Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En dag jeg var ute på skogsturen, lå det en fjær i stien. Det var et sånt øyeblikk, der man holder pusten og all oppmerksomhet liksom svever rundt denne fjæra. Som om vi hadde planlagt et møte, akkurat der og da. Den var sort, men glinset i mørk grønt. Kanskje er det en ravnefjær, falt ut av en vinge. Jeg plukket den opp og kjente at den vibrerte og rykket i hånda mi.

Senere brukte jeg den til å skape bevegelse i en blokkering i brystet (vil ikke kalle det en healing, men jeg tror den igang satte en prosess). Fjæren liksom flytter på seg selv, mens jeg holder den i hånda og jeg føler at det er kraft som beveger seg i den. Har ikke opplevd noe lignende før. Er det dette som kalles en kraftgave?
GjenopprettetMedlem
http://www.littleravenvineyards.com/images/feather.gif[/img]

Du skriver så fint sommersky.
  Det er en glede for sjelen å lese det.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Hvorfor vil du ikke kalle det for en healing, i mine øyne var det i aller høyeste grad healing. En fjær er et kraftfullt healingverktøy, det er noe av grunnen til at jeg ønsker meg ørnefjær :respect: Ser masse ørn her, og har til dels god kontakt med ørnen også, men fjæra har hittill glimret med sitt fravær. Vel vel, det kommer vel når tiden er inne  :innocent2:

Du fikk fjæren i gave, en nydelig fugl ga den til deg. Det var en gave full av kraft, en kraftgave. Vet ikke om andre kan ha annerledes definisjoner på det, men sånn ser altså jeg det. Og den gaven skal du bruke, til healing for deg selv og andre. En fjær kan også brukes til å sende healing over avstand med :wub: Hva mer kan man så si om fjæra? Hmm jo den er med på å løfte fuglen opp i høyden sånn at den får overblikk, som du også kan få overblikk :respect:
Anonymous
For en flott gave og opplevelse gratulerer
jeg har altid vert tiltrekt av ravnens kraft  :wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for tilbakemelding alle sammen  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det er interessant å lære og bruke denne fjæra. Hittil har jeg funnet ut:

Den kan brukes til healing, det er ganske spesielt. Jeg ser for meg, veldig levende, at fjæra forsvinner inn munnen og ned dit det er en blokkering, der virvler den løs, så jeg kjenner det helt fysisk skjer en forløsning. I stad samarbeidet vi også med rotta (et kraftdyr jeg kun har møtt en gang før, da også i healingarbeid), den fordøyet noe som hadde med skam å gjør (mon tro om rotta er en spesialist på den slags vanskelige følelser?)

Fjæra hjelper meg også å formulere bønner, noe jeg har slitt med før. Plutselig sier jeg ting, som jeg ikke var klar over at jeg visste. Underlig.

Den er også en trygghet å ha, når jeg reiser. Den gir klarhet, styrke.

Jeg er så heldig, som fikk den fjæra  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, du er heldig som har fått en slik gave. Bruk den med visdom, og du har et verktøy du kan ha stor nytte av i lang tid framover :respect:
GjenopprettetMedlem
I en indianskinspirert healingdans jeg har deltatt en del i brukes mye fjær til healingarbeide. Sensitiviteten som ligger i fjær er utrolig fintfølende. Å bruke dem til å bevege og rense energier med er knallfint....når det føles riktig for en. I dansen er man nøye på at rett fjær brukes av rett person. Alle fjær/fugler har sine egne unike egenskaper og det å bli kjent med kraften i dem er en erfaringsvei. Her vil f.eks kun en meget erfaren og seende person få lov til å bruke ørn da denne skjærer som en laser. Jeg bruker også fjær hjemme, på meg selv og på andre. Jeg synes det er sterkt å bruke fjær....de blir som en forlengelse av ens hender og så fintfølende. Det kjennes som om man tar på energiene med dem og de beveger seg etter de energier som er.

Jeg fant en stein en gang som nærmest ropte på meg.....den er utrolig tung for størrelsen og har to hele ringer rundt seg. Det sies at steiner som har en ring rundt seg tar en mellom verdnene. Etter at den hadde ligget en lang stund hjemme hos meg så kjente jeg for å bruke den. Jeg var inne i noe som smertet fra langt der inne, noe udefinerbart. Jeg trykket stenen mot der det var vondt (pregningspunktet mellom solar og hjertet) og det satte i gang forløsning av det vonde. Jeg jobbet med den flere ganger og etterhert slapp det mer taket. Så steiner kan også være fine å bruke.

Jeg tror steiner kan løsne det som ligger som forstenet innerst inne....mens fjæra kan hjelpe på forløsningen og flyten etterpå.....en fin kombinasjon i grunn. Og to fine ytterligheter.
GjenopprettetMedlem
Takk Ulvemor for interessant informasjon. En jeg kjenner som har fått overlevert sine evner fra sin bestemor sto en gang med en ørnefjær i handa og kjente masse energier. Jeg holdt samme fjæra etterpå og skjønte ikke hva han snakka om. Så nå skjønner jeg at fjæra var til han, så det var derfor jeg ikke merka noe effekt.

Jeg syns jeg lærte noe nytt om både fjær og stein  :respect:

Mvh Stridshjelp