Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Barriere...hva er det? En mur...et stengsel...et fengsel.

Tidlig fant jeg byggeklossene. Tidlig lærte jeg hva de kunne brukes til. Tidlig ble jeg en byggmester.
Hva skjedde egentlig? Hva var grunnen til at jeg startet min byggmester karriere?

Når man er liten, å skjønner mer enn hva de voksne tror...lærer man seg fort...hva som kjenns tryggt ut og ikke,
hva som er riktig og ikke. Når man er liten, å forstår mer enn de store tror...finner man ikke tryggheten ettersom
de voksne mener man ikke forstår, å ikke trenger å beskyttes. Da må man som liten finne tryggheten selv. Og min trygghet lå i disse usynlige byggeklossene...som lignet lego. Lette å sette sammen. Lydløse, ugjennomtrengelige, bare et liiiite hull å se gjennom. Der inne var det trygt...der inne var jeg hel...der inne var jeg...meg.

Å flytte inn i en så liten og stengt hybel, mitt eget lille fengsel...gjorde meg fri. Fri fra det som skjedde utenfor. Gjennom det lille hullet kunne jeg observere det som skjedde...muren hindret de vonde følelsene å trenge igjennom. Jeg kunne jo også bare lukke øynene...lyden bar ikke gjennom. Der inne i mitt eget lille fengsel...kunne jeg drømme meg bort. Fly avsted som fugelen...på lydløse vinger...å forsvinne inn i drømmelandet. Der jeg ikke trengte muren av de fargerike legoklossene.

Jeg fant aldri rom for å rive ned muren. Den forble et trygt sted. Men jeg forsøkte noe nytt...i drømmeland bygde jeg en ny mur...utenfor den innerste. Litt større. Og litt etter litt rev jeg ned den innerste muren...og tenkte jeg ville ha større plass. Den ytre muren var like ugjennomtrengelig...men større. Da jeg var fri fra den innerste muren...følte jeg meg tøff. Wow...jeg rommer større plass. Men det tok ikke lang tid...før den innerste muren var bygd brått opp igjen. Nå satt jeg med to solide forsvarsverk rundt meg...å mer isolert enn noen sinne.

I dag...jeg er klar over disse to barrierene. Kanksje jeg til og med har flere?  For i løpet av min karriere som byggmester...har jeg oppfattet at jeg beveger meg innenfor disse murer ettersom hvor jeg er hen i livet. Er jeg veldig utrygg...befinner jeg meg i det innerste rom. Er jeg tøffere...er jeg i det ytterste rom. Men ved minste tegn...smetter jeg tilbake...til det innerste.

Men jeg har nå forstått en ting...å det er...Roma ble ikke bygd på en dag. Mine barrierer blir heller ikke rivd ned på en dag. Jeg kan starte med å sette inn en port. I alle mine barrierer. Jeg kan starte med å åpne portene litt etter litt. Kanskje Jeg våger å la de stå på gløtt! Kanskje En dag...slipper jeg noen inn...

Kanskje En dag...står jeg naken...uten barrierene...jeg har rivd de ned.

Naken...forsvarsløs...men med tre viktige verktøy å forsvare meg med!!

HÅPET...TILLITEN...KJÆRLIGHETEN

Kraften som er i ferd med å våkne....vil føre meg dit! Å mine venner står der rede..å tar meg i mot!

Jepp!!
GjenopprettetMedlem
Jepp

og må vi hente deg etter håret....
skal vi gjøre det

med glede

og kjærlighet
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Jepp

og må vi hente deg etter håret....
skal vi gjøre det

med glede

og kjærlighet

:lol: :lol: :lol:

Takk du min venn og sjelebror!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Fange deg, slenge deg over skulderen og løpe ut gjennom alle portene med deg!  :biggrin:
Og rive av deg klærne, så du står der naken!      :w00t:      :-X        :icon_twisted:        :lol: :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Bra du strøk over de kanskje'ene  ;D Den som vil, får til!  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Stian":

Fange deg, slenge deg over skulderen og løpe ut gjennom alle portene med deg!  :biggrin:
Og rive av deg klærne, så du står der naken!      :w00t:      :-X        :icon_twisted:       

JIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAA!

Go Go Go!

Mr Snakeman!
GjenopprettetMedlem
da har du i hvertfall noe å gjøre.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

"Stian":

Og rive av deg klærne, så du står der naken!      :w00t:       :-X         :icon_twisted:         

JIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAA!

Go Go Go!

Mr Snakeman!

:lol: :lol: :lol:

Hva har jeg begitt meg utpå!  :o  :lol: :lol: :lol:

Vel...Jeg er glad for å bli tatt vare på...men klærne beholder jeg nok på ja!  :badgrin:

Gææærne folk!  :lol:  :wub:
GjenopprettetMedlem
Du var avkledd nok torsdag kveld.....

Elller hmm... barriereløs
GjenopprettetMedlem
Galskapen lenge leve!  :razz:
GjenopprettetMedlem
Jepp Bjørnen....jeg rev ned barrierene en stakket stund...å fikk smake friheten med gode venner rundt.

Og Jepp Stian...lenge leve galskapen!  :biggrin:

Takk alle i tråden min....om barrierene!  :wub:
GjenopprettetMedlem
  Barrierer og barrierer ....
  jeg vil høre mer om kasting på skulderen og rive av klær....!

Stian?
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

Barrierer og barrierer ....
  jeg vil høre mer om kasting på skulderen og rive av klær....!

Stian?

:o Malakia daaaaaaaaaaaa! Har kjærleikens rus gått deg fullstendig i hodet nå!  :lol: :lol: :lol:  ;D  :wub:

Nei! Dere får gjerne hjelpe meg å rive ned barrierene ved å gripe tak i håret eller hive meg på skuldra å fise avgårde ut gjennom portene...

men klærne...vel....sier ikke mer om den saken annet enn...det kommer forhåpentligvis en tid.....riktig tid for det!  :wub:
GjenopprettetMedlem
If not now?
When?
If not you?
Who?
GjenopprettetMedlem
Min kjære tok ordene ut av munnen min....
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

If not now?
When?
If not you?
Who?

Time will show!  ;D

The right time comes when the time is right!

By me...! Not by who!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Noen som vet hvor man får tak i en sånn kasakztansk (?) sekk som Borat bruker når han skal røve Pamela Anderson?  :icon_twisted:
GjenopprettetMedlem
Malaika er ferdig med sin.....

Jeg kan gi deg hennes....  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Johooo!!!
Når kan jeg komme å hente den?  :razz:
GjenopprettetMedlem
http://digilander.libero.it/le.faccine/ ... so/974.gif[/img]
GjenopprettetMedlem
trallala
GjenopprettetMedlem
Vart du skræmt no, Silva?  :icon_twisted:
GjenopprettetMedlem
Nææææida....ikke skremt jeg....kan jo bare smette inn i den innerste barrieren jeg vette!  :lol: Å stenge omverden ute!  :w00t:

Men nei! Den tia er snart forbi....mulig jeg heller snur om på flisa og jakter på menn som bruker kasakztansk (?) sekker til å fange kvinner med!

:icon_twisted:
GjenopprettetMedlem
Så du skal ut og jakte, nå!  8)

Betyr det at jeg bare kan sitte og vente?  :innocent2:  :wub:
GjenopprettetMedlem
:lol: Jeg hadde ikke sittet trygt å ventet....når Silva blir i jakthumør!  :icon_twisted: