Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen inni meg prøver å fortelle meg...at verden er et rasshøl.
Noen inni meg prøver å fortelle meg...at vi mennesker er en bunch med drittsekker.
Hvem er noen inni meg...som prøver å fortelle meg dette?
Vel du noen...klø deg der det er mørtest.
For du skjønner du noen der inne i meg...du har fått et annerkjent navn av allmennheten...
og det er egoet!
Jeg setter resten av meg på sidelinjen...å observerer egoet. Jeg vil prøve å forstå hvorfor egoet tenker slik!
Og jeg ser egoet lider. I sine tanker om at mennesker er noen drittsekker...iboende i et rasshøl. De bare samler opp dritt etter dritt etter dritt.
Det er da jeg forstår at man ikke har funnet avløpet...eller vil det si rævhølet....å få dritten ut...så det hoper seg opp i lange baner og stivner.
Jepp! silva er skikkelig nasty i dag! Tror krigeren er dukket opp! Nok en gang ut i strid!
TA GREPET...lærte jeg for litt siden. Og når jeg setter hele meg sammen igjen, etter å ha studert egoet...kan jeg fortelle egoet at...DU MÅ SELV TA GREPET....finn avløpet du også, slik jeg har gjort. Så vil du også se at solen skinner der noen påstår den aldri kan skinne.
Å våge være seg selv....er å ta grepet. Stå for den man er. Si det man mener. Stå for sin egen personlighet...våge å stå for sine ord. Våge å ta sjanser.
Å våge gå sin egen vei...er å ta grepet. Tro på det man tror på selv om man får rare blikk. Selv om noen trekker seg unna. Men jeg har heller opplevd motsatt, å det er respekt. Jeg har fått mer respekt ved å våge å la MEG gå MIN VEI...enn før...da jeg gjemte meg og sullet meg inn i *det er fali det*
Ta grepet...det er det jeg skal nå!
TA GREPET...på den jævla egoet...så egoet må bæcke unna....å bli tvunget til å finne sitt eget avløp....først da kan vi sammarbeide og bli venner. Og gå samme vei!
Kanskje da egoet finner ut...at det blir for kjedelig...å poff...forsvinner ut i intet!
Kanskje! Silva i kampmodus!
GjenopprettetMedlem
JA heia Silva

RITA
GjenopprettetMedlem
"Silva":
Noen inni meg prøver å fortelle meg...at verden er et rasshøl.
Noen inni meg prøver å fortelle meg...at vi mennesker er en bunch med drittsekker.
Hvem er noen inni meg...som prøver å fortelle meg dette?
Hvem er super egoet?!
GjenopprettetMedlem
Takk Rita!
Super egoet...vel...et eller ti hakk verre enn vanlig ego?
Uansett...egoet tror jeg er en del av oss som lider. En som ikke helt forstår våre handlinger. Som gjerne vil ha en stor bit av kaka. Eller være best i alt.
Kanskje vi rett og slett glemmer å jobbe med alle sidene i oss. Kanksje man skulle ta reiser for å bearbeide alle sidene som egoet...skeptikeren...kritikeren...drømmeren...dommeren...og sikkert mange flere.
Når sinnet vårt legger ut på læringsprosessen...glemmer vi å ta med egoet...vår største fiende? Lar den bare sitte der i bakgrunnen og sture...mens den egentlig bare lider?
Dette innlegget kommer av at jeg leser aviser og nyheter...leser der en far legger sin egen 2 mnd gamle baby i microen...eller når jeg leser om hvor lite respekt man har for dyrelivet...der eksperter går ut med forskningslistene (Den røde lista) over utryddningstruede dyrearter...å regjeringen bare overser dette glatt. Det kommer av når jeg ser hvor lite respekt vi individer har for hverandre.
Men jeg har hittils ikke latt egoet ta styringen....men jeg velger fra nå av og observere den...å kanskje heale den der den sitter og lider over mangel på oppmerksomhet!
GjenopprettetMedlem
Artig innlegg Silva
"cenobit":
Hvem er super egoet?!
"Silva":
Jeg kan prøve å forklare litt om forskjellene på "Ego" og "Super ego".
Egoet handler om deg selv og ditt indre, det er også forbundet med pekefingeren
innen håndanalyse den står for egoet.
Og da er det lett å se på den fingeren om du er meget selvopptatt,
egoistisk anlagt eller om du har knekk på egoet.
Det vil si om man har knekk på egoet så er man dominert av andre.
Familie, venner eller "systemet" rundt deg.
Super egoet handler om din retning, hvilke retning og valg du tar innen arbeidslivet også
andre valg/ retning innen utdannelse.
Innen håndanalyse markerer dette seg i langfingeren, der ser man retningen hvor man går i livet.
Som dere ser er det forskjell på "ego" og "superego".
Så det er ikke ti ganger verre, det er en viktig del av oss
Klem fra Samin

GjenopprettetMedlem
"Silva":
TA GREPET...lærte jeg for litt siden. Og når jeg setter hele meg sammen igjen, etter å ha studert egoet...kan jeg fortelle egoet at...DU MÅ SELV TA GREPET....finn avløpet du også, slik jeg har gjort. Så vil du også se at solen skinner der noen påstår den aldri kan skinne.
Trenger ikke være akrobat engang, for å få det til
Flott modus, det der. Fortsett sånn

GjenopprettetMedlem
hva med akrobater er dette?
GjenopprettetMedlem
dæ æ faen så sant dæ du seie der Ego Silva Super
sånn så dæ der der ska dæ vær
fram mæ jævelskabe
så æ du så jævla møje bære itte på
litt øvanpå
sånn så mæg
allherren
den byrde-befridde
medisinske lys ånd
GjenopprettetMedlem
"Samin":
Artig innlegg Silva
"cenobit":
Hvem er super egoet?!
"Silva":
Jeg kan prøve å forklare litt om forskjellene på "Ego" og "Super ego".
Egoet handler om deg selv og ditt indre, det er også forbundet med pekefingeren
innen håndanalyse den står for egoet.
Og da er det lett å se på den fingeren om du er meget selvopptatt,
egoistisk anlagt eller om du har knekk på egoet.
Det vil si om man har knekk på egoet så er man dominert av andre.
Familie, venner eller "systemet" rundt deg.
Super egoet handler om din retning, hvilke retning og valg du tar innen arbeidslivet også
andre valg/ retning innen utdannelse.
Innen håndanalyse markerer dette seg i langfingeren, der ser man retningen hvor man går i livet.
Som dere ser er det forskjell på "ego" og "superego".
Så det er ikke ti ganger verre, det er en viktig del av oss 
Klem fra Samin 
Jeg skulle så gjerne ha vært på en håndanalyse hos deg! Fasan at jeg var for treg på messa i oslo før jul!

Du var jo fullboka...

hvilket er jo kjempeflott for deg!
Egentlig rart at du nevner disse forskjellene...for det er også innen valg av utdannelse jeg driver på med nå...også et lite resultat av innlegget...at det skal være så forbasket vanskelig å få gjennom sine drømmer av samfunnet...når man er litt skakk i sveiva.
Takk for din forklaring Samin!

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
"Silva":
Trenger ikke være akrobat engang, for å få det til 
Flott modus, det der. Fortsett sånn 
Nei! Man trenger ikke være akrobat...dette burde egentlig gått av seg selv! Men...kanskje det hjelper å ha vært turner?

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
dæ æ faen så sant dæ du seie der Ego Silva Super
sånn så dæ der der ska dæ vær
fram mæ jævelskabe
så æ du så jævla møje bære itte på
litt øvanpå
sånn så mæg
allherren
den byrde-befridde
medisinske lys ånd
Du er go Tele...Super god!
Ja...jeg tillater meg nå å drite en jævla lang marsj i janteloven....
Å er nå ovanpå....å gud det er deilig! Men jeg glemmer ikke egoet. Den skal få være med på denne følelsen....å jeg kjenner allerede at den sitrer av redsel!

Da blir det kanskje enklere for den å finne avløpet...

GjenopprettetMedlem
"Silva":
Jeg skulle så gjerne ha vært på en håndanalyse hos deg! Fasan at jeg var for treg på messa i oslo før jul! 
Du var jo fullboka...
hvilket er jo kjempeflott for deg! 
Egentlig rart at du nevner disse forskjellene...for det er også innen valg av utdannelse jeg driver på med nå...også et lite resultat av innlegget...at det skal være så forbasket vanskelig å få gjennom sine drømmer av samfunnet...når man er litt skakk i sveiva.
Takk for din forklaring Samin! 
Bare hyggelig at jeg kan hjelpe, det er derfor jeg er her
En håndanalyse kan vi jo alltid få tid til, har planer om å komme til Oslo om ikke så lenge.
Tenkte å sette opp et "Innføringskurs i Håndanalyse" i Oslo i slutten av april om interessen er stor nok.
I den anledning skal jeg være igjen noen dager og ta fulle analyser på ca 1,5 time
Og samfunnet (les NAV) kan være et
Klem fra
Samin

GjenopprettetMedlem
Skriver under på den der om NAV

AdsBot [Google]
"Viljesterk":
Skriver under på den der om NAV

Jeg er glad for NAV og sosialdemokratiet jeg

Det er få land i verden som kan skilte med så gode ordninger som vi har, hvis vi blir syke/gravide/whatever ...
Heia Norge!
GjenopprettetMedlem
"illumina":
Jeg er glad for NAV og sosialdemokratiet jeg 
Det er få land i verden som kan skilte med så gode ordninger som vi har, hvis vi blir syke/gravide/whatever ...
Heia Norge!
Joda, vi har verdens beste syke/ helseordning.
Men NAV er nok mer en som så, vi har noe som før hette arbeidskontoret.
Og der blir man ikke alle plasser behandlet som et menneske, men som en "dritt".
Tro meg, jeg har erfaring med nettop det........
Så den diskusjonen vil jeg ikke ødelegge denne tråden med, så jeg stopper der......
Samin

GjenopprettetMedlem
Skriver under på det Samin sier, men går heller ikke inn i noen diskusjon som ødelegger tråden