Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tanker er energi,alt er jo energi....men det de ferreste tenker på er hvordan man bidrar tankemessig  med god energi.
Alt vi produserer av tanker manifisterer seg som god eller dårlig energi så ansvaret vårt er ganske stort i så måte.
de som ikke er dette "bevisst"og befinner seg mye i en negativ tankerekke er ikke klar over hvor mye man ødelegger for seg selv.
som klarsynt "kjenner" jeg hvordan negative mennesker tiltrekker seg negativ energi utenifra,det er som næring til andre lavtstående energier.
så med dette oppfordrer jeg alle til å ikke dvele ved vonde tanker men la de fare og gi plass til nye kreative og positive tanker i stedet.

"lysets indre"
Hvis du sender lys til et menneske får du dobbelt tilbake.Den som gir av seg selv vil alltid få belønning.
Så fortsett å gi av deg selv

white Eagle
GjenopprettetMedlem
Ja... Tankens energier og kraft er enorm!  Å bevisst motta de gode... og avvise de som ikke gynner oss...
bør være en daglig mental trening.... Også hva vi sender ut til andre...  Takk for påminnelsen.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
det som er så ille er at alt faller tilbake på oss selv :wink:så det gjelder å velge sine tanker med omhu!!
GjenopprettetMedlem
Du er en Jordnær Engel,Du White Eagle
med ditt lyse hode fullt av vakkre tanker
:wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg prøver å velge dem helt BORT, jeg..... :razz:

Men det er jammen sant, alt du sender ut får du tilbake.
Å gå rundt med negative tanker, gjør at man blir møtt av mennesker med negative tanker også.

Jeg tar nesten alltid en kort meditasjon før viktige samtaler, enten på tlf eller i møter. Da fokuserer jeg alltid på hjertet og kjærlighetsenergi. Det virker alltid.

Så nå skal jeg øve meg på å fokusere på positiv kjærlighetsenergi før alle samtaler jeg skal ha...også de jeg fører med meg selv  ;D
GjenopprettetMedlem
Kjenner det helt hit... Inger Lise...  :biggrin: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Det er fine mennesker her med gode positive tanker :wub:
GjenopprettetMedlem
Hva med å ikke tenke?

Man vet at det er slik. Likt tiltrekker likt.  Om man ikke tenker møter man "ingen"  :P
GjenopprettetMedlem
"STORM Haler":

Hva med å ikke tenke?

Man vet at det er slik. Likt tiltrekker likt.  Om man ikke tenker møter man "ingen"  :P

hehe, det hadde vært gjevt å sluppet alt det tankestyret.  :innocent2:

Jeg er optimistisk av natur, og forsøker å tenke at ting ordner seg.  :eusa_dance:
Men det er ikke alltid jeg får det til og da blomstrer de negative tankene. Er ikke det menneskelig da? Å alltid tenke lyse glade tanker er søren meg ikke lett bestandig. Men jeg jobber iherdig med saken  :w00t:

Fint innlegg av deg white eagle.
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":

Jeg er optimistisk av natur, og forsøker å tenke at ting ordner seg.  :eusa_dance:
Men det er ikke alltid jeg får det til og da blomstrer de negative tankene. Er ikke det menneskelig da? Å alltid tenke lyse glade tanker er søren meg ikke lett bestandig. Men jeg jobber iherdig med saken  :w00t:

Der er vi på linje :)

Alt ordner seg jo til slutt  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, det er viktig å være oppmerksom på hva en tenker. Enda viktigere å være obs på følelsene som ledsager tankene, for de næring til dem (tankene). Og vise versa. Men følelsene går dypere og er mer personlig.

En ting undres jeg på, hvorfor skal alt måles i positiv eller negativ? Hva med nøytrale tanker?
Det går an å skifte fra  såkalt negativ til nøytralt. Tror vi gjør det mye enklere for oss selv da.
Den nøytrale 'sonen' er tross alt den største, og den som gir oss sinnsro og sjelefred.

Noe ala "det samme kan det være".  ;D

Ha en god kveld med nøytrale tanker. :wub:
GjenopprettetMedlem
ikke dumt med nøytrale tanker heller 8)det beste er vel å kunne frikoble seg ......være bevisst hvilke tanker man "henger" ved
GjenopprettetMedlem
alt du sender ut blir motatt igjen og evaluert , og i bunn og grunn er det vell snakk om positiv og negativ respons.
er der vell egentlig noe som er noytralt, alt har sin motsettning ?
GjenopprettetMedlem
Hvis man klarer å stå som trærne i vinden som blåser rundt deg, kan alt være nøytralt
Husk, at i yin og yang, går det en linje mellom lys og mørke, der hvor man går på linjen mellom to

det er ingen lett oppgave å gå spiralen mellom lys og mørke
GjenopprettetMedlem
Flott sagt, Bjørnedanser.

Jeg vil føye til at dette er vurderinger vi gjør, om noe er positivt eller negativt.
Ting er ofte anderledes enn vi tror. Og alle ting har mange lag.
Det er vi som definerer. Vi som velger standpunkt. ;D
Noen liker storm, noen liker stille...
GjenopprettetMedlem
Vi har valgene, det er definitivt sant min blå stormvenn

vi tar vår stand, og vi velger storm eller stille, alle lag som løken har lag, men med kjærne som en fersken...
Oooh, fersker er digg
GjenopprettetMedlem
Er jo ikke alltid vi vet hva vi velger...  Det som da ser stille ut kan være en storm...?
Man vet jo aldri.
GjenopprettetMedlem
Jeg finner det meget godt å bli minnet på dette. Jeg er meget klar over tankens kraft. Men noen ganger, når det flommer over av sterke følelser i meg, blir denne viten lett overskygget av glemsel. Det er ikke alltid jeg har styrke nok til å se  klart når følelsene står på som værst. Jeg har nettopp gått igjennom en hendelse i livet, som for meg var veldig sterk. Jeg følte meg såret, sviktet og sint, og med dette kom en overflod av negative energier. Dette slet meg helt ut, og i en måned gikk jeg rundt i en boble av negativ energi. Meget ubehagelig. Det burde vel ikke være nødvendig å gå inn på hvordan dette påvirket omgivelsene...
Men nå ser jeg igjen klart, og jeg kan igjen skape. Og med lys og kjærlighet, som dere kaller det, kan jeg selv velge utfall.

Takk

Serpentinus
GjenopprettetMedlem
Serpentinus - det er en herlig følelse og ha kommet igjennom uværet, og se tilbake på hva det lærte oss...
GjenopprettetMedlem
Men er det så enkelt? Å ha vokst opp i et miljø med sterk negativ tankegang, så sitter det godt fast. Som om det jobber i det ubevisste, selv om en greier til en viss grad greier å snu om på det, når en blir bevisst....Men så skjer det noe vondt, vanskelig og så er hele maskineriet i gang igjen. Skriver ikke om meg selv, overhodet ikke  :P Tenkte egentlig å spørre om dette på healingsonen....
GjenopprettetMedlem
Verdt å være bevisst det at alt menneskeskapt i denne verden er fysiske manifestasjoner av det som først "bare" var tanker..
GjenopprettetMedlem
"Biernna":

Verdt å være bevisst det at alt menneskeskapt i denne verden er fysiske manifestasjoner av det som først "bare" var tanker..

Du får sagt det... uten et overflødigt ord!  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":

Men er det så enkelt?

Nei det er ikke enkelt. Det kreves masse jobbing og bevisstgjøring.
Det er veldig menneskelig. :wub:
GjenopprettetMedlem
"Biernna":

Jækli presist sagt..