Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Dette er noen tanker fra meg etter å ha lest noen tråder her inne på sonen!

Jeg håper dette er den riktige tråden å skrive dette i, ellers får modd - eren flytte på meg!  :P

Et sammendrag av tanker etter å ha lest om frykt, onde ånder, de store læremestre fra høyere dimensjoner og sjamanisme!

Jeg går sjamanveien! Men jeg er altså en pytteliten spire som holder på å finne fotfeste i denne verden. Mine erfaringer er små, men nok til å formulere spørsmål, lete etter svar og våge meg videre.

Når man er klar for det....med dette mener jeg at dersom man velger å gå *veien* enten det er innen sjamanisme eller buddhisme eller you name it....når man har tatt valget...sender man ut signaler om det. Disse signalene oppfattes av våre åndevenner. Alle har vi en hjelper, og når vi tar valget om å tre inn i vår indre verden, står de klar med åpne armer og tar oss i mot!

Når man er klar for det....får vi oppgaver å fullføre. Jeg tror da at våre åndevenner har sett hva vi trenger for å komme oss videre. De ser hva vi trenger å møte av både frykt, motstand osv og sender oss det. Men vi får ikke mer enn hva vi greier å håndtere. Og vi får redskaper til å takle dette. Vi får tilsendt de læremestrene vi trenger, enten i form av visse folkeslag som f.eks en indianer, kraftdyr, andre vesner som engler, alver, småfolket, en demon får å face frykten....osv. (Dette er altså mine tanker)

Vi er alle forskjellige individer. Vi lever forskjellig, vi har vokst opp med forskjellige erfaringer, i forskjellige miljøer osv. Dette gjør hver og en av oss til unike vesner. Det er opp til hver enkelt av oss hvordan vi velger å bruke all erfaringen vi har fått. Derfor tror jeg også åndeverden har tilrettelagt veien for oss videre, utifra hva vi har lært og erfart.

Derfor er vi alle bærere av forskjellige frykter, vi møter forskjellige ånder, demoner (frykt), forskjellige kraftdyr osv. Derfor kan heller ingen si at *min vei er riktig, du er på villspor* eller *det er enklere dersom du gjør sånn eller slik* eller....*dersom du ikke gjør ditt eller datt så møter du den eller den frykten*

Gi en gruppe på ti mennesker et dikt. Be dem tolke det diktet og du vil høyst sannsynelig få ti forskjellige tolkninger tilbake!

Slik føler jeg det er innen sjamanismen også. For meg er en *unik* sjaman en som nettopp har fulgt sin egen sannhet, sin egen vei, sine egne åndemestre, sine egne frykter.....osv.....å som senere healer, lærer bort eller viser vei....i det godes intensjon.....en sann sjaman!
GjenopprettetMedlem
Fine tanker ,gode tanker.Uansett enn flerre sjamaner eller sjamanrelaterte folk desto jo bedre.Det er enormt mange mennesker som er syke og det er ikke nok sjamaner til å heale alle.Bli sjamaner folkens!  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Vi er alle kommet til jorden for å gjøre en jobb,hva som er vår oppgave kan man få vite gjennom visjonsreise,har hjulpet mange der  :respect:
GjenopprettetMedlem
Takker! Vi trenger flere på *veien* ja!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Er mye der..  Og kommunisere er ikke alltid lett - og forstå den andre er ingen selvfølge. Vi har alle gått våre veier mot å bli helere...forhåpentligvis