Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tok trommen min med til sjøberg høyt oppe, ved et nedlagt bølgekraftverk, utsikt mot havet. Tenkte det var mye kraft der.......
Så ut over havet mens jeg startet å tromme, det ble tomt, tomt, tomt......., lukket øynene, kjente meg vektløs....., jeg begynte å rotere sakte......, stille, det ble virkelig stille......., trommen trommet, hånden min gikk men det var stille......, det føltes tomt, ingenting..... men følelsen av å være vektløs var der, roterte rolig rundt over bakken.............. bølgene kjentes ut som om de kom over meg, kunne høre dem nå......, de skylte over meg, tok med seg noe ut i havet......
Det begynte å verke i hånden, trommingen......, "jeg gikk ut"......
Så på klokken og fant ut at jeg hadde vært "borte" i nærmere èn time, føltes som ti min............., ikke rart armen brandt....
Etter denne reisen har jeg følt meg litt tom, slapp og svimmel.........., hører bølgene....., de skyller over meg ennå... tre dager etter..... men føler at noe er i vente....... noe godt.....
Anonymous
Fick du inge svar på noe da? Hva hade du for intention med reisen?
När jag har kännt mig tom och svimmel etter en tromreise har det nästan alltid berott på att jag inte "kommit tillbaka" riktigt till 100% till denna verden. En del av meg har vaert kvar i den "icke ordinära verden".
Kan det ha vaert så for deg?
GjenopprettetMedlem
"Lie":
Fick du inge svar på noe da? Hva hade du for intention med reisen?
När jag har kännt mig tom och svimmel etter en tromreise har det nästan alltid berott på att jag inte "kommit tillbaka" riktigt till 100% till denna verden. En del av meg har vaert kvar i den "icke ordinära verden".
Kan det ha vaert så for deg?
Intensjonen var at jeg ville gi besked om at jeg er åpen, jeg er klar for innsikt, jeg vil slippe mitt ego. Jeg ville reise på åndenes, kraftdyrenes eller hjelpernes premisser.......
Tror det er noe i det du "sier", kanskje jeg ikke er kommet tilbake 100% og at en del av meg er igjen......
Hmmm.... Må vel prøve å jorde meg litt....., har en følelse av at jeg ikke er helt tilstede her nei......., kanskje det er en hensikt med det?
Hva gjorde du i denne situasjonen Lie?
Anonymous
"Dag-Ove":
har en følelse av at jeg ikke er helt tilstede her nei......., kanskje det er en hensikt med det?
Njaeee... tror jag ikke... Det er mer et
symptom på at man trenger mer övelse i å bestemme hver man ska vaere. Det kan vaere veldelig lett å "gli inn" när man ha åpnet opp, men det ska vaere en klar adskillelse. Det er hva jeg har lärt meg i hvert fall. Jeg hadde selv litt problem med det där. En av grunderna til at jeg sökte meg til kurs i sjamanisme, hvor at jeg ikke hade kontroll - kunde gli inn "när som helst" og då blir man "slapp og svimmel" og har kanskje kontakt med "hva som helst".
Hva gjorde du i denne situasjonen Lie?
Övelse, övelse, övelse

Den vanskeligste gangen, la jeg merke til under reisens gang, när jeg var på hjemmereise, at jeg ikke hvor tilbake med hele meg, så jeg gikk tilbake om og om igjen, inntil "alle meg" vaer med hit tilbake - 4 ganger fikk jeg gjöre det. Man opplever klar forskellen mellom at komme tilbake helt og delvis, om man er noggrann, hele tiden.
Jeg vet ju ikke noe om din erfaring...
Vanligst kommer resten hem i löpet av noen dager, men ponere at du er slapp og svimmel hele denne uken og ikke er her med hele deg när helgen kommer... da har du et litet problem kanskje. Hvis du ikke klarer det selv, bör du be om hjelp av noen.
GjenopprettetMedlem
Hej Dag-Ove. Fine svar fra Lie syns jeg.
Jeg bor ved havet,og har mange erfaringer med denne tomheten,som skyller over meg,enten jeg reiser med tromme,eller bare går en tur langs havet.
Det er et mektig element,som noen mennesker,særlig melankolskt stemte sjeler,kan få problemer med,om de oppholder seg for lenge der.
Havet renser auraen,kraftfeltet,og kan vel ta med seg noen overskudds-energier,så en føler seg forfrisket,men også tømt.
Det kan være litt tøfft.
En tanke jeg får er at du har også blitt fyllt til randen av kraft,og det tar tid å få balansert de,om du ikke er særlig vandt med denne hav-kraft.
Keep up the good work.

GjenopprettetMedlem
Takk for fine svar, begge to...
Svimmelheten er delvis forsvunnet....
At noe skjer med meg er jeg sikker på men vet ikke hva...... Men kjennes ut som om det er noe med det du skriver tele, det er noe som ikke er i balanse, føler meg forfrisket, nesten som noe noe nytt er på plass men noe er borte også...... litt tomt...... men en ny kraft er på lur....
Ellers har jeg drukket mye vann, det hjelper......
Skal snart ut igjen til samme stedet, da blir det medisinhjul også......, kanskje jeg må bæres hjem igjen?

Anonymous
Härligt!
Du, Dag-Ove, vad heter uggla i din link? I daglig tal?
GjenopprettetMedlem
"Lie":
Du, Dag-Ove, vad heter uggla i din link? I daglig tal?
Blir kalt
"strange owl"
Et annet engelsk navn:
Long-whiskered Owlet, betyr vel noe sånt som: Langskinnskjegg uglen