med at man tror alle har det på samme måte. Jeg har nok alltid sett film for øynene jeg også, men ikke slik som dette. Der det kjentes ut som om jeg faktisk fikk en kontakt på en måte!

MEn, jeg har skjønt at det ikke er alt man skal skjønne, hehe!  :lol:
GjenopprettetMedlem
Det her har jeg såvidt begynt å oppleve og,små filmsnutter og bilder,skjer brått og raskt,etter jeg har lagt meg.Noen ganger er det bare et kort lysglimt,som sterkt solskinn som dukker opp i kjappe glimt for mine lukkede øyne,en god følelse når det skjer :icon_razz:
GjenopprettetMedlem
Opplevde dette for flere år siden men aldri fortalt det til noen for regnet ikke med noen trodde det,ikke de jeg hadde rundt meg da ihvertfall.Men det sitter spikret som en helt spesiell opplevelse.Jeg har akkurat lagt meg å lukket øynene,begynner å tenke på hva som må til for at folk rundt meg skal tro at det er noe mer enn bare det som kan bevises fysisk,jeg tenkte og på gud da.Så med ett stirrer jeg Jesus rett i øynene,det var så sterkt!Han er rett foran øynene mine som jo er lukket som et slags syn,kun ansiktet hans helt oppi mitt.Et vakkert manneansikt med skjegg og langt hår som jeg alltid har blitt forespeilet at han hadde.Jeg ble fylt av en varme og godhet pluss ærefykt på samme tid.dette varte ikke så lenge men en sterk opplevelse var det...samboeren min lå ved siden av meg å sov og jeg sa ingenting neste morgen men bevarte dette øyeblikket inni meg for alltid.Hva det enn var,helt spesielt var det og skjønt..
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Det jeg lurer på, er at når jeg lukker øynene, kan det plutselig dukke opp levende bilder.
Senest i går, så jeg meg selv sitte ute i hagen, på plattingen. Jeg ser opp i skråningen,
og ser en stor rødrev. Like stor som en av de største hundene. Den kommer byksende
ned til meg og mot meg i stor fart. Da den var like oppi ansiktet mitt, slå jeg øya opp.
Jeg skvatt, det skjedde så fort.

Jeg kan jo ikke si at dette er reiser? Jeg hverken mediterer eller noe. Dette skjer når jeg lukker øynene.
Akkurat som de ansiktene jeg skrev om, de som kommer helt opp i ansiktet mitt og studerer.

Men det kanske är just en resa det är!!! Vem har sagt att resor måste ske på ett visst sätt? Jag brukar ibland fantisera över de olika sätt man kan resa på i den vanliga världen... Oavsett hur man förflyttar sig mellan A och B så kommer man ju fram! Om så vara med bil, tåg, fötter, cykel, kanot ...

Som trumman skrev; om dessa resor tar dig dit du vill... Finfint!
Bing [Bot]
I gjenkjennelse med din opplevelse, jeg får også slike små filmsnutter servert, og det noen ganger når jeg minst venter det, er sliten, sitter på toget, lukker øynene...En herlig sjamanfilm kom til meg en gang på toget. Bare se og ta i mot tror jeg.  8)
GjenopprettetMedlem
Jepp! Jeg tar med glede i mot! Men jeg er også en smule nysgjerrig anlagt, og liker å spørre!  :innocent2: