Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En rejse med intensionen: At bede om hjælp til at komme ud af en gennemgribende ensomhedsfølelse:
Kraftdyr kommer. Han har spændt en gammeldags karavanevogn efter sig og opfordrer mig til at tage plads i den. Vi kører ind på vejen, hvor jeg bor, og 2-3 forhutlede og triste sigøjnere følger med til fods. I det område jeg bor, er der en plads som nu er fyldt med mennesker. De står med 2-3 meters afstand uden kontakt med hinanden og alle med ansigterne vendt mod syd. Jeg kan ikke lide det. De virker som om, de er døde.
Kraftdyr forsætter ned af vejen til mit hus, og vi går ind, og de døde er fulgt med. Idét døren åbnes ind til mit hus, dannes et vacuum, så de døde med stor kraft bliver suget ind gennem hoveddøren og ud igen af terrassedøren, og derfra videre direkte ud i vildnisset bag min have.
Efter det går Kraftdyr igang med at lave en bjergkrystalport 1 meter fra min hoveddør, sådan at mit hjem er forseglet mod uønsket indtrængen. Han laver også en port af levende træ på det sted i haven, hvor de døde forsvandt ud.
Jeg er misfornøjet med porterne – Jeg vil ikke have dem. Betyder det så, at jeg skal tage mig af døde menneskers overgang til den anden side? Og ind igennem mit hus? Jeg fik jo ikke spurgt Kraftdyr om det. – Uanset er jeg taknemlig for hjælpen. Det var en lettelse, selv om jeg ikke rigtigt forstår rejsen.
GjenopprettetMedlem
Nei, man er ikke nødt til å hjelpe døde videre fra sitt eget hus, det er lov å sette betingelser for det. Men det kan faktisk være en fordel i å jobbe hjemmefra, også slike typer jobber. Hva med å ha et eget rom til slike jobber, og si fra at der får de kontakte deg, ikke ellers i huset?
Portene ser jeg på som stengsler, er det noe du stenger ute, noe du ikke helt tør slippe inn? Bergkrystall er jo universalkrystallen. Den virker på alle chakra og healer overalt. Den blir også mye brukt til å åpne for klarsyn (og jeg tenker ikke bare på krystallkuler her), men føler at det jeg skal inn på her er videre utvikling som har med å åpne opp porten å gjøre. Det at du treffer døde mennesker behøver ikke bety at du skal hjelpe noen over, det kan være egenskaper ved deg selv som må dø for at du skal komme deg videre. Den enes død... osv. Død som i dette tilfellet bringer nytt liv.
Håper jeg ikke var helt på viddene her

GjenopprettetMedlem
Når jeg leser dette, så slår det meg at retning syd ikke står for død, men blomstring og liv. Kanskje er det ikke de døde du skal hjelpe, men de som lever som døde mens de ennå har lenge igjen å leve? Dem er det mange av i hvertfall.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei Tjørn
Enig med Stridshjelp her......jeg tenker at de ser mot syd fordi de har noe å hente/lære derfra. Syd representerer det fysiske liv, jordlig fellesskap og vekst. Og de virker som døde for dette. Som Stridshjelp også skriver..... det er mange mennesker som er som nærmest døde når det kommer til ekte fellesskap. Du forteller jo også at de står med flere meters avstand seg i mellom.
Og intensjonen din med reisen er jo nettopp den ekte felleskapesfølelsen som du savner (gjett om jeg kjenner meg igjen her!). Det er jo alltid intensjonen som er nøkkel til hva som skjer på en reise.
Jeg tenker også at huset er et sterkt symbol på deg, den du er, ditt indre. Når de nærmer seg din dør nærmest suges de inn (det er din sterke lengsel) ...så sterkt at de fyker ut igjen. Jeg tenker at det er fordi det er mennesker som er svake i seg selv, som ikke står i egen kraft...de er jo som døde. Derfor makter de heller ikke å se hvem du er, hva dine behov er osv. De fyker rett ut igjen.
Så får du hjelp....du har bedt om hjelp til å komme ut av dette. Kraftdyrene plassere ut en bergkrystall ved inngangsdøren som skal beskytte mot uønskede (uegnede) inntrengere. Det skaper klarhet og gjør at du kan tiltrekke deg de som heller matcher deg i ditt liv. Der plasseres også et tre i din have......det er jo meget vakkert! Jeg tenker at det gir vekst og liv til deg og de som besøker et slikt nydelig sted hos deg. Og det kan kanskje være at det hjelper på vekst for de som evnt fyker fort ut igjen. Og det kan være at det ble satt der for at de "døde" skal finne veksten, frodigheten, overfloden i sine liv...ja, hvem vet....kraftdyrene vet hvertfall
Det var hva som kom til meg når jeg leste.
mvh
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Hvis jeg hadde hatt denne reisen ville jeg ha tenkt dette:
Jeg vil ha hjelp med en ensomhetsfølelse.
Kraftdyret kommer det setter meg i en vogn, til meg ville det vise at kraftdyret mener seg å greie dette, jeg trenger kun å følge med.
Dyret tar meg hjem til meg,
til meg.
Der er mange mennesker, uten kontakt med hverandre. Jeg ville ha tenkt at disse menneskene er deler av meg, på den måten at de respresenterer ting som har sjedd, hendelser, følelser, forhold og andre ting som har hjelpt til å danne ensomhetsfølelsen. Men de er avdøde, de er blitt kvar hvor de ikke skal være.
(Nå er de vendt mot syd, mot kraften.)
Så tar kraftdyret med oss inn, men når døren åpnes så suges de døde inn og fortsetter ut bakdøren. De passerer mitt hus,
meg, men forsvinner ut og kraftdyret har ved hjelp av vacuum og vind hjelpt meg å kvitte meg med det døde, det som ikke trengs lenger, det som er blitt kvar hos meg.
Hvor det døde er planterer kraftdyret en port av levende træ, de forvandles til det de skal være, ernæring til det som vokser, det som er nå.
På forsiden, hvor ting kommer inn i huset mitt,meg, lager kraftdyret en port av krystal. En klarsynsport? Vil den hjelpe meg å se klart hvad som kommer til meg, vil den beskytte meg jeg trenger kun å åpne den når jeg vil.
Flott kraftdyr du har!
GjenopprettetMedlem
Hjerteligt tak for vise og kloge tilbagemeldinger på rejsen Viljesterk, Stridshjelp, UlveMor og gunilla. Alt hvad dere skriver, er så fint og præcist. Og du er ikke på vidderne, Viljesterk. Det rører mit hjerte dybt, at dere har taget jer tid til at hjælpe mig med dette

.
Jeg ser nu, at de/det døde er en vigtig nøgle til forståelsen af rejsen. Jeg tænker, at de forskellige vinkler dere peger på, alle er rigtige. Både det døde i mig og mit liv der bliver renset ud, og vanskeligheden ved at finde ægte kontakt, hvis de levende mennesker, jeg møder, også er "døde". Jeg tror ikke længere, jeg skal hjælp afdøde, måske levende døde engang, hvis jeg får styr på "mine egne døde".
Og Syd som "det fysiske liv, jordlig fellesskap og vekst", er simpelthen mine arbejdsopgaver. Det er netop dér, jeg har mit liv og mit fulde fokus lige nu, og har haft det længe. Det er dér, det store arbejde ligger
Portenes dobbeltfunktion er jo utrolig. At de både healer mig og andre, samtidig med at jeg kan lære mig at være klar omkring, hvornår jeg åbner og lukker … Den løsning lå fuldstændig uden for min forestillingsevne om, hvad en port er og kan. Tusind tak for forklaring af dét også.
Og … nej, jeg får ikke til, at sige mere, om det dere skriver, uden at gentage dere og mig selv

.
Tusind tak for hjælpen!