Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er midt oppe i mange oppgjør om dagen, og kunne ikke slutte med frykten...her møter jeg sorgen, som sitter dypt i meg.

Jeg har vanskelig for å reise ned ( jeg skal tydligvis ned)...ber om hjelp , og panteren min følger meg til en skog.
Det minner meg om en jungel, og jeg merker det slynger seg om meg på alle kanter, blir tettere og tettere.
Plutselig har jeg et samuraisverd i hånden, og begynner å kutte meg frem.
Etter en stund blir jeg grepet av panikk, da jeg skjønner at det vokser sammen igjen rett bak meg, og jeg føler jeg aldri vil komme noen sted.

Jeg ber igjen om hjelp , denne gangen av ørnen. Han flyr over skogen, og har fullstendig overblikk. Han kommuniserer til meg , at jeg kan ta det med ro, snart er jeg ute.
Så jeg finner frem til en lysning, men faren er ikke over enda. Der kommer det nemlig flere villmenn/buskmenn mot meg fra alle kanter. Jeg befinner meg i midten av lysningen og er blitt til en drage.
Plutselig merker jeg at jeg står rygg mot rygg med bjørnen, og sammen sloss vi mot disse mennene. Bjørnen brøler, så de blir frosset til is, og jeg spyr ut flammer for å drepe de.
Vi synker sammen, utmattet på bakken. . Så merker jeg en mørk røyk, som kommer sivende.Da er jeg alene igjen, og merker at røyken gjør meg tung.

Jeg orker ikke reise meg, og alle kreftene mine forlater meg. Jeg tenker;" ..etter alt jeg har vært gjennom, skal jeg ikke stoppe nå..." , men jeg orker ikke mer.Jeg har ikke krefter til å be om hjelp.
Blir overmannet av en slags likegyldighet, og oppgitthet.
Jeg blir liggende ned, og det kommer noen tårer. Da er det som om røyken"reagerer "på tårene, og lettner en smule. Jeg får nok energi til å sette meg opp.
Jeg sier til røyken ( sorgen ) at jeg er lei for at jeg har oversett den, og aksepterer at den er en del av meg. Jeg tilgir meg selv for å ha følt denne sorgen så lenge, og ikke akseptere den.
Da blir røyken til vann, og jeg får vanskeligheter med å holde meg over vannflaten. Jeg svømmer,men blir fort sliten. jeg klarer å be om hjelp igjen, og en stor grein kommer ned. Jeg tar tak i greina og plutselig ligger jeg på tørr grunn. Jeg hoster , puster og peser...til sola kommer frem og varmer meg. Panteren min kommer og slikker av meg vannet( føles som healing), og jeg koser meg i sola.Blir glad av solen.

Jeg blir plutselig slangen. Rundt et bål danser jeg "slangedansen", og går inn i bålet.Der brenner jeg og røyken av meg siver opp. Det daler ned noen hudflak ( av meg ) på bakken.
Disse kommer det kattedyr og spiser opp ( løve , panter og tiger), Jeg er ikke lenger, men tanken min er. Den tenker at jeg er blitt født på ny et sted, men vet ikke hvor.
Jeg går lenge og føler meg som ingenting. Ingenting skjer. Jeg begynner å bli urolig, men da kommer panteren og viser meg til et sted i skogen.
Der finner jeg " meg ", ei lita jente. Jeg omfavner henne og sier at jeg vil ha henne, at jeg elsker henne. Hun er møkkete , så jeg tar henne med til et tjern og vasker henne. Hele tiden gir henne masse kjærlighet.
Hun kommer opp av vannet. Da kommer solen igjen, lyser og varmer henne. Hun smiler og får røde roser i kinna. Jeg går mot henne og vi smelter sammen.
Ligger i det grønne gresset og nyter småfugler og sol.
GjenopprettetMedlem
wow, for en tur. Så flott kjære venn, jeg leser med tårer i øynene. Så godt å høre at du er blitt venn med sorgen og at du vasket den lille jenta ren og dere ble ett. Dette er transformasjon - du er sterk  :respect:

RITA :wub:
psbot [Picsearch]
det e ikke lurt å ignorere sorgen
den finner smutthull overalt

fint at du tok opp kampen
å vant

hvis man i det hele tatt kan vinne over sorgen

men iallfall kan man ta den inn i varmen
å tine den
GjenopprettetMedlem
solen bleker, også sorgen, til nesten usynlig, selv om den er der i et sted, men som med all erfaring i våre liv,så stabler vi oss opp igjen og går videre...godt at du fikk det bedre :wub:

klem fra ho marihøna, så kryper akkurat nå, men kommer sikkert opp igjen, bare ho finn sola
GjenopprettetMedlem
Sterkt

Denne her var heftig
Anonymous
Bra kjempa!!! Er ett heftig arbeid DU gjør om dagen, det skal du være stolt av O Heftige Kriger Kvinne :eusa_clap: Livet og friheten er verdt å kjempe for. 

Kjærlige hilsener fra Magnus Vandremann :wub:

P.S. U ROCK http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif[/img]
GjenopprettetMedlem
Sterk reise, Malaika.  :respect:

Og som Rita sier, det er godt du er blitt venn med sorgen.

"Magnus Vandremann":

P.S. U ROCK http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif[/img]

Slutter meg til Vandreren, her..  :biggrin:

*HVOR fant du den kule smileyen???*
Anonymous
"Inger Lise":

Its one of those secrets I have found ;D
GjenopprettetMedlem
Heftig reise ja, du er nå tøff og da  :wub:

Røyken som sorg, det var et godt bilde, jeg følte at den delen traff mer personlig, så jeg har vel ting å rydde opp i der selv.

Men den lille jenta, er det snakk om en sjelebit?
GjenopprettetMedlem
  Takk for tilbakemeldinger

En heftig og sterk reise, ja

Jobber med å integrere nå

En sjelebit?    ja det er det

:wub:

GjenopprettetMedlem
En sterk og flott reise  :wub:
Anonymous
Det var en stark och bra resa...
Fint resultat  :respect:
SEO Crawler
  Et virkelig arbeid.

:respect:

(lærerikt bare å lese det)

:wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg bare slutter meg til alt som har blitt sagt her!  :respect:  :eusa_clap: :wub:
GjenopprettetMedlem
"Magnus Vandremann":

"Inger Lise":

Its one of those secrets I have found ;D

Virkelig ingen hemmelighet! Når man trykker på "Sitat" i det opprinnelige innlegget så ser man jo hvor den kommer fra:

http://www.smileyhut.com/
http://www.smileyhut.com/smileys/headbang.gif

Elementært!!
GjenopprettetMedlem
AHA!!!  >:(

Takk Passopp  :biggrin:
Anonymous
Vill inte förstöra trådens budskap och har flyttat text till
Tekniska problemavdelningen
... visste inte vart det passade