Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I`m bæck!  :biggrin: Pausen ble noe kortet ned etter denne reisen jeg skal dele med dere nå!

For første gang på lenge, har jeg hatt en *skikkelig* reise! Det som er kjedelig, jeg husker bare bruddstykker av den. Jeg var så trøtt når reisen var over, sliten...at jeg sovnet, og tanken om å skrive den ned forsvant for meg desverre.

Jeg har sittet litt i tenkeboksen, på om jeg kan være litt for ærlig og frimodig til å dele mine synspunkter på ting, eller å fortelle folk hva jeg mener. Det skal sies her at jeg ikke med dette å være ærlig pådytter andre ting eller påtvinger andre noe som helst, men ved min ærlighet så forteller jeg hvordan jeg har det, og hvordan jeg tenker ting, for å kunne utvikle meg selv. Grunnen til min reise var at jeg spurte mine åndevenner om min ærlighet egentlig er et problem. Om jeg kanskje skulle trekke meg litt tilbake, å ikke si så mye om mine tanker rundt forskjellige emner.

Til svar fikk jeg et rungende NEI. Så dukker ordet *reise* opp. Jeg spurte hvor, men fikk ikke svar. Da spurte jeg med hvem, og fikk opp et navn, samt kraftdyret mitt. Og i full fres var jeg på tur. Inn i fjellet. Som sagt husker jeg bare bruddstykker. Under hele reisen opplevde jeg å høre ordet...lytt! Lytt innover deg, lytt innover deg....mange ganger ( en ganske brysk stemme)! Og jeg lyttet, lyttet og lyttet, til jeg nesten hørte mitt eget blod bruse....jeg opplevde en intens bruselyd.

I fjellet traff jeg på masse vesner. Folk og andre som ikke lignet folk, som var mer av en skremmende karakter. Jeg var ikke redd, selv om jeg til tider syntes synene kunne bli litt ubehagelige. Mange av ansiktene kom helt opp til mitt, som for å studere meg. Mange pene ansikter, menn og kvinner. Ansikter som var skadet stygt samt ansikter som ....ja...ikke var menneskelige. Lærhud og røde øyne.

Jeg følte frykt i rommet, men ikke min egen frykt. I ett annet syn ser jeg en mann som blir dratt inntil en søyle. Rundt ham kommer det grønne slyngarmer av en slags plante. De slynger seg rund halsen til mannen.

Så ser jeg en grøft, eller kanskje mer som en bred kløft, med jord i bunnen og steiner. Jeg forstår at jeg skal legge meg i denne kløften, jeg forstå at jeg skal bli begravd levende. Jeg er ikke redd, så jeg legger meg ned, og jorda dekker meg tilslutt. Varmt, trangt og jordlukt.

Så forsvinner underlaget mitt og jeg er plutselig i friluft. Det vil si i fritt fall. Der kommer ørna og tar meg i mot. Vi flyr over skog og vann. En fantastisk følelse!

I løpet av reisen med denne hjelperen, kommer jeg inn i en grotte, som jeg føler er i mitt indre, i hjertet. Han er litt brysk denne karen, og plutselig står jeg med en slags spadelignende gjenstand i hånden. Jeg får beskjed om å gå løs på veggene. Jeg gjør så, og store tunge flak faller lett ned. Denne hjelperen er en litt morsom filur som spør ironisk om jeg trenger en hakke. Men det trenger jeg ikke for *møkka* sitter ganske løst* .

Jeg spør hvorfor jeg gjør dette, og får *gull i hjertet eller hjerte i gull* som svar. Og jo mer jeg fjerner, jo mer skinnende blir det i grotten. Store områder med gull vises under flakene som faller av. Støvet som fyller rommet er tung, men synker kjapt ned og blir borte.

Jeg får vite at disse lagene med møkk er min gamle frykt. En frykt som har blitt jobbet med, men ikke fjernet. Derfor er det lett å få det bort. Nå var det på tide å rengjøre så grotten (hjertet) skal få komme til sin rett!

Jeg forstår ikke reisen helt ennå, bla. med han som fikk slynplanten rundt halsen og det med at jeg skulle begraves levende. Det var noe mer som skjedde der, men husker ikke. Håper at jeg finner litt mer ut av den etterhvert....og om den har en forbindelse med mitt kanskje litt for ærlige vesen.  :innocent2:
Anonymous
HOKA HEY!

Bra jobba

Ærligheten leve
GjenopprettetMedlem
Ærligheten din er en gave. Lær å sette pris på den. La ikke slyngplantens armer få kvele dens uttrykk.

Hjertelig godt jobba!

:wub:
GjenopprettetMedlem
:wub:
GjenopprettetMedlem
Takker!  :wub:

Kanksje det ja Inger-Lise....at disse slyngplantene symboliserer at når man holder inne ærligheten, så kan man på en måte kveles?

Jeg skal ta til meg dine ord, om at det er en gave. Frem til nå, syns jeg den egentlig bare har skapt problemer  :lol:.

Jeg skal gruble mer på den, og lære meg å selv sette pris på den!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg syns ikke du er for ärlig Silva.
Du er du.
Og du har et hjerte av gull.

Godt å se du er tilbake, du gjör mye godt her.

Veldig flott reise!

Stor klem!!
GjenopprettetMedlem
Godt å se deg tilbake!  :biggrin:

Takk for at du deler den flotte reisen med oss.

Er enig med Inger Lise ( det med slyngarmene...)... ta en reise til , så kan du spørre ørnen om det ?

Stor klem til deg  :wub:
GjenopprettetMedlem
En gang jeg var på et kort kurs med Sorte-sol, så skulle vi gjøre en reise til et tre. Ved siden av treet skulle vi grave en grav. Så skulle vi "dele oss selv i to" eller lage en kopi av oss selv, og begrave den ene delen i grava. Den delen skulle  reise opp til oververden og få informasjon der osv. Jeg traff da min bestemor der oppe.

Det føltes som en healing, og at en del av meg som jeg ikke hadde bruk for lengre døde og ble begravet. Jeg tror dette er en svært flott reise du har hatt!

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Takk for at du deler, Silva.
Jeg har et ønske og det er at du skriver et dikt om sølv og gull....  :wub:
Anonymous
ja lytt til hjertet  :) ærligheten varer lengst klem bast  :wub: til deg fra meg  :respect:
GjenopprettetMedlem
Ærlig talt, Silva.....hehe...  :icon_lol:

Jeg respekterer ærlige folk, med ærlige meninger og med ærlige hensikter..... mot seg selv og andre...  :biggrin:
Så fortsett å være den du er....

Spennende reise du hadde...  :w00t:
Ja, du er god som gull!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, ærlig talt. Flott reise, Silva!
GjenopprettetMedlem
Helt ærlig Silva :P det var en sterk reise....sjelesettende på flere vis vil jeg tro.....

Jeg har hatt noen spesielle reiser hvor det skjer en drøss med sterke ting som her. Jeg har opplevd at når de har kommet så er de et markant skille fra noe som har sluppet/er i ferd med å slippe taket. Det kommer gjerne noe nytt og fint inn i livet etter reiser som dette her.....slik jeg har opplevd det.
GjenopprettetMedlem
:lol: Ja! ÆÆÆÆrlig talt assa! Dere er bare helt hæææærlige!  ;D

Takk for alle tilbakemeldninger!  :wub: Tar til meg hvert ord!

Men...jeg kom på ennå en ting som skjedde under denne reisen. Puslespillet faller på plass her bit for bit.

Jeg traff noen under denne reisen. Jeg opplevde å bli ført til et sted, å ble bedt om å vente. Noe skjer fremfor meg, og jeg forstår at det er ikke noen hvemsomhelst.....og setter meg ned på kne. En ganske mektig mann kommer...han er svartkledd.....noen tar av ham en kappe....han ser ut som en afrikansk sjaman! Med en stokk i hånden som han dunker med i bakken, begynner han å synge for meg....strupesang. Det var bare fantasktisk. Noe mer skjedde med meg, jeg husker ikke hva....men de gjorde ett eller annet med meg. Ingen frykt her heller, så det kan ikke ha vært noe skummelt.

Men fantastisk var det! Og jeg er bare så glad og takknemlig, for det har vært så stille rundt meg og i meg....og det er alltid like stor glede...å kunne få ta del i seg selv og i sin åndeverden igjen!

Takk takk takk!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Fantastisk Silva!

Det med at du blir begravet levende er kjeeeempe. Du ligger den "gamle" deg fra deg og blir født på ny......, en innvielse. Noen blir brendt på bål, noen blir spist opp av kraftdyr, noen alle tre. Jeg har blitt brendt på bål og blitt spist flere ganger....., da må man ta vare på den nye deg så man ikke går tilbake til den "gammle" deg....

Og du Silva, hva sa jeg, lytt for faen!  ;)
GjenopprettetMedlem
Åh, så fint!  :wub:
Jeg bare sitter her og smiler jeg.
Utrolig fin reise, og enda bedre at du valgte å dele den.
Selv om jeg bare sniker i kulissene og ikke skriver stort, så betyr ikke det at jeg ikke får med meg hva som skjer innpå her. Jeg synes ikke du har vært for ærlig tidligere, og jeg synes heller ikke du skal bli noe mindre ærlig i framtiden. Du skal være presis som du er  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":

Fantastisk Silva!

Det med at du blir begravet levende er kjeeeempe. Du ligger den "gamle" deg fra deg og blir født på ny......, en innvielse. Noen blir brendt på bål, noen blir spist opp av kraftdyr, noen alle tre. Jeg har blitt brendt på bål og blitt spist flere ganger....., da må man ta vare på den nye deg så man ikke går tilbake til den "gammle" deg....

Og du Silva, hva sa jeg, lytt for faen!   ;)

Jaddaaaa! For Faen!!  :lol: Jeg lytta meg nesten blå!  :)

En innvielse...hmmm! Ja...jeg vet noe mer skjedde men husker ikke hva! Kanskje like greit, for det som er viktig er at jeg nå føler meg gla og sterk igjen etter denne reisen!  ;D
GjenopprettetMedlem
Takk vind og til resten som har oppmuntret meg!  :wub:
Anonymous
Jeg syns det er fascinerende å lese om denne reisen din, Silva

Interessant å se ditt innlegg fra før helgen i sammenheng med den opplevelsen du deler her.
Du som ønsket å lese mer om sjamanerfaringer, så kom en til deg, lenge savnet også som jeg forstår på det du skriver.
Spennende- nesten så jeg får lyst til å si: Les les og Les!!

Jeg takker for at du deler
GjenopprettetMedlem
Kjempemessig, kjempemessig og kjempemessig!  :wub: :respect:
Anonymous
Det var nu godt at du tok den reisen, slik at du kom tilbake hit. Sonen blir jo ikke helt det samme, hvis du skulle ta deg en lang pause.  :wub:

Jeg tenker også som Dag ove at dette muligens kan være en innvielse. En flott reise  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Gro H: ja, hehe. Merkelig nesten...når man ønsker noe så er man så heldig å få det oppfylt innimellom! Men det var også en bekreftelse på hva jeg spurte om, og det gjør godt å få bekreftelser! Takk!  :wub:

Takk Cenobit!  :wub:

Føniks: Jeg hadde ingen planer om å reise, hehe. Reisen kom til meg, og det er sjelden jeg opplever. Jeg slengte ut dette spørsmålet i luften fordi jeg var redd for at jeg hadde laga et sabla unødvendig rabalder her inne!  :redface: Og da kom reisen til meg. Og en spennende sådan. Jeg tenkte også på innvielse, men er nokså usikker på hva dette innebærer egentlig! Takk til deg også!  :wub:
Anonymous
"Silva":

redd for at jeg hadde laga et sabla unødvendig rabalder her inne! 

Et sabla Nødvendig rabalder  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Enig med siste taler (skriver), et nødvendig rabalder. Jeg kan naturlignok bare snakke for meg selv, men jeg ble ihvertfall motivert til å skrive mer her inne (først nå kan jeg kjenne den sone-avhengigheten som er blitt diskutert her før, skummelt  :P) Fatter at det var tøft for deg da du var midt opp i det, men jeg tror det vokser mye godt ut av det (ser litt for meg når man bryter opp ny mark og planter frø. Litt brutalt i førstninga, men så gror det så godt etterpå) All honnør til deg.
GjenopprettetMedlem
Det är starkt gjort!  :eusa_clap: